Kan iemand vertellen hoe het zit met steenslag na het monteren van spoorverbreders. We hebben al wel beschermingsfolie bij de achterwielen, maar is dit met spoorverbreders ook "nodig" voor bij de voorwielen?
heb geen spoorverbreders maar wel breder velgen en banden voor en ik hoor wel meer stenen die de auto raken.
bredere banden doen dat natuurlijk ook, maar er zullen nu ook mer stenen de zijkant raken (wel meer modder in ieder geval)
Als je al voor spoorverbreders wil gaan (zijn aan de voorzijde niet echt heel erg fijn voor de wiellagers) moet je na de installatie i.c.m. de Nitrons zeker even zorgen dat de boel goed uitgelijnd wordt.
Ik zag enige tijd geleden iemand met een Speedster die dat duidelijk niet helemaal begrepen had en aan de buitenkant best nog veel profiel op de banden had.. maar aan de binnenzijde op het canvas zat
Ik heb 15 achter en 30 voor. Komend weekend zal ik wat foto's maken van de combinatie met Nitrons.
Dat zou heel fijn zijn. Zo kunnen we ons nog beter een beeld vormen.
We zijn voorlopig tevreden met de standaard velgen. Dus ATS-en zullen er voorlopig niet komen.
Dus de spoorverbreders moeten goed zijn in combinatie met de standaard velgen. Het lijkt wel een vrij groot verschil tussen de 15 mm van SteV6 en de 30 mm van Hendrik-Jan.
YvoTuk schreef
Als je al voor spoorverbreders wil gaan (zijn aan de voorzijde niet echt heel erg fijn voor de wiellagers)
We hebben tot nu toe van niemand begrepen dat dit tot problemen geleid heeft
Ik heb die spoorverbreders er nu 2,5 jaar op zitten. Geen problemen tot zo ver en de dealer heeft de wiellagers gecontroleerd (sept vorig jaar) en ze waren nog goed.
Er zal wel wat marge op zitten wat die de lagers kunnen hebben.
Uitlijnen is inderdaad erg belangrijk en laat dat ergens doen waar ze ervaring hebben met Speedster/Elise.
De spoorverbreders van SteV6 waren 15 voor maar hij had voor ook achterwielen geplaatst en dat zou icm 30 teveel worden denk ik.
Met 30 voor vullen de wielkasten goed met de standaard velg. Verschil in rijden heb ik niet kunnen constateren.
Spiky schreef:Wordt het sturen met achterwielen aan de voorzijde niet zwaarder en hoe gedraagd de Speedster zich met deze configuratie op een nat wegdek?
Kunnen jullie mogelijk nog andere voor- en nadelen geven