Startersinformatie gevraagd.
Startersinformatie gevraagd.
Hallo,
Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd tot de aanschaf van mijn ultieme Opel over te gaan, en wil graag goed beslagen ten ijs komen.
Vandaar enkele vragen, waarvan ik hoop dat ik hier wat antwoorden kan krijgen.
Ten eerste, ik ben ongeveer 1,90 meter, en niet de slankste. Kan ik nu als stoppen, of is de wagen groot genoeg. Uiteindelijk moet ik natuurlijk ergens gaan "passen" , maar misschien heeft dat geen zin.
Ten tweede; moet ik voor de ultieme rijervaring op zoek naar een turbo, of kan ik volstaan met de 2.2 versie. Het is niet mijn bedoeling overigens om regelmatig ver over de 200 km/h over de autobahn te knallen.
Ten derde; hoe zie ik of de noodzakelijke updates aan de distributieketting en het ABS systeem, en misschien ook overige componeneten uitgevoerd zijn.
Ten derde; In Almelo hebben we Opel Kamp. Kan elke Opel dealer onderhoud uitvoeren aan een Speedster?
Ten slotte; Ook in Duitsland staan mooie exemplaren te koop; het overwegen waard, of beter een Nederlandse auto zoeken.
Ik hoop dat ik via dit forum enkele antwoorden kan krijgen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Eric Schumacher
Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd tot de aanschaf van mijn ultieme Opel over te gaan, en wil graag goed beslagen ten ijs komen.
Vandaar enkele vragen, waarvan ik hoop dat ik hier wat antwoorden kan krijgen.
Ten eerste, ik ben ongeveer 1,90 meter, en niet de slankste. Kan ik nu als stoppen, of is de wagen groot genoeg. Uiteindelijk moet ik natuurlijk ergens gaan "passen" , maar misschien heeft dat geen zin.
Ten tweede; moet ik voor de ultieme rijervaring op zoek naar een turbo, of kan ik volstaan met de 2.2 versie. Het is niet mijn bedoeling overigens om regelmatig ver over de 200 km/h over de autobahn te knallen.
Ten derde; hoe zie ik of de noodzakelijke updates aan de distributieketting en het ABS systeem, en misschien ook overige componeneten uitgevoerd zijn.
Ten derde; In Almelo hebben we Opel Kamp. Kan elke Opel dealer onderhoud uitvoeren aan een Speedster?
Ten slotte; Ook in Duitsland staan mooie exemplaren te koop; het overwegen waard, of beter een Nederlandse auto zoeken.
Ik hoop dat ik via dit forum enkele antwoorden kan krijgen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Eric Schumacher
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: Startersinformatie gevraagd.
Zal je toch echt moeten 'passen'.Schummie schreef: Ten eerste, ik ben ongeveer 1,90 meter, en niet de slankste. Kan ik nu als stoppen, of is de wagen groot genoeg. Uiteindelijk moet ik natuurlijk ergens gaan "passen" , maar misschien heeft dat geen zin.
De verhouding benen en bovenlichaam is erg belangrijk. 1.90m moet geen probleem zijn verder.
Als je van bochtenwerk houdt, dan is een 2.2 waarschijnlijk wat gebalanceerder en leuker te rijden.Ten tweede; moet ik voor de ultieme rijervaring op zoek naar een turbo, of kan ik volstaan met de 2.2 versie. Het is niet mijn bedoeling overigens om regelmatig ver over de 200 km/h over de autobahn te knallen.
Daar kan je altijd nog een supercharger op zetten voor meer 'oomph'

De turbo is natuurlijk rapper in een rechte lijn, maar hij is wel door het extra gewicht wat moeilijker hard te rijden in het bochtenwerk.
Aan de hand van serienummer opvragen bij Opel waarschijnlijk.Ten derde; hoe zie ik of de noodzakelijke updates aan de distributieketting en het ABS systeem, en misschien ook overige componeneten uitgevoerd zijn.
Nee. Niet alle Opel dealers mogen van de importeur aan de auto sleutelen. Een aantal dealers zijn aangewezen als Speedster dealers.Ten derde; In Almelo hebben we Opel Kamp. Kan elke Opel dealer onderhoud uitvoeren aan een Speedster?
Als het met de BPM bijtelling interessant blijft, dan is een duitse auto natuurlijk prima.Ten slotte; Ook in Duitsland staan mooie exemplaren te koop; het overwegen waard, of beter een Nederlandse auto zoeken.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Hoi Schummi! (heerlijke naam
)
Arno heeft het (zoals gebruikelijk) weer eens keurig beantwoord allemaal
Nog een paar kleine toevoegingen:
Ikzelf ben 1.94m, maar enorm atletisch gebouwd (vraag de anderen hier maar
), en ik pas net aan in de speedster. Mijn benen zijn niet al te lang en daar zit hem de clou. Mijn bovenlichaam is dus ietsje langer dan "normaal" en dat past nog net. Ik kan goed onder de raamstijl doorkijken en ik pas nog goed onder het dakje.
Mijn knieen kunnen nog onder het stuur door, dus dat is lekker. Maar als je benen langer worden, dan gaat je rechterknie tussen stuur en versnellingspook zitten en ga je problemen krijgen.
Om je een idee te geven, ik heb als lengtemaat voor mijn spijkerbroeken maatje 34....
Over de updates: als het goed is kan je bij elke opel dealer opvragen welke updates al eventueel zijn uitgevoerd voor een bepaalde speedster, maar of je kenteken dan niet genoeg zou zijn (dat je het chassisnr moet hebben) weet ik niet. Maar daar kan je ook altijd aankomen dus dit moet echt geen probleem zijn, alleen dus wel een opeldealer raadplegen.
Er worden als het goed is ook gekleurde verfstippen op/bij de vervangen onderdelen geplaatst. Degene die ik ken:
- een witte stip op de nieuwe ABS regel-unit
- een groene stip op de rembekrachtiger voor de nieuwe vacuumslang van de rembekrachtiging.
Misschien dat anderen de kleur en plaats van de andere updates weten?
Succes met het zoeken van een mooi exemplaar!
In DL is er inderdaad aardig wat keus en kan best interessant zijn trouwens.

