imago speedster
-
- Nieuw lid
imago speedster
Heren,
Binnenkort wordt mijn dochter Anne-Claire 18 en krijgt ze voor haar verjaardag een autootje. Ze wil zelf graag een speedster, maar ik heb mijn bedenkingen ten aanzien van het bedenkelijke imago van Opel en zie haar liever in een Z4, SLK of Boxster rijden. Hoe ervaren jullie het imago van een opel?
Binnenkort wordt mijn dochter Anne-Claire 18 en krijgt ze voor haar verjaardag een autootje. Ze wil zelf graag een speedster, maar ik heb mijn bedenkingen ten aanzien van het bedenkelijke imago van Opel en zie haar liever in een Z4, SLK of Boxster rijden. Hoe ervaren jullie het imago van een opel?
SLR
- blue speedster
- Lid
Als je een auto koopt voor het imago kan je voor je dochter beter een
BMW Z4, Mercedes, Ferrari, kopen en zeker geen speedster.
De speedster is een Opel maar wel met het opgevoerde racebloed van een lotus.
Zoals een speedster eruit ziet zo krijg je hem ook en auto zonder nonsens en zonder automaat.
Het stuurt als een kart, je hoort soms bijgeluiden en heeft geen stuurbekrachtiging,
airco of andere overbodige luxe het is en blijft een echte raceauto
(van 0 naar 100 is 4,9 sec). Deze acceleratie zal zeker een deuk in het imago slaan
Met vr. gr.
Blue speedster
BMW Z4, Mercedes, Ferrari, kopen en zeker geen speedster.
De speedster is een Opel maar wel met het opgevoerde racebloed van een lotus.
Zoals een speedster eruit ziet zo krijg je hem ook en auto zonder nonsens en zonder automaat.
Het stuurt als een kart, je hoort soms bijgeluiden en heeft geen stuurbekrachtiging,
airco of andere overbodige luxe het is en blijft een echte raceauto
(van 0 naar 100 is 4,9 sec). Deze acceleratie zal zeker een deuk in het imago slaan
Met vr. gr.
Blue speedster

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Op het Engelse forum is ook een keer een soortgelijke situatie ter sprake gekomen.
De Speedster heeft in de dagelijkse praktijk totaal niet te lijden onder het Opel-imago. De auto trekt enorm veel bekijks en belangstelling (heb ik onderschat toen ik de mijne kocht) maar is zoals Blue Speedster al schrijft wel een rasechte sportauto zonder luxe. Het is een echte liefhebbersauto, en daarom kan je ook relatief veel Speedsters vinden met erg weinig kilometers. Die zijn meestal van mensen geweest die zich niet gerealiseerd hebben dat de Speedster in alle opzichten extreem is/kan zijn, en er niet alleen maar leuk uitziet. Dan ben je beter af met een MR2 of MX5 of als je meer te besteden hebt de eerder genoemde Z4 of Boxster.
En bij schade loopt de rekening voor herstel van een Speedster heel hard op of zelfs (economisch) total loss ...
Als cadeautje voor je dochter zou ik heel lang nadenken voordat er een Speedster zou komen.
SteV6
De Speedster heeft in de dagelijkse praktijk totaal niet te lijden onder het Opel-imago. De auto trekt enorm veel bekijks en belangstelling (heb ik onderschat toen ik de mijne kocht) maar is zoals Blue Speedster al schrijft wel een rasechte sportauto zonder luxe. Het is een echte liefhebbersauto, en daarom kan je ook relatief veel Speedsters vinden met erg weinig kilometers. Die zijn meestal van mensen geweest die zich niet gerealiseerd hebben dat de Speedster in alle opzichten extreem is/kan zijn, en er niet alleen maar leuk uitziet. Dan ben je beter af met een MR2 of MX5 of als je meer te besteden hebt de eerder genoemde Z4 of Boxster.
En bij schade loopt de rekening voor herstel van een Speedster heel hard op of zelfs (economisch) total loss ...
Als cadeautje voor je dochter zou ik heel lang nadenken voordat er een Speedster zou komen.
SteV6
S4 Avant
-
- Nieuw lid
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Nee, alleen ABS en een Airbag voor de bestuurder. Verder is het een auto met middenmotor en achterwielaandrijving, dus een gegarandeerd recept voor slippartijen en ongevallen als je rijvaardigheid er niet tegen opgewassen is.van Baackel ten Udendoorn schreef:Dus in een Speedster zit geen airco e.d.? Maar toch zeker wel abs, tractiecontrol of airbags?
SteV6
S4 Avant
- blue speedster
- Lid
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Geachte heer Van Baackel ten Udendoorn
Als het puur om het imago gaat, zou ik geen OPEL kopen .
In Duitsland staan er bijna net zoveel te koop,als er rijden.Ook daar,
vinden ze alleen het feit dat er OPEL op staat al niets.
Máár stond hier BMW of FERRARIE op,dan waren ze niet aan te slepen.
Ze kosten n.l. een schijntje t.o.v. een bmw! of een Boxter!
Dus als geld geen probleem is, zou ik nooit geen opel kopen.
Groetend jans
Als het puur om het imago gaat, zou ik geen OPEL kopen .
In Duitsland staan er bijna net zoveel te koop,als er rijden.Ook daar,
vinden ze alleen het feit dat er OPEL op staat al niets.
Máár stond hier BMW of FERRARIE op,dan waren ze niet aan te slepen.
Ze kosten n.l. een schijntje t.o.v. een bmw! of een Boxter!
Dus als geld geen probleem is, zou ik nooit geen opel kopen.
Groetend jans
uitverkocht!
Helaas, de auto van uw voorkeur is uitverkocht