Na een leuke meeting in Austerlitz te hebben gehad zijn we na een tussenstop op weg naar huis. Lekker binnendoor, want dat is toch het leukste met de Speedster. We rijden over een mooi geasfalteerde weg met een hele flauwe verkeersdrempel waar ik even het gas voor los laat. Na de drempel weer gas geven.........................niets . De motor liep nog wel, maar totaal geen reactie op het gaspedaal. Maar laten uitrollen op een boerenerf (uitermate aardige mensen overigens). En wat moet je dan.......toch maar de ANWB laten komen, want mijn technische kennis houdt niet echt over. Deze stelden de prognose dat de potmeter onder het gaspedaal niet meer werkt en ja, daar kon hij niets mee. Dus de Speedster werd afgevoerd met de sleepdienst. We waren dus iets later thuis en op een andere manier dan we vanochtend bedacht hadden.
Heeft iemand van jullie dit probleem ook wel eens gehad?
Je hebt in ieder geval iets anders dan ik want mijn foutcode slaat op de gasklep. Geeft wel de zelfde symptomen. (Noodloop, geen reactie op het gaspedaal)
Volgens mij komt jouw probleem wel vaker voor, ook bij andere Opels. Althans die indruk heb ik gekregen na al mijn gesprekken met mensen over mijn probleempje ahum. Dus met een beetje mazel kunnen ze dat zo verhelpen.
We gaan dinsdag gelijk bellen. We hopen inderdaad dat het gauw verholpen is. Ik had vorige week net afgesproken om volgende week maandag naar Prodrive in Lelystad te gaan. Dus maar duimen dat het voor maandag lukt!!
Vanmiddag eraan gedacht dat ik ooit van iemand had begrepen dat als je de accu loskoppelt de computer zich als het ware reset.
Dus vanmiddag maar even geprobeert. En ja hoor het gas reageerde weer. Alleen bleef he lampje van het motormanagment nog wel branden. Heb de accu dus maar wat langer losgekoppelt gehad en nu was het lampje ook uit
Een stukje gereden en hij reageert weer prima.
Ga de Speedster uiteraard nog wel even laten nakijken.
Volgens Jan (van Lotus) zou de stekker welke bij de motor zit de storing kunnen geven. Ze gaan deze in ieder geval nakijken en eventueel schoonmaken. En dan maar hopen dat we dit geintje niet meer meemaken!!
Piet schreef
Nadeel is wel dat ze dan je foutcode niet meer kunnen uit lezen.
Voor dit soort zaken zou die ODB geheugen chip handig kunnen zijn. Vindt deze echter wel aan de dure kant.