Vermogengs test Rica te Wateringen
mm.. het heeft toch met de coating te maken.
Ik ben wat dat betreft in het verleden een beetje verwend met de testbank van Thielert in Hamburg, die was helemaal tip-top in orde, maar daar was het zelfs mogelijk om de temperatuur in de testkamer in te stellen.
Overigens is het alleen maar goed als de auto aan de voorzijde vastgezet wordt. (een bandje over de voorwielen) Als je dat niet doet en de operator maakt een fout zou je auto uit de rollen kunnen vlegen met alle gevolgen van dien!
Ik ben wat dat betreft in het verleden een beetje verwend met de testbank van Thielert in Hamburg, die was helemaal tip-top in orde, maar daar was het zelfs mogelijk om de temperatuur in de testkamer in te stellen.
Overigens is het alleen maar goed als de auto aan de voorzijde vastgezet wordt. (een bandje over de voorwielen) Als je dat niet doet en de operator maakt een fout zou je auto uit de rollen kunnen vlegen met alle gevolgen van dien!
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Het is een perfecte testbank volgens mij.
De voorwielen staan ook in de rollen, dus daar moet hij dus ook uitschieten om uit de bank te komen.
Als Rica de voorrollen blokkeren dan is het zelfde als je de auto op de handrem zet alleen dan op de voorwielen.
En bij de auto's waar ze achter in gingen zitten waren auto's met veel pk en koppel waar wij jaloers op zijn.
505,8 Nm met 314,9 Pk.
De voorwielen staan ook in de rollen, dus daar moet hij dus ook uitschieten om uit de bank te komen.
Als Rica de voorrollen blokkeren dan is het zelfde als je de auto op de handrem zet alleen dan op de voorwielen.
En bij de auto's waar ze achter in gingen zitten waren auto's met veel pk en koppel waar wij jaloers op zijn.
505,8 Nm met 314,9 Pk.
- Bijlagen
-
- resultatenlijst.JPG (13.74 KiB) 4744 keer bekeken
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Dat is niet helemaal zo Peter, het zal wel wat weerstand geven maar niet zoveel als dat je de vooras op de rem zou zetten.speedster schreef:.....
De voorwielen staan ook in de rollen, dus daar moet hij dus ook uitschieten om uit de bank te komen.
Als Rica de voorrollen blokkeren dan is het zelfde als je de auto op de handrem zet alleen dan op de voorwielen.
Wat voor auto's waren dat? Hoeveel kg hadden die op de achteras staan?En bij de auto's waar ze achter in gingen zitten waren auto's met veel pk en koppel waar wij jaloers op zijn.
505,8 Nm met 314,9 Pk.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
314,9 PK en koppel 505,8 NM was een Opel Omega Lotus. De motor stond net in elkaar na een revisie en had nog niet de volle turbo druk. Dus er zit nog meer in.
319.2Pk en koppel 467 Nm was een Opel Manta GSI met een Ford Coswort turbo motor.
308 Pk en 416.6 Nm was een Opel Manta A met ook een Ford Coswort turbo.
Allemaal met de motor voorin, dus totaal geen druk achter op de wielen.
319.2Pk en koppel 467 Nm was een Opel Manta GSI met een Ford Coswort turbo motor.
308 Pk en 416.6 Nm was een Opel Manta A met ook een Ford Coswort turbo.
Allemaal met de motor voorin, dus totaal geen druk achter op de wielen.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Ik begrijp de bezorgdheid wel als het gaat over onze speeltjes.YvoTuk schreef:Peter, ik heb één keer de 'aftermath' gezien van een auto die door een schakelfout uit de rollen is gekomen en dus niet vast stond.
Dat gun ik niemand.
Maar aan de andere kant mag ik aannemen dat Rica wel weet wat ze doen.
De Turbo Speedster en de Compressor Speedster moeten denk ik wel gewoon vast gezet worden.
Als er genoeg animo is ga ik praten met Rica en hoop dat Markv mee ga en dan kunnen we het daar vragen van wat en hoe en gelijk naar de rollen kijken.
Tuurlijk ga ik mee Altijd interessant dit soort metingen. En persoonlijk ben ik vooral geinteresseerd in de 2.2's natuurlijk. Volgens mij zijn er zelfs in de UK niet meerdere 2.2's achter elkaar op een onpartijdige rollenbank gegaan. Ik ben erg benieuwd wat voor informatie dat opleverd.speedster schreef: Als er genoeg animo is ga ik praten met Rica en hoop dat Markv mee ga en dan kunnen we het daar vragen van wat en hoe en gelijk naar de rollen kijken.
Groeten,
Mark
C30-94@0.55bar