voor het eerst ruim 6200rpm (in het rode dus) in de V gehaald! ).
Echt waar?! Jij?!
Was één van de eerste dingen die ik deed na aanschaf, meteen naar Duitsland en volgas. Echt zuinig rijdt 'ie dan overigens niet meer om maar even bij het gemekker over windgeruis aan te sluiten.
Redt die van jou dan meer dan 6200rpm in V? Ik heb al zovaak top gereden maar dat (rode gebied) haalde ik dan niet hoor. Altijd 225km/u, geen streep meer, en dan loopt hij iets van 6100rpm?
Dat bedoelde ik dus
Ik vind het wel een aardige snelheid met 205 banden voor en 245 achter op een standaard 2punt2tje met het dak eraf (weg Cw waarde)...
Maar dan moet je torretje nog wel genoeg power hebben om hem over die 6100rpm te trekken, na 5800rpm is het met de max power alweer gedaan namelijk...
Ik denk niet dat ik hem nog op de GPS zet voordat er heftig aan het blokje gesleuteld gaat worden, dus we zullen het nooit weten.
Met de softtop erop beperkt ik me tot ca 190km. Daarboven komt er zoveel spanning op de voorste kabel dat er een luchtspleet ontstaat. Hij is nochthans vrij hard aangespannen. Bij een Duitser is eens bij 200+ de softtop incl. een zijprofiel losgerukt omdat de rijwind eronder sloeg Dat wil ik niet meemaken .
Bij lange snelle autostraderitten durf ik al eens van die flexibele oorstopjes gebruiken. Maakt een wereld van verschil
Klopt, minder lift op de achter-as zonder dakje, maar wel een behoorlijke verstoring van de luchtstroom, dus slechtere Cw Dominique heeft ook overal verstand van!