Speedster/Elise
Speedster/Elise
Hallo!
Momentel rijd ik een Westfield (super 7) 140pk/460 kg. Toch ben ik op zoek naar een andere auto. Op mijn lijstje staan van max een 348 TS tot minimaal een Speedster, maar ook een Elise is een optie.
Waarom hebben jullie juist voor een Speedster gekozen en geen Elise? Ik zie dat een Speedster goedkoper is, meer vermogen in de basisuitvoering en qua looks de eerste versie van de Elise overtreft, maar waarom verder een Speedster??
Ben erg benieuwd.
PS mensen die hun Speedster verkopen en een Westfield willen inruilen kunnen zich uiteraard bij me melden..
Momentel rijd ik een Westfield (super 7) 140pk/460 kg. Toch ben ik op zoek naar een andere auto. Op mijn lijstje staan van max een 348 TS tot minimaal een Speedster, maar ook een Elise is een optie.
Waarom hebben jullie juist voor een Speedster gekozen en geen Elise? Ik zie dat een Speedster goedkoper is, meer vermogen in de basisuitvoering en qua looks de eerste versie van de Elise overtreft, maar waarom verder een Speedster??
Ben erg benieuwd.
PS mensen die hun Speedster verkopen en een Westfield willen inruilen kunnen zich uiteraard bij me melden..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hallo super7!
Ik proef in je verhaal dat je een iets praktischere auto wilt hebben dan de Westfield... Maar nog wel een fun-auto? Ik kan je vertellen dat je een 348TS dan alvast kan laten vallen, wel een begeerlijke auto, maar qua rijden toch alweer een wat belegen auto. Wel snel op de rechte lijn, maar in de bochten is het werken en misschien wat minder scherp dan je zou verwachten. Maar erin (proef)rijden zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden
Toen ik de speedster kocht was ik ook aan het kijken naar een Elise. Dat was in 2004. Als je toen keek wat je voor je geld kon kopen, dan was het een 100% uitgemaakte zaak.
Mijn speedster kocht ik toen hij 5 maanden oud was (op kenteken tenminste), en 5500km op de teller. Daar heb ik toen 24500euro voor moeten betalen (partikulier). Als ik een Elise wilde hebben voor minder dan 30000euro dan kwam je uiteraard bij de S1 terecht. En dan had je voor zeg 27000euro een Elise uit 1997/98 met ruim 70000km op de teller.
Tsja, dan mag een Elise wel weer een paar % (2 hooguit 3 ) sportiever/scherper/Lotus zijn, maar voor mij was dat verschil ENORM, en ik denk dat een heleboel mensen dat met mij eens zijn.
Voor de rest ben ik er ook niet rouwig om om in een platte kadett te rijden. Het imago van opel zal mij een worst zijn, de auto is gewoon 90% lotus, de rest, eigenlijk alleen de motor als belangrijkste onderdeel, is opel/GM. Leuk detail: de 2.2 motor is ooit ontworpen/engineered door Lotus Engineering in opdracht van GM .
De motor is eigenlijk niet eens zo gek. Een harstikke sterk ding, Steven hier heeft al meer dan 150000 loodzware km's op de teller gezet en stil going strong. Een rover K-motortje uit een elise had je met zijn rijstijl een revisie moeten laten geven is mijn mening...
Uiterlijk: tsja, de ene vind de opel mooier, de ander de elise, ik vind ze allebei wel wat hebben
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kopen, hou ons op de hoogte!
Ik proef in je verhaal dat je een iets praktischere auto wilt hebben dan de Westfield... Maar nog wel een fun-auto? Ik kan je vertellen dat je een 348TS dan alvast kan laten vallen, wel een begeerlijke auto, maar qua rijden toch alweer een wat belegen auto. Wel snel op de rechte lijn, maar in de bochten is het werken en misschien wat minder scherp dan je zou verwachten. Maar erin (proef)rijden zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden
Toen ik de speedster kocht was ik ook aan het kijken naar een Elise. Dat was in 2004. Als je toen keek wat je voor je geld kon kopen, dan was het een 100% uitgemaakte zaak.
Mijn speedster kocht ik toen hij 5 maanden oud was (op kenteken tenminste), en 5500km op de teller. Daar heb ik toen 24500euro voor moeten betalen (partikulier). Als ik een Elise wilde hebben voor minder dan 30000euro dan kwam je uiteraard bij de S1 terecht. En dan had je voor zeg 27000euro een Elise uit 1997/98 met ruim 70000km op de teller.
