lege accu
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Gisteren avond na een weekje stil gestaan te hebben starte mijn auto perfect en nu hij 16 uur stil gestaan heeft is de accu leeg. De binnenverlichting was uit en verder kan er niks aan blijven staan, dus dat betekent dat hij kapot is en dat in een keer. Nu wil ik gelijk een GEL accu monteren, want die blijk lichter te zijn. Wie heb daar ervaring mee en waar moet ik opletten? Graag advies.
M.V.G. Peter
M.V.G. Peter
Hi Peter
Heb de gel accu er al weer een paar maanden in, en bevalt zee goed.
Zelfs afgelopen winter vroor het nog een paar keer flink. had toen 2 weken in mijn garage gestaan zonder er met gereden te hebben, of aan de druppelaar. starten, lopen geen probleem .
Heb hem gekocht bij Biesheuvel ,de RED TOP 20.en iets van 180 euro voor bet incl verzend kosten.Weegt nog geen 5 kilo. De orginele weegt
elf kilo.Er zitten alleen kleinere pool aansluitingen op.Wat ik gedaan heb,is van een kapotte accu de polen afgehaald en bevestigd op de nieuwe accu. Dan kun je de orginele klemmen weer gebruiken.
Verder is de accu ook een stuk kleiner. Dus kun je hem niet zo goed vast zetten. Dit heb ik opgelost met dubbelzijdig plakband, zit als een huis.
jans
Heb de gel accu er al weer een paar maanden in, en bevalt zee goed.
Zelfs afgelopen winter vroor het nog een paar keer flink. had toen 2 weken in mijn garage gestaan zonder er met gereden te hebben, of aan de druppelaar. starten, lopen geen probleem .
Heb hem gekocht bij Biesheuvel ,de RED TOP 20.en iets van 180 euro voor bet incl verzend kosten.Weegt nog geen 5 kilo. De orginele weegt
elf kilo.Er zitten alleen kleinere pool aansluitingen op.Wat ik gedaan heb,is van een kapotte accu de polen afgehaald en bevestigd op de nieuwe accu. Dan kun je de orginele klemmen weer gebruiken.
Verder is de accu ook een stuk kleiner. Dus kun je hem niet zo goed vast zetten. Dit heb ik opgelost met dubbelzijdig plakband, zit als een huis.
jans
- speedster
Racing accu's werden oorspronkelijk ontwikkeld voor de vliegtuigindustrie, i.v.m. hoge mate van vibraties en kantelingen.
Later bleken ze ook zeer geschikt voor de autosport en op deze manier zijn ze doorontwikkeld tot de accu's van heden.
Grote voordelen t.o.v. traditionele accu's zijn:
zeer laag gewicht,
accu's worden geladen geleverd,
hoeven niet gevuld te worden,
in geladen toestand 12 maanden lang gebruiksklaar,
geen zuurlekkage mogelijk,
korte laadtijd,
zeer hoog belastbaar,
gesloten constructie,
zeer hoge startcapaciteit,
staand en liggend te monteren.
Ik heb al op de site gekeken van Biesheuvel en hebben alleen de redtop15 en de 30 op hun site staan. Ik ga van de week wel even kijken bij hun. Is bij mij 15 minuten vandaan. Jans bedankt.
Later bleken ze ook zeer geschikt voor de autosport en op deze manier zijn ze doorontwikkeld tot de accu's van heden.
Grote voordelen t.o.v. traditionele accu's zijn:
zeer laag gewicht,
accu's worden geladen geleverd,
hoeven niet gevuld te worden,
in geladen toestand 12 maanden lang gebruiksklaar,
geen zuurlekkage mogelijk,
korte laadtijd,
zeer hoog belastbaar,
gesloten constructie,
zeer hoge startcapaciteit,
staand en liggend te monteren.
Ik heb al op de site gekeken van Biesheuvel en hebben alleen de redtop15 en de 30 op hun site staan. Ik ga van de week wel even kijken bij hun. Is bij mij 15 minuten vandaan. Jans bedankt.
- speedster
Ik heb de site gevonden http://www.dmstech.co.uk/varleyredtop.htm. 6 kilo lichter
Nog sneller en harder 

