vanSTEN engineering op autoweek "MYWEBLOG"

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

vanSTEN engineering op autoweek "MYWEBLOG"

Bericht door Marcel »

Doei!

Deze keer wil ik het met jullie hebben over service. Sinds een jaar of 7 ben ik in het trotse bezit van een Lotus Elise. Destijds gekocht en sindsdien onderhouden door de Lotus Importeur voor Nederland. Perfect bedrijf met goede service en persoonlijke aandacht.

Niets aan de hand dus.. Nu is er sinds en aantal jaren nog een bedrijf dat zich Lotus Specialist noemt. Op zich goed dat er voor dit kleine merk wat concurrentie op de markt is. Nu zocht ik onlangs een onderdeel, wat het laatst genoemde bedrijf op hun website 2e hands aanbood. Een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met de Lotus Specialist. Dus een paar keer gebeld, telkens geen gehoor. Nog eens goed op de site gekeken of ze niet toevallig gesloten waren... niets te vinden. Het was mooi weer dus besloot ik op de bonnefooi naar Zuid Holland af te reizen. Om vervolgens ca 130 km verderop er achter te komen dat het bedrijf inderdaad gesloten was wegens vakantie.
Nou ja pech gehad toch een leuk stukje gereden, dan maar ff mailen. De onderstaande mailwisseling vond plaats. Lees en oordeel zelf.

Vraag: “ Ik ben op zoek naar geen … en zag dat jullie deze 2e hand te koop aanbieden…..wat kost deze”

Antw:” Het onderdeel kost als je het contant afrekent 95 euro”

Vraag:” Ik heb vorige week aan een gesloten deur gestaan omdat jullie met vakantie waren, kan het … ook opsturen. Tevens geeft ik als tip om dat als je gesloten bent dit in te spreken op een antwoordapparaat of duidelijk op de website aan te geven.”

Antw: “ Op onze site staat dat wij gesloten zijn wegens de vakantie én
wegens de jaarlijkse …. tour.
Opsturen kan wel, dan komt er 19% btw bij + verzend/rembourskosten.
Totaal word dat dan € 127,33. Laat maar weten wat u wilt.
Van vrijdag 7 tm zaterdag 15 september zijn wij met de …. tour mee,
dus ook weer gesloten”

Vraag:”Ik ben voorlopig niet in de gelegenheid om …. op de halen. Ik heb nog wel 2 alternatieven bedacht. Ik kan het geld eventueel overboeken naar …. of het contant aangetekend toesturen.
Ps prettige vakantie.”

Vraag:” Ik heb ca 3 weken geleden nog gereageerd op de onderstaande mail. Misschien is de niet aangekomen? Een vriend van me komt binnenkort (binnen nu een paar weken) bij jullie in de buurt en wil …… wel voor me komen ophalen.
Is het nodig dat we vooraf nog bellen of kan hij gewoon langskomen?

Antw:” Mailtje wel aangekomen, maar was geen optie. Eerdere mailtjes waren duidelijk genoeg. Ik verdien € 10,- aan een ... Als ik daarvoor dan een kwartier mailtjes zit te maken verlies ik er al weer op. En helaas werk dat niet. Ben eigenlijk elke dag tussen 08:00 en 17:00 aanwezig”

Reactie:”Als dat jullie houding is ben ik ook gelijk klaar mee. Ik heb er geen boodschap aan wat je aan dat ding verdient. Ik verwacht als potentiële klant serieus genomen te worden, maar dat kan kennelijk niet. Ik had nog ff in overweging om jullie eens een keer het onderhoud aan mijn Lotus te laten doen. Maar ik blijf wel bij …... Daar wordt ik wel fatsoenlijk behandeld.”

Antw:”Doei”
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ach ja, dit soort verhalen zijn van iedere dealer/garage bekend dus zonde van de weblog.
Bij Van Sten staat het inderdaad op de site wanneer hij er niet is. Kijk maar bij "agenda". Dat was blijkbaar te moeilijk voor de bewuste klant.
Verder doet Peter het daar voor het grootste deel alleen dus wanneer de telefoon even niet wordt opgenomen is dat niet zo gek (en ook niet zo erg).

Gelukkig is het een zeer goed adres om je Lotus/Opel Speedster te brengen.

Jammer dat mensen op zo'n manier denken hun gelijk te halen. Geen echte Lotus rijder dus. Het zegt meer over de klant dan over Van Sten.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef: Jammer dat mensen op zo'n manier denken hun gelijk te halen. Geen echte Lotus rijder dus. Het zegt meer over de klant dan over Van Sten.
Blijkbaar verwent vanderkooi zijn klanten meer........als hij toch al 7 jaar in zo'n ding rijd......euhh

De twee reakties erop:

joejojo 13-10-2007 20:19
Ik gun het v/d Kooy ook veel meer.

Bovendien kun je gezamelijk met hem en andere klanten racen op o.a. Assen. Zo'n Lotus-dag is erg leuk.

Van welk bouwjaar is jouw Elise?

Veel rijgenot gewenst.
Joejojo
W. van Bakel 14-10-2007 10:41
@ Joejojo,

Vd. Kooi organiseert idd van alles voor zijn klanten. Maar wat ik minstens zo belangrijk vindt is dat je altijd welkom bent voor een kop koffie en een praatje.
Mijn Elise is van BJ 1998.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik zal de laatste zijn die zegt dat VdKooi een slechte dealer is. Maar ook bij Van Sten ben je welkom. Afgelopen zaterdag ben ik er nog geweest en de hapjes stonden klaar.

