Gezocht zilveren turbo hardtop + vraag

Op zoek naar onderdelen.
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Gezocht zilveren turbo hardtop + vraag

Bericht door Edjes »

Zoals gezegd ben ik op zoek naar een zilveren turbo hardtop.

Ik kijk op op ebay (nl en de).
Kan iemand mij vertellen hoe ik een turbo van een gewone hardtop onderscheid (op een foto)?
Ik weet dat ze beter gevoerd / geisoleerd zijn. Herkenningspunten?
Welk toebehoren moet ik op letten, zoals klemmen, schroeven e.d.?

Dank!
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

turbo hardtop

Bericht door Pipo »

Hi Ed,

Ten eerste is de Turbo hardtop van binnen dun gepolsterd en met een zwart viltstof afgewerkt. Ook de voorste raamlijst en de twee zijstukjes. Bij de Atmo-hardtop zijn deze allen gewoon in naakte donkergrijze kunststof.

Ten tweede is een Turbo hardtop altijd in koetswerklak. De Atmo-hardtops werden standaard in matzilver plastiek geleverd (zoals de raamomlijsting).
Het is wel zo dat sommige Atmo-eigenaars hun hardtop ofwel direkt in koetswerkkleur hebben laten leveren (was mogelijk in optie), ofwel hem later hebben laten spuiten. In dat geval zijn ze enkel aan de binnenafwerking te onderscheiden.

De algemene constructie en het model zijn identiek, en zijn beide hardtops dus uitwisselbaar tussen de Turbo en de Atmo.

Ze op een kleine foto van elkaar onderscheiden kan wel eens moeilijk worden.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Ten tweede is een Turbo hardtop altijd in koetswerklak
Misschien was dat in Belgie zo, ik heb een turbo hardtop uit Duitsland en die is gewoon matzilver (kaal).
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

hardtop

Bericht door Pipo »

Hmm, misschien heeft de dealer nog een oude Atmo-top samen met de Turbo verkocht, maar normaal gezien werd ook daar de Turbo enkel met gelakte hardtop verkocht :? Stond ook zo in de duitse folders vermeld die ik gezien heb.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

OK, dank.
Dus een beetje gokken op ebay.

En toebehoren, schroefjes, klemmen, e.d.?
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

hardtop

Bericht door Pipo »

Nou, op iedere hoek van de hardtop is een draaibare ankerpen met een torxbout bevestigd. Deze dienen om de hardtop vast te maken. Dus moeten ze er zeker op gemonteerd zijn. Ik heb één keer geweten dat iemand een hardtop op E-bay kocht waarvan één van de bevestigingsstukken ontbrak. Dus voorzichtigheid is zeker geboden.

Van losse stukken zijn er de twee zijstukken die de achterste bevestigingspennen afdekken, en een autobrede lijst die vooraan de hele breedte van de hardtop afschermt. Let er op dat deze stukken zeker aanwezig zijn!

Als laatste hoort er de haakse torxsleutel (een T30) er bij te zijn waarmee de bevestigingsbouten worden aangeschroefd. Deze sleutel is ook in de gemakkelijk in de handel te verkrijgen, dus is het geen ramp als hij er niet bij is.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

de turbo hardtop past niet op de NA, tenzij je ook de achterste bevestigingspunten (zwart kunststof wat tegen de rolbeugel zit) van de turbo overzet.
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

zeer bedankt voor alle info!!
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Maarten schreef:
de turbo hardtop past niet op de NA, tenzij je ook de achterste bevestigingspunten (zwart kunststof wat tegen de rolbeugel zit) van de turbo overzet.
Bij mij paste het wel hoor Maarten :D Ik heb de Turbo hardtop, zonder
enige aanpassing, zo op m'n NA kunnen zetten. Zelf de zijruitjes hoefden
niet bijgesteld te worden 8)
Ik denk wel dat het scheelt van welk bouwjaar de NA is. De latere(die ik
heb) hadden minder "aanpassingsproblemen" dan die van het eerste uur.

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Zal ook wel zo'n verhaal zijn van wat er toevallig in het onderdelenmandje ligt bij het in elkaar zetten. :wacko:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

hardtop

Bericht door Pipo »

Nee hoor, dat is het niet. De vroege NA's van 2001 hebben achteraan andere bevestigingsblokjes voor de softtop. Dat komt omdat op het prototype geen hardtop voorzien was en de achterste bevestigingsblokjes dus enkel de pennen van de softtop moesten vasthouden.
Als je de zwarte bevestigingsblokjes onderaan bekijkt zie je bij de nieuwste versie een gleufje waar de haak van de hardtop in pakt. Bij de oude blokjes is die gleuf er niet.
Voor de mensen die nog zo'n oud type klemblok hebben is het geen probleem. Je kan de nieuwe blokjes gewoon bij Opel bestellen en ze zijn gemakkkelijk te verwisselen :) (En ze zijn zelfs nog niet duur ook :lol: )
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

hardtop

Bericht door Pipo »

Ter info. Er is zojuist een zilveren hardtop te koop gesteld op het engelse forum. Dus even snel zijn ... :P

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... opic=51643
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Pipo schreef:
Voor de mensen die nog zo'n oud type klemblok hebben is het geen probleem. Je kan de nieuwe blokjes gewoon bij Opel bestellen en ze zijn gemakkkelijk te verwisselen (En ze zijn zelfs nog niet duur ook )
Ik vind euro 26,01 (met 15% korting) per steun aardig aan de prijs. Zeker gezien het feit dat ze van kunststof zijn terwijl de originele steunen bij ons van metaal zijn. Enige voordeel; het scheelt wel weer in het gewicht :lol:

De artikelnummers in Nederland waren: 4800327 en 4800328

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Bij deze ebay advertentie staan fraaie foto's van de binnenkant. Helaas voor mij een zwarte.
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Viperius
Nieuw lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2007 21:05
Locatie: Gent

Bericht door Viperius »

Wil me hier ff bij aansluiten; zoek ook een zilveren hardtop. Hoeft niet persé van een turbo te zijn.
Gesloten