Voorste remschijven gezocht
Voorste remschijven gezocht
Help !!
Mijn remschijven zijn allebei gebarsten.
En volgende week rij ik op Francorchamps.
Omdat ik deze winter van plan ben om de big brake kit te kopen van AP Racing vind ik een beetje dom om nog vlug standaard remschijven te kopen. (nieuwe bedoel ik dan ).
Heeft er iemand nog een setje liggen die nog redelijk is ???
Ik denk dan vooral aan diegene die onlangs 2 delige remschijven hebben gemonteerd.
Zijn die van een 2.2 dezlfde als die van een turbo??
Alvast bedankt,
Alain
Mijn remschijven zijn allebei gebarsten.
En volgende week rij ik op Francorchamps.
Omdat ik deze winter van plan ben om de big brake kit te kopen van AP Racing vind ik een beetje dom om nog vlug standaard remschijven te kopen. (nieuwe bedoel ik dan ).
Heeft er iemand nog een setje liggen die nog redelijk is ???
Ik denk dan vooral aan diegene die onlangs 2 delige remschijven hebben gemonteerd.
Zijn die van een 2.2 dezlfde als die van een turbo??
Alvast bedankt,
Alain
Laatst gewijzigd door alain op 01 okt 2007 8:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Alain, ik kan je er mee helpen!
Ze liggen alle 4 in de schuur bij mij ivm die 2 delige jongens.
Zo goed als nieuw, nog nooit hard mee geremd. Altijd binnen gestaan, van een oud vrouwtje ....
Geen idee wat ik er voor wil hebben, wat is de kiloprijs van oud ijzer momenteel??
Belangrijker is.. hoe krijgen we ze zo snel bij jou thuis? bij mij is wisselen is ook een optie. hoor het wel.
Ze liggen alle 4 in de schuur bij mij ivm die 2 delige jongens.
Zo goed als nieuw, nog nooit hard mee geremd. Altijd binnen gestaan, van een oud vrouwtje ....
Geen idee wat ik er voor wil hebben, wat is de kiloprijs van oud ijzer momenteel??

Belangrijker is.. hoe krijgen we ze zo snel bij jou thuis? bij mij is wisselen is ook een optie. hoor het wel.

ik heb enkel de voorste schijven nodig.
hoeven niet de 2 delige schijven te zijn gewone zijn ook goed hoor.
Voor de eerste keer (sinds RS14 blokken) eens goed hard gereden op circuit Zolder en na een paar ronden had ik al hevige trillingen in mijn stuur.
Ik dacht eerst toen ik naar huis reed dat mijn remschijven kromgetrokken waren door de hitte.
Maar na een paar kilometers rustig rijden waren die trillingen weg.
Niets aan de hand dacht ik dus tot ik toevallig dit weekend mijn schijven wat beter bekeken had.
je ziet het nauwelijks maar ik durf daar toch niet meer mee rijden op circuit.
Wie woont er het dichtste bij Antwerpen Dominique of Herman ?
Woensdag of donderdag zou ik eventueel tijd hebben om langs te komen.
hoeven niet de 2 delige schijven te zijn gewone zijn ook goed hoor.
Voor de eerste keer (sinds RS14 blokken) eens goed hard gereden op circuit Zolder en na een paar ronden had ik al hevige trillingen in mijn stuur.
Ik dacht eerst toen ik naar huis reed dat mijn remschijven kromgetrokken waren door de hitte.
Maar na een paar kilometers rustig rijden waren die trillingen weg.
Niets aan de hand dacht ik dus tot ik toevallig dit weekend mijn schijven wat beter bekeken had.
je ziet het nauwelijks maar ik durf daar toch niet meer mee rijden op circuit.
Wie woont er het dichtste bij Antwerpen Dominique of Herman ?
Woensdag of donderdag zou ik eventueel tijd hebben om langs te komen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Een BBK kan je toch ook op de standaard maat schijven zetten, mits die voor die diameter uitgelegd is. Big staat in dit geval toch voor grote klauwen? Kleinere diameter = lichter en minder grote traagheidsstraal ivm gyroscopisch effect...Herman schreef:Mijn 2-delige hebben al een nieuwe eigenaar en bovendien heeft Alain plannen met AP. Dus dat gaat niet. Mijn 1-delige schijven sta ik met alle liefde ter adoptie af.Maik schreef:Herman, jij had toch nog een setje 2-delige schijven liggen??? Lijkt mij perfekt voor Alain!
Wat ik merk tot nu toe is dat de standaard diameter ruimschoots voldoet op het circuit (Zandvoort en Nordschleife), zelfs de standaard klauwen, mits je de goede ermblokken gebruikt

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Herman woont echt veeeeeeeel dichter bij Belgie.
Grotere schijven hebben een grotere buffer om warmte op te slaan en raken daardoor minder snel overhit. De hoeveelheid warmte die ontwikkeld wordt om de auto tot stilstand te krijgen zal hetzelfde zijn, hoe groot je de schijven ook kiest. Das gewoon natuurkunde.
Verder is er nog zo iets als kracht maal arm van toepassing op grotere schijven. Minder kracht nodig van de remtang, maar grotere schijven is ook meer gewicht tot stilstand brengen.
Er zijn nogal wat variabelen die meespelen, frictiemateriaal, schijvenmateriaal, de big brakes komen met grotere remblokken, enz, etc, . .
Er zijn over al die variabelen zoveel topics geschreven. Sluit zelfs niet uit: de manier van remmen!
Vergeet niet dat je oude blokken nog ff moeten 'wennen' aan schijven die beslist anders gesleten zijn. maw. hoe eerder ze er onder zitten hoe beter!
Ik hoop dat je veel plezier hebt op Spa!! Hou em heel.
Grotere schijven hebben een grotere buffer om warmte op te slaan en raken daardoor minder snel overhit. De hoeveelheid warmte die ontwikkeld wordt om de auto tot stilstand te krijgen zal hetzelfde zijn, hoe groot je de schijven ook kiest. Das gewoon natuurkunde.
Verder is er nog zo iets als kracht maal arm van toepassing op grotere schijven. Minder kracht nodig van de remtang, maar grotere schijven is ook meer gewicht tot stilstand brengen.

Er zijn over al die variabelen zoveel topics geschreven. Sluit zelfs niet uit: de manier van remmen!
Vergeet niet dat je oude blokken nog ff moeten 'wennen' aan schijven die beslist anders gesleten zijn. maw. hoe eerder ze er onder zitten hoe beter!
Ik hoop dat je veel plezier hebt op Spa!! Hou em heel.