Er gaat nog meer af: zeker de stuurnaafverlenging (ben niet zo lang als H-J).Wielspacers: heb ik mijn grote twijfels bij (wiellagers, langere bouten waarop veel kracht komt te staan). Blijven misschien zitten.
Dan de Nitros: leuk spul voor op het circuit en vlakke wegen (en wie koopt er nu de zwaardere veren dan standaard Nitros:evil: ) maar rijden op een klinkerweg (en daar barst het hier van in het Gooi) is niet te doen: gigantisch stuiteren. Heb al contact gehad met Lotus Amsterdam en we gaan het een en ander uitproberen: hoogte iets omhoog, minder strakke demping. Zonodig gaan de originele units er weer onder. Want voor mooi zijn wil ik geen pijn lijden.
Maar: weer helemaal thuis in deze auto! Heb jarenlang een Lotus Europa S2 (enigzins opgevoerd) gereden als dagelijkse auto in de jaren zeventig. Altijd op de standaard smalle banden: door weer en wind en sneeuw! beviel mij dat wel.
Kon ook de Elise S1 die H-J heeft gekocht kopen. Toch zijn Opel gedaan. Alleen al door de kapconstructie: van kamperen hou ik niet. En laten we eerlijk zijn: de Opel is stukken fraaier dan de Lotus Elise. Zowel S1 als S2. En wie wil er nog rijden met een Rover blok? Engelse meuk. Staat garant voor ellende denk ik.
Opel rules!
Groeten,
Ohjeetje..