Wouter schreef:Het gaat er mij niet om meer vermogen uit de Exige te halen.
De prijsstelling daarvoor is simpelweg voor mijn begrijpertje niet te verantwoorden (Honda K20A 200pk >16.000,- met supercharger 300pk >20.000,- Audi 1.8VT20 turbo tot 300pk >16.000,- ).
Alles is dus vrij prijzig en voor de Audi optie alleen de mogelijkheid om dat aan de andere kant van de plas te doen.
Het idee is om de Exige van de hand te doen en te vervangen door een hoog potente Speedster turbo. Echter ik wil voor zo'n actie te ondernemen wel zeker zijn van mijn besluit (de weg terug is lastig want zoveel Exiges S1 zijn er niet te koop).
Ofwel neem je een atmo speedster en een dikke supercharger??
Dan kom je ruim boven de 250PK en die weegt iets minder dan een turbo, boven de 300 weet ik niet.
Een S1 exige ziet er wel een mooi racekarretje uit.
Heeft hij z'n beste tijd wel gehad?Een ongevalletje?
Of is hij nog in zeer goede staat?
Zou misschien wel intresse hebben, stuur me een PB'tje als je hem besluit weg te doen. .
Ook met mijn turbo mag een proefrit gemaakt worden. Heb wel niet alle luxe opties zoals Herman; cruise-control, traction-control... maar als de speedster over een anderhalve week terug komt van Vmax levert hij wel 450pk aan de krukas en is de gehele auto daar ook op aangepast
Ja, heb daar ook al aan zitten denken.
Ze zijn daar beduidend goekoper en zeker niet zeldzaam ivg met de benelux.
Maar dan moet je wel een paar keer naar Londen heen en terug.
Een keer om hem te bezichtigen (en als hij dan inderdaad aan je wensen voldoet) en dan nog eens om hem aan te kopen.
En hoeveel kost zo een ombouw van het stuur aan de goeie kant??
Deze hebben geen ABS en ik lees steeds meer issues na ombouw naar K20A.
Uitlaatspruitstuk, aandrijfassen, motorsteunen. Best wel veelissues voor een dergelijke investering. Over de Audi conversie lees ik niet veel issues maar daar zijn er niet zoveel van.
Een motorombouw loopt altijd wel in de kosten, omdat er naast motor en bak nog speciale steunen, aandrijfassen, schakelmechanisme en uitlaat nodig zijn. (heb zelf naar K20A ombouw gekeken) Als je veel zelf kan scheelt dat, maar het blijft altijd een prijzig verhaal worden.
Een audi turbo blok + koelers wordt in vergelijking met je huidige K serie motor echt een stuk zwaarder. Een JDM Honda K20A met 220pk lijkt er al meer op... Heb je al eens gedacht om je huidige blok te tunen? Daar schijnen tegenwoordig respectabele vermogens uit te kunnen komen, mits je het goed (laat) doe(t)(n)...
Ik heb de tuning opties al bekeken maar daar helpt alleen een turbo of een supercharger bij. Helaas heb ik alleen maar probleem verhalen gehoord van deze opties.
Ik rij nu rond met 190pk en daar houdt ik de boel wel mee heel (blok is 8000km geleden geheel uit elkaar geweest om de binnenzijde van het nodige smeedijzer te voorzien).
De reden daarvoor was dat de vorige eigenaar zo ongeveer de gehele motorinhoud in zijn binnenspiegel op de keien zag liggen na een lekker sprintje.
Ja, je hebt op zich wel gelijk, de motorsteunen en aandrijfassen zijn erm.. een punt van aandacht
Ik hoop deze winter tijd te hebben om in Engeland naar een kerel te gaan die wel motorsteunen kan ontwikkelen. Steunen die niet scheuren en niet je hele auto aan bonken trillen dan
De aandrijfassen moeten we afwachten er wordt 'gezegd' dat het probleem is opgelost, maar dat heb ik vaker gehoord.. zeker uit Engeland..
Hendrik-Jan schreef:Ik zou zo'n Exige S1 niet zo snel verkopen. Het is een bizar gave wagen!
Check!
Ik *denk* dat de Exige S1 later als we groot zijn veeel geld op gaat leveren. Er zijn er eigenlijk maar weinig van gemaakt en het is gewoon een klassieker!
Ik zou geen seconde twijfelen om mijn Speedster te laten voor zoiets:
(niet dat ik mijn Speedster niet graag heb, zo'n Exige is gewoon duurder :/ ook al is het een S1)