Openen auto zonder afstandsbediening

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Edjes
Mega lid

Openen auto zonder afstandsbediening

Bericht door Edjes »

De afstandsbediening van de reservesleutel blijkt kapot.
Niets aan de hand op zich, een nieuwe is (onder garantie) in bestelling.

Maar wat als in de tussentijd de andere ook niet wil?
Kan ik dan de auto nog openen en starten?
Er zit bij mijn Speedster (turbo) geen sleutelgat in de deur.
Nergens.

Kan ik toch, door de code op een of andere manier toe te passen de auto openen en het alarm uitschakelen?
Ik weet dat het kan wanneer je wel een sleutelgat hebt door de deur te openen (alarm af), en de code in te voeren via het contactslot op de goede momenten met de flikkering van het alarmlicht.

Iemand die dit weet?
(NB: de dealer zoekt het voor me uit, maar wisten het nu ook niet meteen)
Speedster T #5002
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Voor zover ik weet zit er een knopje boven de kentekenplaat achterop. Als ik me niet vergis is dat een noodknop voor het openen van een Speedster met CV.

De ervaren TurboBoys moeten je verder kunnen helpen, want ik kan je niet precies vertellen hoe het exact werkt.

SteV6
S4 Avant
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

SteV6 schreef:Voor zover ik weet zit er een knopje boven de kentekenplaat achterop. Als ik me niet vergis is dat een noodknop voor het openen van een Speedster met CV.

De ervaren TurboBoys moeten je verder kunnen helpen, want ik kan je niet precies vertellen hoe het exact werkt.

SteV6
Tnx SteV6.
Dat knopje is in ieder geval voor het geval de accu het begeeft.
Met het knopje aktiveer je een noodbatterij, waarmee je de auto (met afstandsbediening) alsnog kan openen.
Speedster T #5002
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

sleutel

Bericht door Pipo »

Edjes, als je tweede afstandbediening ook de geest geeft, vrees ik dat je de bus zult moeten nemen :P Er is geen andere manier om de electrische sloten open te maken daar bij onze turbo's geen sleutelgat voorzien is.

Het knopje achteraan schakelt inderdaad enkel een kleine noodbatterij aan je centrale vergrendeling ingeval je hoofdbatterij vooraan leeg is. Maar je hebt nog altijd de afstandsbediening nodig om ze te openen :o
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie