Zonde

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Vroegguh wel ;)

toen hadden ze nog geen turbootjes of compressortjes, nu kunnen ze met deze hulmiddelen net zo veel vermogen en koppel uit kleinere motoren halen en soms zelfs over een breder en lager beginnende toerental, zeker nu ze beiden combineren........maarja het geluid van een V8 zullen ze niet zo snel na kunnen maken....(denk ik ze kunnen veel tegenwoordig)
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Het grote verschil is hoe de motoren hun vermogen ontwikkelen, of eigenlijk, hoe de koppel krommes eruit zien. Dat beiden misschien vergelijkbaar zijn qua top vermogen zegt weinig over de rijbaarheid. De turbo motor zal niet zo veel doen zolang de turbo niet op druk is. Met als gevolg weinig koppel onderin. Daar heb je van een motor met meer cylinder inhoud en geen drukvulling veel minder last van.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

maarja het geluid van een V8 zullen ze niet zo snel na kunnen maken....(denk ik ze kunnen veel tegenwoordig)

Vergis je niet, in China zijn ze erg goed in namaken.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Tja, je kunt natuurlijk een twinturbo gebruiken als zo een 2.0 tje strerk daarvoor is aangepast, een turbo die in actie schiet voor de lagere toeren en één voor de hogere toeren.
En dan maar elke 3000km een revisie. :lol:
Maar dan heb je niet veel gevoel/controle met het gaspedaal ivg met een lamborgini die z'n PK's veel natuurlijker vrij geeft, dan moet je het met zo een EVO allemaal maar laten gebeuren als je gas geeft.
Ofwel is er kracht ofwel niet.
Geef me toch maar een lambo ook al zou hij onherroepelijk achter zitten op het circuit tegen zo een mitshudinges.

Een filmpje van fifth gear die aantoont dat technologie niet altijd wint als de andere auto een goed chasis heeft en een goede piloot.

http://nl.youtube.com/watch?v=ZltgWIBcijY
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hallo, geen dingen doorelkaar gaan halen hier, het ging om hoge snelheid acceleratie en niet om tussensprintjes :wink:
Afbeelding
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Maik schreef:Uiteindelijk is de topsnelheid heel simpel fysisch bepaald. En alle factoren die er invloed op hebben zijn er best veel, maar motorinhoud komt daar echt niet in voor...
Gaat toch om de hoeveelheid energie die je opwekt (nodig hebt) en daarvoor heb je verbranding nodig. En in een grotere motor (of hoge toerentallen) is nou eenmaal meer te verbranden als in een kleine motor :wink:

Effe beetje offtopic maar wel leuk.....clicker de click hiero.
Zou die ook last hebben van turbo lag? :lol:
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

The most exciting car ever build volgens.....

http://nl.youtube.com/watch?v=nkfvQvc9ipI
Speedster T #5002
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

koenvw schreef:Aan wat dan Yvo?

Voor mij was de R8 toch één op het verlanglijstje... 8)
Sorry... was even op safari ;)

Als het echt een VAG ding moet zijn dan maar even doorsparen voor een Gallardo.

Of als de keuze vrij is.. een AM V8 Vantage :woship: of een dikke skyline :D

zeg maar.. iets exclusievers dan die duitse meuk :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Elise schreef: Gaat toch om de hoeveelheid energie die je opwekt (nodig hebt) en daarvoor heb je verbranding nodig. En in een grotere motor (of hoge toerentallen) is nou eenmaal meer te verbranden als in een kleine motor :wink:
Oftewel meer lucht erin krijgen. Meer lucht betekend meer benzine betekend meer energie. Goed voorbeeld daarvan is de 2.2 in de speedster. Die zit in standaard configuratie duidelijk in ademnood.

Hogere toerentallen zort ervoor dat er meer lucht de cylinders in wordt getrokken. Maar ook geforceerde inductie kan hiervoor zorgen. En als je er slim mee omgaat kan je uit een kleine motor nette getallen halen (zie de 1.4 compressor/turbo van VW). Maar het rijdt wel anders.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie