Rear diffuser
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Rear diffuser
Zag op het Franse forum een bouw van een nieuwe diffuser deze is afgeleid van het model van moto-concept.
http://www.myspeedster.ch/forum/viewtop ... sc&start=0
Zou dit een leuke mod zijn of zou het desing de achterkant er niet mooier op maken.
Wat is jullie mening Lijkt mij wel een mooi project om te bouwen.
Gr.Pascal
http://www.myspeedster.ch/forum/viewtop ... sc&start=0
Zou dit een leuke mod zijn of zou het desing de achterkant er niet mooier op maken.
Wat is jullie mening Lijkt mij wel een mooi project om te bouwen.
Gr.Pascal
- Bijlagen
-
- p10100161qb.jpg (118.22 KiB) 8047 keer bekeken
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Ben er zelf ook al naar aan het kijken geweest. De standaard diffuser is niet zo geweldig op de speedster, ik denk dat een andere, met hogere zijflappen wel nuttig gaat zijn.
Maargoed, beetje teveel projectjes op mijn lijstje op het moment. Eerst de auto maar weer rijdend krijgen.
Mark
Maargoed, beetje teveel projectjes op mijn lijstje op het moment. Eerst de auto maar weer rijdend krijgen.
Mark
C30-94@0.55bar
mooi zwart / geel
Klopt de rode met diffuser is die van Wilbert (of linne150).
Die Franse kleur combinatie vind ik persoonlijk wel mooi (nu de achterlichten en het opel logo nog zwart
)
Die Franse kleur combinatie vind ik persoonlijk wel mooi (nu de achterlichten en het opel logo nog zwart

- Pascal
Het is inderdaad de kleur combinatie geel zwart dat het wel heel apart maakt.
Ben het met marcel eens dat vleugels en dergelijke de speedster en geen enkele andere auto mooi maakt Jonny`s desing. Maar vind een wat grotere diffuser bij de speedster wel wat hebben.
zo is de diffuser van elise 111R ook zo prachtig om naar te kijken.
Gr. Pascal
Ben het met marcel eens dat vleugels en dergelijke de speedster en geen enkele andere auto mooi maakt Jonny`s desing. Maar vind een wat grotere diffuser bij de speedster wel wat hebben.
zo is de diffuser van elise 111R ook zo prachtig om naar te kijken.
Gr. Pascal
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Jans en ik hebben nog gevraagd bij de Lotus dealer in Lochum wat het effect nou zou zijn van die diffusor. De dealer verkocht namelijk dat type (475euro uit mijn hoofd). Het antwoord vond ik een beetje vreemd, namelijk dat ze het helemaal niet wisten
. Het lijkt mij toch wel handig dat als je zo'n ding monteerd, wat je puur voor de performance doet, het dus helemaal niet zeker is dat je er ook wat downforce bij krijgt.
Ik had Lotus wel wat serieuzer hierin verwacht...
Ikzelf vond het wel wat hebben, die diffusor, maar ik zou het pas alleen echt monteren als ik wist wat precies het effect was (een grafiekje met daarin uitgezet snelheid tegen downforce).
Groet,
Maikel

Ik had Lotus wel wat serieuzer hierin verwacht...
Ikzelf vond het wel wat hebben, die diffusor, maar ik zou het pas alleen echt monteren als ik wist wat precies het effect was (een grafiekje met daarin uitgezet snelheid tegen downforce).
Groet,
Maikel

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Waarschijnlijk is het antwoord op het Engelse forum wel te vinden.
Zoals hier eerder ergens op het forum is geschreven zullen skirts onder de dorpels in combinatie met een diffusor een merkbaar effect kunnen opleveren in hogesnelheids bochten en rechtuitstabiliteit bij 200 km/h plus.
Optisch vind ik het een verbetering als een diffusor van Carbon is, maar die prijs .....
SteV6
Zoals hier eerder ergens op het forum is geschreven zullen skirts onder de dorpels in combinatie met een diffusor een merkbaar effect kunnen opleveren in hogesnelheids bochten en rechtuitstabiliteit bij 200 km/h plus.
Optisch vind ik het een verbetering als een diffusor van Carbon is, maar die prijs .....

SteV6
S4 Avant
- Pascal
Voor zover mijn kennis gaat zal het verschil met originele diffuser niet zo veel uitmaken, het diffuser zorgt er echter voor dat lucht beter achter de wagen weg kan en niet tegen een muur van wervelingen aanslaat.
pure aerodynamica.
Kan me er wel iets bij voorstellen dat ze bij de dealer niet weten of een andere dif. wel nut zou hebben het zijn geen vliegtuig bouwers.
zou het aluminium mat zwart laten powdercoaten lijkt mij een mooie oplossing.
Door dat ik de dif. in lochem op de kast zag liggen en prijs veel te hoog vond voor een stukje aluminium ben ik gaan denken om hem zelf te maken.
Gr. Pascal
pure aerodynamica.
Kan me er wel iets bij voorstellen dat ze bij de dealer niet weten of een andere dif. wel nut zou hebben het zijn geen vliegtuig bouwers.
Door dat ik de dif. in lochem op de kast zag liggen en prijs veel te hoog vond voor een stukje aluminium ben ik gaan denken om hem zelf te maken.
Gr. Pascal
- Marcel
- Contacteer:
Hoi ik kan me voorstellen dat de "vinnen" op de diffuser inderdaad zorgen voor een betere rechtuitstabiliteit, voor turbulenties weet ik niet, de bodem is nu ook vlak en komt weinig tegen......dus of dat wat uit maaktPascal schreef:Voor zover mijn kennis gaat zal het verschil met originele diffuser niet zo veel uitmaken, het diffuser zorgt er echter voor dat lucht beter achter de wagen weg kan en niet tegen een muur van wervelingen aanslaat.
pure aerodynamica.
Gr. Pascal

Maar zoals bij heel veel dingen, merk je het volgens mij pas als je de auto echt op zijn grensgebied gaat rijden.......wat voor mij dus zelden is

Alhoewel het is wel heel verleidelijk om die bocht iedere keer weer harder te nemen

- Pascal
Ik blaas heel het diffuser verhaal af ga hem niet bouwen.
Heb nog eens goed aan het kijken geweest maar ik denk dat de speedster er niet mooier van zal worden.
Gr. Pascal
Heb nog eens goed aan het kijken geweest maar ik denk dat de speedster er niet mooier van zal worden.
Gr. Pascal
Laatst gewijzigd door Pascal op 24 mei 2005 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marcel
- Contacteer:
Hoi,Pascal schreef:Ik blaas heel het diffuser verhaal af ga hem niet bouwen.
Heb nog eens goed aan het kijken geweest maar ik denk dat de speedster er niet van opknapt.
Gr. Pascal
verstandige keuze vindt ik dan.
Alhoewel voor de marktwaarde is het natuurlijk beter, hoe meer mensen aan hun speedster verbouwen, des te meer worden de originele speedsters in de toekomst waard

is er niemand die (* zie link) de diffuser lijkend op de MC na kan/wil maken?
mc vraagt er 420 euro voor...
http://www.myspeedster.ch/forum/viewtop ... &start=105
kan alleen geen wooord frans
mc vraagt er 420 euro voor...

http://www.myspeedster.ch/forum/viewtop ... &start=105
kan alleen geen wooord frans