Arno heeft het (zoals gebruikelijk) weer eens keurig beantwoord allemaal

Nog een paar kleine toevoegingen:
Ikzelf ben 1.94m, maar enorm atletisch gebouwd (vraag de anderen hier maar

Mijn knieen kunnen nog onder het stuur door, dus dat is lekker. Maar als je benen langer worden, dan gaat je rechterknie tussen stuur en versnellingspook zitten en ga je problemen krijgen.
Om je een idee te geven, ik heb als lengtemaat voor mijn spijkerbroeken maatje 34....
Over de updates: als het goed is kan je bij elke opel dealer opvragen welke updates al eventueel zijn uitgevoerd voor een bepaalde speedster, maar of je kenteken dan niet genoeg zou zijn (dat je het chassisnr moet hebben) weet ik niet. Maar daar kan je ook altijd aankomen dus dit moet echt geen probleem zijn, alleen dus wel een opeldealer raadplegen.
Er worden als het goed is ook gekleurde verfstippen op/bij de vervangen onderdelen geplaatst. Degene die ik ken:
- een witte stip op de nieuwe ABS regel-unit
- een groene stip op de rembekrachtiger voor de nieuwe vacuumslang van de rembekrachtiging.
Misschien dat anderen de kleur en plaats van de andere updates weten?
Succes met het zoeken van een mooi exemplaar!
In DL is er inderdaad aardig wat keus en kan best interessant zijn trouwens.

- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
Lengte:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1398
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=105
Ik pas met m'n 1.80 veel beter
Je mag vast wel een keertje bij iemand passen hier.
Welke regio?
Veel succes met alle moeilijke keuzes!
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1398
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=105
Ik pas met m'n 1.80 veel beter

Je mag vast wel een keertje bij iemand passen hier.
Welke regio?
Veel succes met alle moeilijke keuzes!
Speedster T #5002
- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
Past niet
Helaas, ik pas met geen mogelijkheid enigzins normaal in de Speedster. Gelukkig wel in de nieuwe GT. Een redelijk alternatief voor mij. Wellicht tot ziens bij de eventueel op te richten GT club.
Groeten,
Eric Schumacher
Groeten,
Eric Schumacher
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Re: Past niet
Dusssss...je hebt een GT besteld ?Schummie schreef:Helaas, ik pas met geen mogelijkheid enigzins normaal in de Speedster. Gelukkig wel in de nieuwe GT. Een redelijk alternatief voor mij. Wellicht tot ziens bij de eventueel op te richten GT club.
Groeten,
Eric Schumacher
Zo ja welke specs.......
Zo nee.......waarom nog niet

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Re: Past niet
Schummie schreef:Wellicht tot ziens bij de eventueel op te richten GT club.

Specs. Opel GT
Nee, nog niet besteld. Mijn Speedster budget reikte tot € 28.000,-. Ik zal moeten wachten tot de stijgende spaargeldlijn en de afschrijvingslijn van de GT elkaar kruisen. Voor wat de specs betreft. Je kan alleen nog de leren bekleding en een metallic kleur kiezen. Persoonlijk vindt ik het standaard zwart, gecombineerd met de rood/zwarte lederen bekleding het mooist, gevolgd door de rode uitvoering met dezelfde bekleding. Verder zullen zich ongettwijfeld chip-tuners op de turbo storten. We wachten dus noodgewongen nog even af.
In duitsland staan er nog een paar nieuwe voor rond de 27.500 euro.
een jaartje in de garage laten staan, en dan op kenteken zetten.
Heb je wel een auto met maar een paar honderd km op de teller.
Bpm zal dan zo rond de 6000 á 7000 euro zijn.
In dat jaar kun je dan mooi die 6500 bij elkaar sparen.
Heb je toch al snel 9000 euro bespaard.
een jaartje in de garage laten staan, en dan op kenteken zetten.
Heb je wel een auto met maar een paar honderd km op de teller.
Bpm zal dan zo rond de 6000 á 7000 euro zijn.
In dat jaar kun je dan mooi die 6500 bij elkaar sparen.
Heb je toch al snel 9000 euro bespaard.