Zandvoort 2007
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Voor de mensen die al een klein beetje een beeld van een speedster op Zandvoort willen hebben, hier een filmpje van een paar rondjes Zandvoort geschoten vanuit een volgauto.
http://www.youtube.com/watch?v=nHJYM14yZJ8
Gisteren 2 uur vrijrijden gedaan op het mooie stukje asfalt in de duinen met de gummen-club, dat ging erg lekker. Lekker rustig op de baan (35 auto's op de baan, verspreid over 2uur), heel wat anders dan de openbare sessies van vrijrijden.nl.
Mijn rondetijd op zandvoort nog even scherpgesteld op 2min13, de laatste sessie nog een rondje of 4 getimed. Vorige snelst geklokte rondje was een 1min14
De bandjes beginnen nu wel wat minder te worden! Maar dat mag wel na meer dan 10000km waarvan 1600km circuit, valt mij eerlijk gezegd ontzettend mee
http://www.youtube.com/watch?v=nHJYM14yZJ8
Gisteren 2 uur vrijrijden gedaan op het mooie stukje asfalt in de duinen met de gummen-club, dat ging erg lekker. Lekker rustig op de baan (35 auto's op de baan, verspreid over 2uur), heel wat anders dan de openbare sessies van vrijrijden.nl.
Mijn rondetijd op zandvoort nog even scherpgesteld op 2min13, de laatste sessie nog een rondje of 4 getimed. Vorige snelst geklokte rondje was een 1min14

De bandjes beginnen nu wel wat minder te worden! Maar dat mag wel na meer dan 10000km waarvan 1600km circuit, valt mij eerlijk gezegd ontzettend mee

Mooi mooi mooi Maik !
Mijn camera staat ook klaar om zondag wat beelden te filmen.
Hopelijk krijg ik één vrije ronde waar ik voluit kan gaan.
Met de Clubspecials is het meestal hopeloos met al die auto's op de baan.
Hopelijk doet mijn Powerbox het goed zodat ik achteraf mijn rondetijden en splittimes kan analyseren.
Mijn camera staat ook klaar om zondag wat beelden te filmen.
Hopelijk krijg ik één vrije ronde waar ik voluit kan gaan.
Met de Clubspecials is het meestal hopeloos met al die auto's op de baan.
Hopelijk doet mijn Powerbox het goed zodat ik achteraf mijn rondetijden en splittimes kan analyseren.
- Maik
Ik laat her en der nog een metertje liggen ja, maar (daar komt de smoes) dat kwam ook door Elmar die op mijn kont bleef plakken, dan ben ik vaak ook teveel bezig met in mijn binnenspiegel kijken
Elmar reed die dag trouwens een 2min10 met z'n E36 M3, vorig seizoen haalde hij de 2min14 niet eens maar hij heeft in de winter behoorlijk aan z'n bmw gewerkt (mov-it remmen, semi-slicks, camberplates, rolkooi, etc.), leuk te zien dat je dat soort dingen dan ook echt secondes winst gaat geven
@Alain: ik ben bang dat je geen vrije ronde gaat krijgen met de cursus, je moet altijd achter de instructeur aan rijden namelijk, daar is ook de verzekering op gebaseerd (als je die verzekering toch niet neemt is het weer een ander verhaal natuurlijk
). Misschien kan je op een gegeven moment wel iets regelen met een instructeur dat hij die ronde wel naast je zit (helaas wel extra gewicht dan natuurlijk) en dat je dan een rondje (of 2 vol mag), ik volg wel

Elmar reed die dag trouwens een 2min10 met z'n E36 M3, vorig seizoen haalde hij de 2min14 niet eens maar hij heeft in de winter behoorlijk aan z'n bmw gewerkt (mov-it remmen, semi-slicks, camberplates, rolkooi, etc.), leuk te zien dat je dat soort dingen dan ook echt secondes winst gaat geven

@Alain: ik ben bang dat je geen vrije ronde gaat krijgen met de cursus, je moet altijd achter de instructeur aan rijden namelijk, daar is ook de verzekering op gebaseerd (als je die verzekering toch niet neemt is het weer een ander verhaal natuurlijk

Als het zo is geen verzekering voor mij !!
Gisteren weeral topdag op zandvoort (Clubspecial)
Op een heel drukke baan 2m12' gereden.
Niet slecht denk ik met standaard banden en dempers.
Als ik mijn beste tussentijden optel kom ik aan een theoretische tijd van 2m09'.
Ik moet dus nog ergens 6 à 7 sec weten te vinden om evensel te zijn als die Duitser op Zandvoort. (filmpje ergens op het internet te vinden)
gevonden :
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... t&id=20661
Filmpje komt wel online als ik wat meer tijd heb.

