Had een tijdje geleden een Lamborgine Gallardo achter me aan rijden, allebei netjes 120 km/u op de snelweg omdat een politiewagen voor ons heen reed.
Toen die poitiewagen de afrit nam zoefde die gallardo me zomaar voorbij alsof het niets was, op een ogenblik was hij bijna aan de horizon verdwenen.
Ik geloof wel dat men met een getunede speedster de 0-100 wel kan halen tegen dit soort auto en misschien als men een goed eind boven de 200PK zit met een speedster misschien wel van 0-150 maar daarna is het afgelopen.
Een motor met grote longinhoud (V8 en hoger) blijft aan hoge snelheden gewoon beter doorgaan.
Een kleine motor schiet wat tekort om het gevecht tegen de wind aan te gaan.
Laatst gewijzigd door RCduck7 op 26 sep 2007 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
RCduck7 schreef:Had een tijdje geleden een Lamborgine Gallardo achter me aan rijden, allebei netjes 120 km/u op de snelweg omdat een poitiewagen voor ons heen reed.
Toen die poitiewagen de afrit nam zoefde die gallardo me zomaar voorbij alsof het niets was, op een ogenblik was hij bijna aan de horizon verdwenen.
Ik geloof wel dat men met een getunede speedster de 0-100 wel kan halen tegen dit soort auto en misschien als men een goed eind boven de 200PK zit met een speedster misschien wel van 0-150 maar daarna is het afgelopen.
Een motor met grote longinhoud (V8 en hoger) blijft aan hoge snelheden gewoon beter doorgaan.
Een kleine motor schiet wat tekort om het gevecht tegen de wind aan te gaan.
Ja dan is de Gallardo de grote winnaar.
Maar als je de hoeveelheid lol afzet tegen de prijs, is de Speedster de grote winnaar.
Wil overigens niet zeggen dat ik geen Gallardo zou willen hebben.
Als grote Lambofan zeg ik "zet maar voor de deur".
Maik schreef:Topsnelheid heeft niets met motorinhoud te maken, maar met het aantal pk's. Daarnaast ook met luchtweerstand en bakverhoudingen.
Tja, daar heb je gelijk maar het is toch anders qua rijervaring.
Je kan natuurlijk een NA motor zodanig tunen met geforceerde PK's zoals met een turbo zoals in volgend filmpje van top gear.
Kijk vooral ook door naar het laatste deel van het filmpje waar het nadeel zit bij een kleine motor.
Die lamborghini is compleet standaard wel te verstaan en die mitsubishi is fabrieksgetuned.
Kan het filmpje hier niet kijken Wat voor Lambo en wat voor Mitsu hebben we het hier over?
Uiteindelijk is de topsnelheid heel simpel fysisch bepaald. En alle factoren die er invloed op hebben zijn er best veel, maar motorinhoud komt daar echt niet in voor...