Driften valt echt niet mee! Het echte driften dus, dat wil zeggen voor de bocht al volledig dwars gaan en dat de hele bocht volhouden. Voor je het weet spin je al.
Techniek: voor de bocht al insturen, dan vol gas erop, dwars gaan(overstuur), tegensturen voor je spint, balans vinden tussen stuuruitslag en gas, en zo de bocht door. Vooral het tijdig tegensturen ging mij moeilijk af, dus veel spinnen. Af en toe ging het goed, maar meestal niet. En met de meeste beginners ook niet. Spinnen was regel, geen uitzondering. Oefening baart kunst.
Organisatie: er waren 32 deelnemende auto's. Enkele met meerdere bestuurders. Drie instructeurs. Dat is echt te weinig. De ochtendsessie zonder instructie gereden. Dat schiet niet op. Het insturen voor de bocht en dan volgas is niet echt natuurlijk. Instructeur: heeft u vroeger geraced? U rijdt goede lijnen, maar gaat niet dwars! En daar gaat het om. Dat is dus best wel moeilijk.
Baan: natgespoten asfalt, pilonnen.
Indruk: ik denk dat een Walshyday (of zo iets) meer oplevert qua rijvaardigheid.
Heb wel spierpijn na deze dag: driften is echt werken!
Groeten,
Nico
in BMW huurauto gereden. Met de Speedster heel goed te doen (achteraf gezegd): het gaat tamelijk gedisciplineerd, mafketels (ook nu aanwezig) daargelaten.
Drift & Dwars Pro Drive Lelystad 18 november 2007
-
- Actief lid
Drift & Dwars Pro Drive Lelystad 18 november 2007
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Het valt inderdaad niet mee. Maar vooral in een speedster is het nog een stuk lastiger. Ook in nat heb je meestal nog (te)veel grip op de achteras om echt lol te hebben. Andere achterbanden (175 banden erop) is dan aan te raden.
Volgend jaar ga ik het ook eens proberen waarschijnlijk, voor het eerst op een dedicated dag dan, op het nat...
Volgend jaar ga ik het ook eens proberen waarschijnlijk, voor het eerst op een dedicated dag dan, op het nat...

-
- Actief lid
Dat kon nog weleens meevallen, Maik. Er deden ook twee tamelijk nieuwe Porsches mee met vet schoeisel achter en die gingen toch echt dwars. Die hebben natuurlijk wel pk's in overvloed, maar ik denk dat het met maatje 225 bij de Speedster best wel lukt, want de baan is nat. Ik zou voor liever wat breder gaan dan 175.
Trouwens: een tweede set achterbanden meenemen is niet nodig, tenzij het canvas er al doorkomt bij wijze van spreken.
Groeten,
Nico
Trouwens: een tweede set achterbanden meenemen is niet nodig, tenzij het canvas er al doorkomt bij wijze van spreken.
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb al vaker wat rijtrainingen gedaan op nat, en de speedster dan omkrijgen is nog best lastig, je hebt veel eerder last van onderstuur. Op droog ervaar ik het juist als makkelijker om de speedster in overstuur te krijgen, alleen liggen de snelheden dan wat hoger...
Ik rijd met 205 voor en 245 achter.
Maar ik heb nog 1 voorvelg liggen met een 175 bandje, nu nog 1 scoren ergens en als ik die achter gooi dan is het dukes of hazard all the way, op nat en op droog hoop ik
Ik rijd met 205 voor en 245 achter.
Maar ik heb nog 1 voorvelg liggen met een 175 bandje, nu nog 1 scoren ergens en als ik die achter gooi dan is het dukes of hazard all the way, op nat en op droog hoop ik