Gisteren weeral topdag op zandvoort (Clubspecial)
Op een heel drukke baan 2m12' gereden.
Niet slecht denk ik met standaard banden en dempers.
Als ik mijn beste tussentijden optel kom ik aan een theoretische tijd van 2m09'.
Ik moet dus nog ergens 6 à 7 sec weten te vinden om evensel te zijn als die Duitser op Zandvoort. (filmpje ergens op het internet te vinden)
gevonden :
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... t&id=20661
Filmpje komt wel online als ik wat meer tijd heb.
- Maik
Dat zijn serieuze tijden Alain! Vooral met je standaard set-up inderdaad.
Ik had wel Dominique (lompe gast
) naast mij zitten met die 2min13, dus ik lul er bij mij ook zo 2sec van af natuurlijk
Om nog 7sec te vinden:
-2s: rijderstuning, maar dat komt 12 mei wel...
-3s: goede semi-slicks
-2s: remmenupgrade (wat voor remblokken heb je nu?)
-1s: gewichtsreductie, 12kg nieuwe wielen (ATS-DTC), 8kg gelaccu, 9kg alu-bell schijven
En dan kan je nog gaan tunen, maar ik denk dat dat de minste tijdwinst per uitgegeven euro geeft
8 seconde trouwens, dus een 2min rond moet lukken
Ik had wel Dominique (lompe gast

Om nog 7sec te vinden:
-2s: rijderstuning, maar dat komt 12 mei wel...
-3s: goede semi-slicks
-2s: remmenupgrade (wat voor remblokken heb je nu?)
-1s: gewichtsreductie, 12kg nieuwe wielen (ATS-DTC), 8kg gelaccu, 9kg alu-bell schijven
En dan kan je nog gaan tunen, maar ik denk dat dat de minste tijdwinst per uitgegeven euro geeft

8 seconde trouwens, dus een 2min rond moet lukken

Ik heb Pagids RS14
Wat een remblok !! je voelt ze echt in de remschijf bijten zonder dat de wielen blokeren. ABS werkt nu prima !!
Ik moet nu wel betere remolie gebruiken en extra luchtkoeling plaatsen.
Met een bijrijder van over de 100 kg had ik last van fading wat ik ervoor niet had.
Als mijn remschijven versleten zijn komt de AP Racing kit erop met grotere remklauwen en schijven dat is zeker
Dat Pk's het niet halen van de wegligging is zeker !!
Ik was achter een vette Skyline GTR aan het rijden met 400PK + denk ik. En op het recht stuk liep die echt niet weg omdat ik veel sneller uit de bocht kwam
Wat was je topsnelheid Maik ? ik haal net de 200 km/h aan de 150m bord.
Ik denk dat mijn motor toch wat vemogen tekort komt.
Mijn 0-100Km/h = slechts 5.7 sec !?? (Met Powerbox gemeten)
Wat een remblok !! je voelt ze echt in de remschijf bijten zonder dat de wielen blokeren. ABS werkt nu prima !!
Ik moet nu wel betere remolie gebruiken en extra luchtkoeling plaatsen.
Met een bijrijder van over de 100 kg had ik last van fading wat ik ervoor niet had.
Als mijn remschijven versleten zijn komt de AP Racing kit erop met grotere remklauwen en schijven dat is zeker

Dat Pk's het niet halen van de wegligging is zeker !!
Ik was achter een vette Skyline GTR aan het rijden met 400PK + denk ik. En op het recht stuk liep die echt niet weg omdat ik veel sneller uit de bocht kwam

Wat was je topsnelheid Maik ? ik haal net de 200 km/h aan de 150m bord.
Ik denk dat mijn motor toch wat vemogen tekort komt.
Mijn 0-100Km/h = slechts 5.7 sec !?? (Met Powerbox gemeten)
- Maik
Je hebt dan toch wel wat meer vermogen dan ik hoor
Ik haal 190km/u op het 100m bordje, maar als je ziet wat ik dan op het 150m bordje rij is het misschien 1-2km/u minder hard, je maakt dan heel veel meters per seconde en hij klimt niet echt hard meer in snelheid...
Dat je fading hebt verbaast mij wel. Is je remolie niet heel oud? Ik heb nergens last van met gewoon de dealerremolie. Vd Kooi raadt ook niet 5.1 aan maar gewoon een 4-tje...

Ik haal 190km/u op het 100m bordje, maar als je ziet wat ik dan op het 150m bordje rij is het misschien 1-2km/u minder hard, je maakt dan heel veel meters per seconde en hij klimt niet echt hard meer in snelheid...
Dat je fading hebt verbaast mij wel. Is je remolie niet heel oud? Ik heb nergens last van met gewoon de dealerremolie. Vd Kooi raadt ook niet 5.1 aan maar gewoon een 4-tje...

- Maik
Nou, dat valt mij dan weer tegen van die zogenaamde speedsterkenners van Oosterhout Piet
De remolie is binnen de kortste keren zwart bij de speedster (alle speedsters), en dat heeft inderdaad met de materialen in het remsysteem te maken. Gewoon elk even laten verversen als je veel en heftig gebruik van het remsysteem maakt....

De remolie is binnen de kortste keren zwart bij de speedster (alle speedsters), en dat heeft inderdaad met de materialen in het remsysteem te maken. Gewoon elk even laten verversen als je veel en heftig gebruik van het remsysteem maakt....