Lekkend koelvloeistofvat
Lekkend koelvloeistofvat
Ik vond dat de Speedy in de bochten en bij hard optrekken naar benzine ruikt. Toen ik hem vandaag parkeerde, stond de motor wat te sissen en blijkt dat er een paar haarscheurtjes zitten in de bovenste aansluiting van het expansie(?)vat van de koelvloeistof.
Nu lijkt het allemaal logisch, bij optrekken meer druk, dus (mn lucht-)lek, bij bochtenwerk iets vloeistoflek die verdampt op de hete motor.
Het vat is voldoende gevuld met vloeistof, dus de lek is minimaal.
Mijn vragen:
kan het kwaad hier nog even mee door te rijden tot ik naar de dealer ga (garantie)? Uiteraard houdt ik het vloeistofpeil nauwlettend in de gaten.
is dit een standaard (opel) vat, dwz kan ik het bijv ook halen bij de dealer om de hoek? kan die onder garantie ook elders (opeldealer) gerepareerd worden?
Tnx
Nu lijkt het allemaal logisch, bij optrekken meer druk, dus (mn lucht-)lek, bij bochtenwerk iets vloeistoflek die verdampt op de hete motor.
Het vat is voldoende gevuld met vloeistof, dus de lek is minimaal.
Mijn vragen:
kan het kwaad hier nog even mee door te rijden tot ik naar de dealer ga (garantie)? Uiteraard houdt ik het vloeistofpeil nauwlettend in de gaten.
is dit een standaard (opel) vat, dwz kan ik het bijv ook halen bij de dealer om de hoek? kan die onder garantie ook elders (opeldealer) gerepareerd worden?
Tnx
Speedster T #5002
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
Hi,
ik meen dat een nieuw vat rond de 25 Euro kost, dus als het geen garantie is, valt de schade nogal mee.
Het plastic is niet zo goed bestand tegen UV. Omdat het vat redelijk wat UV opvangt vanwege het gaas in de achterklep, veroudert het en wordt poreus.
Er zijn mooie carbon-kapjes te koop om te voorkomen dat er licht valt op het vat.
Misschien slim om bij vervanging van het poreuze vat meteen zo'n kap te monteren.
Greetingz, Peter
ik meen dat een nieuw vat rond de 25 Euro kost, dus als het geen garantie is, valt de schade nogal mee.
Het plastic is niet zo goed bestand tegen UV. Omdat het vat redelijk wat UV opvangt vanwege het gaas in de achterklep, veroudert het en wordt poreus.
Er zijn mooie carbon-kapjes te koop om te voorkomen dat er licht valt op het vat.
Misschien slim om bij vervanging van het poreuze vat meteen zo'n kap te monteren.
Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Wie levert die carbon kapjes eigenlijk? Ik heb wel een keer iets gelezen over een transparant kapje van onduidelijke herkomst....Ride-aholic schreef: Er zijn mooie carbon-kapjes te koop om te voorkomen dat er licht valt op het vat.
Misschien slim om bij vervanging van het poreuze vat meteen zo'n kap te monteren.
Greetingz, Peter
Ik moet ook nog zoiets aanschaffen namelijk. Alvast bedankt!
- joel do desert
- Actief lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
- Locatie: Neerijnen
Op onderstaande link staan de UV coolant covers te koop, kosten zijn GBP 14,-.
http://homepage.ntlworld.com/trr-develo ... sales1.htm
Groetjes,
Hans
http://homepage.ntlworld.com/trr-develo ... sales1.htm
Groetjes,
Hans
- TorBeest
- Actief lid
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
- Locatie: België, Oostduinkerke
Dat is hier fantastisch je leert hier iedere dag bij
, ik had hetzelfde probleem, het ding leegt in ongeveer 3 a 4 maanden rijden ...


Jamaar, als je dan GEEN carbon stukje op plaatst, is je auto dan niet zwaarder ?!Gerard schreef:Je kan natuurlijk ook het tankje gewoon eens in de zoveel tijd vervangen.
Zo achterlijk duur is dat niet.

Dit afdekplaatje is ook al eerder besproken:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ht=coolant
Ik heb 'm gelijk besteld via ebay!
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ht=coolant
Ik heb 'm gelijk besteld via ebay!
Speedster T #5002