Distributieketting onder garantie vervangen

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gesloten
ohjeetje..
Actief lid

Distributieketting onder garantie vervangen

Bericht door ohjeetje.. »

Deze modificatie bleek bij mijn Speedster niet gedaan te zijn.
Chassisnr. WOLOEAR971N000782, motornummer Z22SE-TA042642, afgifte kenteken deel I 14 augustus 2001.
Opel Centrum Ossterhout heeft contact met de importeur gehad: alleen bij klachten (zoals rammelen) wordt de ketting onder garantie gemodificeerd. Rechtstreeks contact met de klantenservice bracht ook geen soelaas. Een door Opel Centrum Ooosterhout ingediende coulance-aanvraag werd afgewezen.
Afgelopen vrijdag maar eens een pittige fax naar de klantenservice gestuurd en jawel: gisteren werd ik gebeld door de klantenservice dat de modificatie kostenloos wordt uitgevoerd. Staat gepland voor 3 september a.s.

Ik vond overigens nog een link naar de Duitse versie van Feldabhilfe nr. 1532 waarbij niet de leeftijd van 6 jaar wordt gehanteerd, maar een uiterste termijn tot 31 december 2007. Voor sommige van de oudste Speedsters kan dit wellicht van pas komen. Want als de fabrikant die datium hanteert, waarom dan de importeur niet? Ik neem aan dat de importeur weer verhaal haalt bij de fabriek.

http://forum.langzeittest.de/read.php?f=8&i=5819&t=5797

Het is mij bekend dat verschillende Speedsters een gebroken distributieketting hebben gehad met onherstelbare motorschade tot gevolg waarbij iedere tegemoetkoming werd afgewezen. Naar mijn mening ten onrechte.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Zo, mooie groene stip op het distributiedeksel. Kan maar gebeurd zijn. Echt lekker rij je niet met het idee dat de distributieketting kan breken, hoe klein de kans ook is.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

Nog een intressant topic over dit...

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... 4072&st=60

Vooral post 78 van vocky maakt veel duidelijk.

Mijn motor is één van de latere en heeft de grotere oil jets waardoor de ketting genoeg vet zou moeten krijgen om het breken ervan tegen te gaan.
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Zo, mooie groene stip op het distributiedeksel. Kan maar gebeurd zijn. Echt lekker rij je niet met het idee dat de distributieketting kan breken, hoe klein de kans ook is.

Groeten,

Nico
Breek me de bek niet open...
geoffreyspeedster
Actief lid

Bericht door geoffreyspeedster »

Maak me inmiddels iets meer zorgen die jongen op het forum heeft het over een tikkend geluid bij koude start en dat heeft mijn auto dus wel!!! Dacht eerst dat het de klepstoters waren maar daar. Be n ik niet zo zeker meer van nu ik dit lees vind het maar vreemd ik heb geenn groene stip en heb onlangs nog nieuwe velgen met ht code laten doen omdat dit nog niet uitgevoerd was maar opel zegt dat de rest gedaan is wie heeft advies?
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

geoffreyspeedster schreef:... wie heeft advies?
KLIK ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gesloten