Ik snap ook niet waarom je zo'n onzin bericht op dit forum zet. Over ieder dealer, van ieder merk in NL zullen dit soort berichten bekend zijn (en jij kan dat weten).
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik heb het hier gewoon neer gezet omdat het een dealer betreft die ook speedsters behandeld......wat eenieder daarmee doet moet hij weten......en of het wel of geen onzin is mag ook ieder voor zichzelf bepalen :!:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Marcel schreef:Ik heb het hier gewoon neer gezet omdat het een dealer betreft die ook speedsters behandeld......
Dan ben je nog wel even bezig.....
Het artikel zegt niet zoveel over de kwaliteit van het werk maar alleen maar of je er koffie zou kunnen krijgen.
Een bullshit verhaal dus.
Gebruikersavatar
Speedfreak
Mega lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Right... ik ben liever bij iemand die mijn auto door en door kent en zuinig is op mijn karretje dan dat ik wel of geen koffie krijg.

ook al staat bij Peter altijd de koffie klaar.

en ja, hij is VERSCHRIKKELIJK slecht bereikbaar :lol: maar dat is logisch als je de hele dag in de auto's hangt....


geen kwaad woord over van Sten (ook niet over v/d Kooij, maar daar heb ik geen ervaring mee), ik kan iedereen aanbevelen om gewoon eens naar de maandelijkse open dag te gaan en voor jezelf te bepalen hoe en wat....
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Je kan ook gewoon hier reageren :!:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Speedfreak schreef:Right... ik ben liever bij iemand die mijn auto door en door kent en zuinig is op mijn karretje dan dat ik wel of geen koffie krijg.

ook al staat bij Peter altijd de koffie klaar.

en ja, hij is VERSCHRIKKELIJK slecht bereikbaar :lol: maar dat is logisch als je de hele dag in de auto's hangt....


geen kwaad woord over van Sten (ook niet over v/d Kooij, maar daar heb ik geen ervaring mee), ik kan iedereen aanbevelen om gewoon eens naar de maandelijkse open dag te gaan en voor jezelf te bepalen hoe en wat....
Kijk Marcel, je moet je mening, net als Dimitri, baseren op eigen ervaring niet op wat andere roepen of in een of ander duf weblogje staat.
Laatst gewijzigd door Hendrik-Jan op 17 okt 2007 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

op dat autoweek blog staan zulke onbegrijpelijk zure/zilte verslagen,als je een keer wil lachuh moet je daat gaan rondneuzen,

Gasten die echt dealers aflopen en testjes doen,en dan een verslag op Inet gooien(met mischien de bedoeling dat er niemand meer heen gaat????????)


kan er wel de humoah van inzien!!!!!
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Bij Lotus Amsterdam ben ik meerdere keren prima behandeld. Geen enkel probleem.
Met Van Sten heb ik alleen telefonisch contact gehad. Per telefoon goed bereikbaar. Beantwoorden van vragen geen enkel probleem: nam ook alle tijd. Dus ik herken het bovenste bericht totaal niet.
Voor mij ligt Amsterdam stukken dichterbij,dus naar Lotus.
Ik heb op beiden geen kritiek.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Prima geholpen bij v.Sten.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Speedfreak
Mega lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Marcel schreef:Je kan ook gewoon hier reageren :!:
dat kan maarrrr:
zoonvanlinne150 schreef:op dat autoweek blog staan zulke onbegrijpelijk zure/zilte verslagen,als je een keer wil lachuh moet je daat gaan rondneuzen
en daarom ga ik daar niets posten... je krijgt dan toch weer een hoop wellus/niettus discussies van gasten die er toch niets van begrijpen dat ik het nut er niet van in zie.

maar zoals eerder geroepen: vorm je eigen mening en deel vooral GOEDE ervaringen met de rest van de club. daar hebben we wat aan!
of slechte EIGEN ervaringen natuurlijk......
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hendrik-Jan schreef:
Speedfreak schreef:Right... ik ben liever bij iemand die mijn auto door en door kent en zuinig is op mijn karretje dan dat ik wel of geen koffie krijg.

ook al staat bij Peter altijd de koffie klaar.

en ja, hij is VERSCHRIKKELIJK slecht bereikbaar :lol: maar dat is logisch als je de hele dag in de auto's hangt....


geen kwaad woord over van Sten (ook niet over v/d Kooij, maar daar heb ik geen ervaring mee), ik kan iedereen aanbevelen om gewoon eens naar de maandelijkse open dag te gaan en voor jezelf te bepalen hoe en wat....
Kijk Marcel, je moet je mening, net als Dimitri, baseren op eigen ervaring niet op wat andere roepen of in een of ander duf weblogje staat.
Zeg HJ omdat ik dat berichtje plaats wil dat niet zeggen dat dat mijn mening is :!:

Ik ken die man niet eens......en als ik een Lotus koop is het bij hessing :bag:

Resultaat is wel dat hij ineens heeeel slecht scoort met zijn weblogje :wink:

En dat er ook mensen positief gaan reageren in die weblog......dus mochten er mensen die negatieve lezen kunnen de positieve reakties de persoon die het leest hooguit op andere gedachten brengen.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Je eigen ervaring plaatsen vind ik prima, mening van andere op en forum plaatsen vind ik fout.
Plaats reactie