Motorsteunen
Powerflex, ook verkrijgbaar via o.a. Biesheuvel.Rotax schreef:Mark, wat is het merk van die dingen?
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- Piet
- Giga lid Carbon
Dat is ook de reden dat ik maar 1 kant heb gedaan. Merk er tot nu toe niks van maar misschien zegt dat nog niks aangezien ik nog geen koude start heb gehad. Ik zal mijn verdere ervaringen posten na wat ritjes.Maik schreef:Als je wat ervaringen qua vibraties hier kan spuien dan graag!
2 motorsteunen verstevigen schijnt toch wel een serieuze megavibrator op te leveren
- Piet
- Giga lid Carbon
Je kunt die dingen hier vinden.
http://www.courtenaysport.co.uk/default.htm?page=71
http://www.courtenaysport.co.uk/default.htm?page=71
Uprated Engine Mounts
Uprated Polyurethane Engine Mounts for VX220 Turbo. Suitable for the front and rear engine mounts, these uprated items simply sleve over the original rubber engine mounts making them extremely simple and easy to fit. They eliminate the the flex from the original rubber mounts removing the forward and backward motion of the engine on the over-run on lift off and under accleration and will also relieve some of the strain put on the left and right engine mounts, which can be prone to failure.
One engine mount kit is ideal for road use, replacing both is ideal for those using the car for fast road or track day use, however this will give a little more ressonance at lower rpm.
Available at £19.95 per pair. (One pair required for each engine mount.)
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Menno had ook ooit een gebroken motorsteun (bij zijn vorige motor). De ene motor trilt gewoon meer dan de andere. E.e.a. heeft imo gewoon te maken met fabricage toleranties in combinatie met afstelling variabelen. Ik denk dat je het als een loterij moet zien, je treft het of je treft het nie 
Ik denk dat ik ze ook ga plaatsten. Ik 'voel' graag zo goed mogelijk wat er gebeurt. Zowel grip op het wegdek als met de mechanica. Het voelbare trillen zal zich toch wel beperken tot de lage toerentallen. Zo vaak sta ik ook weer niet te wachten voor een stoplicht.

Ik denk dat ik ze ook ga plaatsten. Ik 'voel' graag zo goed mogelijk wat er gebeurt. Zowel grip op het wegdek als met de mechanica. Het voelbare trillen zal zich toch wel beperken tot de lage toerentallen. Zo vaak sta ik ook weer niet te wachten voor een stoplicht.

Ja hoor, één grote grijns als ik Speedy start. Het voelt alsof er veel meer vermogen achter je ligt. En het reduceren van het moment bij stevig accelereren is ook duidelijk merkbaar.
Klein nadeel is dat alle dingen die al een beetje los zaten nu zeker los zitten.
Maar het lachen vergaat me weer als ik zie dat Flap €7000 Euro schade heeft, wordt dus zeker een nieuwe neus (was de vorige al droog eigenlijk?). Klote man! Hoe lang gaat het duren?

Klein nadeel is dat alle dingen die al een beetje los zaten nu zeker los zitten.
Maar het lachen vergaat me weer als ik zie dat Flap €7000 Euro schade heeft, wordt dus zeker een nieuwe neus (was de vorige al droog eigenlijk?). Klote man! Hoe lang gaat het duren?
Dominique,
dat zullen de bovenste motorsteunen geweest zijn gok ik? Hoe die slijten zal ook afhankelijk zijn van hoe je rijdt. Als je de auto zo rijdt dat de motor vaak meer kantelt (hard op/af het gas gaan) dan heeft het natuurljk meer te houden. Maargoed, kijk maar op het vx forum hoeveel mensen er zijn met versleten bovenste motorsteunen...
Mark
dat zullen de bovenste motorsteunen geweest zijn gok ik? Hoe die slijten zal ook afhankelijk zijn van hoe je rijdt. Als je de auto zo rijdt dat de motor vaak meer kantelt (hard op/af het gas gaan) dan heeft het natuurljk meer te houden. Maargoed, kijk maar op het vx forum hoeveel mensen er zijn met versleten bovenste motorsteunen...
Mark
C30-94@0.55bar