Tsja, dan mag een Elise wel weer een paar % (2 hooguit 3 ) sportiever/scherper/Lotus zijn, maar voor mij was dat verschil ENORM, en ik denk dat een heleboel mensen dat met mij eens zijn.
Voor de rest ben ik er ook niet rouwig om om in een platte kadett te rijden. Het imago van opel zal mij een worst zijn, de auto is gewoon 90% lotus, de rest, eigenlijk alleen de motor als belangrijkste onderdeel, is opel/GM. Leuk detail: de 2.2 motor is ooit ontworpen/engineered door Lotus Engineering in opdracht van GM .
De motor is eigenlijk niet eens zo gek. Een harstikke sterk ding, Steven hier heeft al meer dan 150000 loodzware km's op de teller gezet en stil going strong. Een rover K-motortje uit een elise had je met zijn rijstijl een revisie moeten laten geven is mijn mening...
Uiterlijk: tsja, de ene vind de opel mooier, de ander de elise, ik vind ze allebei wel wat hebben
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kopen, hou ons op de hoogte!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ohja, en gooi een paar tientjes (ietsje meer eigenlijk) in een speedster en je kan hem net zo scherp maken als een elise. Geen probleemMaik schreef:.....
Tsja, dan mag een Elise wel weer een paar % (2 hooguit 3 ) sportiever/scherper/Lotus zijn, maar voor mij was dat verschil ENORM, en ik denk dat een heleboel mensen dat met mij eens zijn.
.....
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Inruilen gaat niet lukken maar mijn Speedster is wel te koop.
Zie: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 4203#34203
Zie: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 4203#34203
Lotus Elise S2
- TorBeest
- Actief lid
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
- Locatie: België, Oostduinkerke
Toen ik zocht naar een wagen een beetje meer dan een jaar geleden, keek ik ook naar een Lotus 7, Lotus Elise & een Speedster.
En zoals Maik al zei, een S1 Elise die van een aantal jaren oud, met kilometers enz... (meer kans op grotere kosten), kostte even veel als een "nieuwe" Speedster. Ik heb voor mijn Speedster € 20k gegeven met 500km op de teller, het was een demowagen in een Opel garage. Het aanbod was té mooi, zelfs een Caterham was direct duurder en ouder enz.. . Het kleur (europa blauw) was mijn eerste keuze niet, maar dat was niet zo van belang
Ik hou graag een auto zoals ie is, dus zonder modificaties (buiten mss laten spuiten ) en puur vind ik de cocpit van een Elise & zeker een Caterham leuker, mooier, en meer racy dan een Speedster. Als je een fan bent van zelf tunen, kan daar natuurlijk een mouw aan gepast worden.
Een Elise & Caterham verbruiken ook minder, wat in mijn geval ook weer aanlokkelijk was, ik doe namelijk nogal veel km's met mijn Speedster (woon-werk), toch veel voor zo'n wagen... . Voor het verschil in aankoop mag je natuurlijk al veel km's doen vooraleer dit weer effen komt.
Ook vind ik dat een Speedster nog wat harder mag lopen (ophanging), dit kan natuurlijk ook simpel aangepast worden... maar ik hou mijn auto eigenlijk liever zoals ie is
Dus kort gezegd, heb ik een Speedster omdat ie goedkoper was en 90% even mooi & leuk, de fun/prijs factor van de Speedster overstijgt dat van de Elise! Het was het meest pure-race ding dat voor mij economisch verantwoord was
super7, kan je es een foto van je machien plaatsen?
En zoals Maik al zei, een S1 Elise die van een aantal jaren oud, met kilometers enz... (meer kans op grotere kosten), kostte even veel als een "nieuwe" Speedster. Ik heb voor mijn Speedster € 20k gegeven met 500km op de teller, het was een demowagen in een Opel garage. Het aanbod was té mooi, zelfs een Caterham was direct duurder en ouder enz.. . Het kleur (europa blauw) was mijn eerste keuze niet, maar dat was niet zo van belang
Ik hou graag een auto zoals ie is, dus zonder modificaties (buiten mss laten spuiten ) en puur vind ik de cocpit van een Elise & zeker een Caterham leuker, mooier, en meer racy dan een Speedster. Als je een fan bent van zelf tunen, kan daar natuurlijk een mouw aan gepast worden.
