Even een vraagje aan iedereen die het zou kunnen weten:
Als je de oude deurpennen eruit schroeft, vallen er dan geen moeren in de body naar beneden? Of zit er een moer vast in de body? Ik denk het laatste maar ik denk, vraag het toch maar even voordat ik vanavond zit te vloeken
Moer is wel te bewegen (boven/beneden, voor,achter) voor de afstelling, maar is in feite 'gevangen' tussen metalen beugel en pijp van de rollbar.
Beetje met beleid en voorzichtig doen, dan werkt het normaal zonder problemen. Dan hou je de moer op de oude plaats in eerste instantie en hoef je de pennen maar beperkt bij te stellen/regelen.
Soms valt de moer te ver naar achter om de nieuwe deur-pen met de ringetjes er weer in te krijgen. Dan moet je effe klooien om 'm op z'n plaats te houden, maar nog steeds niet enorm probleem.
Zoals Arno het inderdaad zegt. Als je niet te gek doet zullen de moeren er zeker niet uitkomen.
Meestal schroef ik ze er zelf heel voorzichtig uit. De ringen zorgen ervoor dat de hele handel dan op zijn plaats blijft zitten en als je de nieuw pen dan weer heel voorzichtig inschroeft kan je zonder al te veel gepruts de boel zo weer op zijn plek krijgen
Te laat, het is dat Arno wel op tijd reageerde anders kon ik weer een flauwe grap maken over lotusrijders...
Maar zo werkt het inderdaad ongeveer.
De eerste die ik verving kwamen de ringen los, maar dat maakte niet uit want er stond een mooie afdruk (van VUIL) waar de kunststof ring zat. Dus ik kon hem weer op precies dezelfde plek terugschroeven.
De tweede deed ik maar iets slimmer, daar hield ik heel goed de kunststof ring op z'n plek. Nieuwe pen voorzichtig terugschroeven en hop, zonder stellen 2 nieuwe deurpennen:
Die ga ik direct bestellen! Afgelopen weekend in de buurt van Nurnberg ring gereden (wat echt geweldig was!), en ik had het idee dat mijn deuren eruit vielen Wat een gerammel......
Trouwens ook de schakelwegverkorter erin zetten deze winter, je schakelt je helemaal gek in de heuvels.