Interieur flocken

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Interieur flocken

Bericht door André R »

Ik had er wel eens meer van gehoord, maar na wat googelen heb ik de exacte term gevonden; flocken.
" Het, middels een hechtlaag, electrostatisch aanbrengen van kunststof vezels, op iedere ondergrond"

Ik zocht zoiets omdat ik de finish van de middenconsole niet echt mooi kan vinden. Hij is her en der ook al gekrast. Het flocken geeft naar mijn bescheiden mening een bijzonder mooi resultaat:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35078

Het lijkt me zelfs wel wat om de middenconsole en het dash te doen. De doffe finish van het flocken voorkomt spiegelingen. Alhoewel ik dan weer geen wit zou gebruiken zoals in de voorbeeldfoto’s.

Volgens mij is dit dezelfde gozer als van de link hierboven: http://www.autoflock.info/
Hij noemt al voorbeeld een bedrag van 150-170 euro voor een kompleet dashboard. Dan moeten we voor het plankje van de speedster toch voor een paar knaken klaar kunnen zijn? Zeker met zwart, want dat hoeft niet te worden voorgegrond.

Anyways, ik vind het er strak uitzien. Iemand ervaringen mee, of kent iemand een bedrijf/particulier die zoiets doet?
Opel Speedster 2.2 zwart
Roytuner
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 apr 2007 17:17
Locatie: Helmond

Bericht door Roytuner »

ziet er goed uit, dat wil ik ook wel op mijn dash, middenconsole zou ik niet doen, als je er tegenaanstoot dan heb je meteen vegen die er niet meer uit gaan, thans dat lijkt mij omdat het ruw is.

Ik hoor de ontwikkeling graag, ben ook wel geinteresseerd
Groeten van Roy
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

WHAT THA FlOCK!!!waar is dat van gemaakt??? :lol:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Wij hebben zo`n apparaat gehad.Jaren terug,keer uitgeleend pleituh :!: :!: Denk dat de Flock niet stevig genoeg is als je er langs gaat met je jas ofzo.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
Speedfreak
Mega lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Richard heeft pas zijn dashboardstrip laten Flocken als ik me niet vergis....



Flock you!
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Op het Duitse of Engelse forum had iemand zijn dashboard ook laten flocken. Ik vond het er op de foto's minder goed uitzien dan het slechtste alcantarabeklede dashboard. Daarmee bedoel ik dat een goed alcantaradash er vele malen beter uitziet, zelf een prutser krijgt het met alcantara mooier dan flocken.
Middenconsole kan ook in alcantara lijkt mij en is in ieder geval goed slijtvast.

Alcantara kost je de kop niet en het is relatief eenvoudig zelf te doen. En als je het lief vraagt aan de juiste personen hier op het forum helpen ze je ook nog!

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Is flocken niet een hele oude techniek?

Ik herinner me dit soort oppervlakte behandeling van auto's in de 70er en 80er jaren als je de wat meer 'luxe' uitvoeringen had. Identiek aan de goekopere, maar dan met zo'n 'laagje' er op.

Was inderdaad niet erg slijtvast. Op zich prima voor plaatsen waar je normaal toch niet direct tegenaan zit (werd veel op hoge zijpanelen en zo gebruikt), maar anders gaat het er snel af.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Is idd al een wat oudere techniek. Ik las ergens dat die ja knikkende hondjes voor op de hoedenplank zo'n beetje het begin was. En dat was jaren 70.

Het is slijtvaster dan je denkt. Mijn Porsche uit '89 had het in het (ge-airconditioneerde) handschoenenvakje. Daar zag je geen gebruikerssporen aan. Terwijl er toch behoorlijk wat keren in is gegraaid. Tegenwoordig doen ze het zelfs op pookhoezen zag ik. Dan moet het toch best wat kunnen hebben. En het hoeft ook geen 100 jaar mee. Plus dat ik de middenconsole zoals ie nu is behoorlijk wat smettelijker vind.

Voor de binnenkant van de hardtop is het misschien ook nog een goed idee. Is het daar bij de turbo ook niet mee gedaan?

Die gozer uit de link zit in Friesland. Niet echt handig. Een adresje dichterbij zou makkelijker zijn....
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

Speedfreak schreef:

Flock you!

:lol: :lol: 8)
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Je moet er toch wel rekening mee houden dat het dashboard van je speedster veel stoffiger / vuiler zal worden dan een dashboard in een tin-can. Als ik naar mezelf kijk... na zo'n tripje als naar Schotland is het dashboard gewoon helemaal bruin van het stof / zand etc.

Dat wil je schoonmaken en het probleem wat je dan al snel hebt met flocken of andere stoffen is dat het schoonmaken op zich al een uitdaging wordt.

Mijn ervaring is dat je beter een wat harder materiaal kan gebruiken (gladder) of zelfs leer, maar niets wat stof opneemt zeg maar..
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Het dashboard schoonblazen met 8 bar uit de compressor doet wonderen ...

SteV6
S4 Avant
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

:lol: Lijkt me goed voor het euh... anti flocken :lol:
Afbeelding
Plaats reactie