Een Elise & Caterham verbruiken ook minder, wat in mijn geval ook weer aanlokkelijk was, ik doe namelijk nogal veel km's met mijn Speedster (woon-werk), toch veel voor zo'n wagen... . Voor het verschil in aankoop mag je natuurlijk al veel km's doen vooraleer dit weer effen komt.
Ook vind ik dat een Speedster nog wat harder mag lopen (ophanging), dit kan natuurlijk ook simpel aangepast worden... maar ik hou mijn auto eigenlijk liever zoals ie is
Dus kort gezegd, heb ik een Speedster omdat ie goedkoper was en 90% even mooi & leuk, de fun/prijs factor van de Speedster overstijgt dat van de Elise! Het was het meest pure-race ding dat voor mij economisch verantwoord was
super7, kan je es een foto van je machien plaatsen?
Duidelijk verhaal mannen, bedankt!
In principe hoeft mijn auto echt niet praktisch te zijn, maar een keer naar Schotland is erg moeilijk met een 7, vandaar.
Is de Opel motor inderdaad zo sterk? Wat ben je kwijt aan onderhoud? Hoe groot is de interval? En 0-100 ben je sneller dan een Elise met een 2.2?? IS chiptuning een aanrader?
Wat me verbaast is dat jullie destijds bijna hetzelfde geld betaald hebben voor een nieuwe, als waar ze nu voor worden aangeboden.
Zie hier mijn Seven: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... c8d30baf77
Biedingen/voorstellen tot (in)ruil zijn welkom.
In principe hoeft mijn auto echt niet praktisch te zijn, maar een keer naar Schotland is erg moeilijk met een 7, vandaar.
Is de Opel motor inderdaad zo sterk? Wat ben je kwijt aan onderhoud? Hoe groot is de interval? En 0-100 ben je sneller dan een Elise met een 2.2?? IS chiptuning een aanrader?
Wat me verbaast is dat jullie destijds bijna hetzelfde geld betaald hebben voor een nieuwe, als waar ze nu voor worden aangeboden.
Zie hier mijn Seven: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... c8d30baf77
Biedingen/voorstellen tot (in)ruil zijn welkom.
- TorBeest
- Actief lid
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
- Locatie: België, Oostduinkerke
Meeeens ik wil jouw auto!
hoeveel van 0-100 gaat dat ding?
hoeveel verbruik heb je? in liter/100km
ps: een Speedster NA 2.2 doet er 5.9s over dacht ik, net als een 120pk elise, of ong.
Een 160pk elise doet er 5.6s over, een 192pk elise doet er 5.2s over. (dacht ik zo), een Speedster turbo moet ook iets van een goeie 5s zijn standaard.
hoeveel van 0-100 gaat dat ding?
hoeveel verbruik heb je? in liter/100km
ps: een Speedster NA 2.2 doet er 5.9s over dacht ik, net als een 120pk elise, of ong.
Een 160pk elise doet er 5.6s over, een 192pk elise doet er 5.2s over. (dacht ik zo), een Speedster turbo moet ook iets van een goeie 5s zijn standaard.
- Speedfreak
- Mega lid
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
- Contacteer:
- TorBeest
- Actief lid
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
- Locatie: België, Oostduinkerke
hmm, wel je moet het niet te serieus pakken
Ik doe wel verder met mijn Speedster, ik doe er mee autostrade ieder dag (maar een 7-tal minuten). Ideaal zou iets zijn dat lichter is en dus sneller en minder verbruikt, maar toch nog zonder probs 120km/h aankan zonder ontzettend veel lawaai te maken. En zelfs al valt dat mee, zou ik liever iets nieuw(er) hebben, want ik werk/foefel niet graag aan auto's
Ik doe wel verder met mijn Speedster, ik doe er mee autostrade ieder dag (maar een 7-tal minuten). Ideaal zou iets zijn dat lichter is en dus sneller en minder verbruikt, maar toch nog zonder probs 120km/h aankan zonder ontzettend veel lawaai te maken. En zelfs al valt dat mee, zou ik liever iets nieuw(er) hebben, want ik werk/foefel niet graag aan auto's