Heb die site al eerder gezien op het Duitse forum.speedster schreef:Ik heb de site gevonden http://www.dmstech.co.uk/varleyredtop.htm. 6 kilo lichterNog sneller en harder
jans
Is origineel geen Opel accu.
Ik rijd al weer heel wat jaren in Opel. De accu van de Speedster is geen standaard kwaliteit Opel accu zoals in de andere types van Opel is geplaatst. Vermoedelijk is dit een standaard Lotus exemplaar.
Die van Opel gaan echt veel langer mee en bij normaal gebruik zeker langer als 4 jaar. Mijn Speedster heeft ook een 4 tal weken stilgestaan en dus was ook bij mij de accu leeg. Mijn oude Corsa met originele Opel accu heeft evenlang stilgestaan, sleutel omdraaien en gewoon starten.
Andere orgininele Opel accu plaatsen is de beste oplossing.
Die van Opel gaan echt veel langer mee en bij normaal gebruik zeker langer als 4 jaar. Mijn Speedster heeft ook een 4 tal weken stilgestaan en dus was ook bij mij de accu leeg. Mijn oude Corsa met originele Opel accu heeft evenlang stilgestaan, sleutel omdraaien en gewoon starten.
Andere orgininele Opel accu plaatsen is de beste oplossing.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Tsja, 180euro voor 6kg lichter.... dat is 30euro de kilo
Ik zou het liefst nog een kilo'tje of 80 van de speedster afsnoepen, maar dat zou dan ongeveer 2400euro gaan kosten.... (valt mij eigenlijk nog mee, want dat is wel mooi 10%.....).
Ik denk dat ik wel voor zo'n glibberige gel accu zal gaan als mijn accu de geest geeft. Je moet je geld toch ergens aan opmaken he
(heb vanmiddag een nieuwe autoradio gekocht bijvoorbeeld, maar dat zet ik nog wel ergens anders neer).
M.

Ik zou het liefst nog een kilo'tje of 80 van de speedster afsnoepen, maar dat zou dan ongeveer 2400euro gaan kosten.... (valt mij eigenlijk nog mee, want dat is wel mooi 10%.....).
Ik denk dat ik wel voor zo'n glibberige gel accu zal gaan als mijn accu de geest geeft. Je moet je geld toch ergens aan opmaken he

M.

accu informatie?
Ik twijfel een beetje aan de versheid van mijn accu. Starten gaat zonder probleem, maar het lampje van het alarmknippert onregelmatig. Ook heeft de auto veel buiten gestaan tijdens de buien begin december en is het nu ineens erg koud.
Op de site lees ik dat er standaard een 38ah accu in de speedster zit. Zijn er verder nog zaken waarmee ik rekening moet houden als ik de accu wil vervangen?
Een maand geleden had ik startproblemen vanwege de transponder van het alarm en ik heb geen zin om weer elke keer te moeten hopen dat de auto aanslaat.
Op de site lees ik dat er standaard een 38ah accu in de speedster zit. Zijn er verder nog zaken waarmee ik rekening moet houden als ik de accu wil vervangen?
Een maand geleden had ik startproblemen vanwege de transponder van het alarm en ik heb geen zin om weer elke keer te moeten hopen dat de auto aanslaat.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Het starten van de motor zou ik eerder als diagnose voor de frisheid van je accu gebruiken dan het knippertje van je alarm. Vaak is het een bepaalde code die het alarm je dan kenbaar wilt maken, een storing of setting van het alarm ofzo.
Als je startmotor met deze kou nog gewoon als een dolle draait tijdens het starten dan zou ik denken dat hij nog prima is
Als je startmotor met deze kou nog gewoon als een dolle draait tijdens het starten dan zou ik denken dat hij nog prima is

- Arno
- Contacteer:
Yup.. Die van mij begon met dit weer in de ochtend (al gauw een -7 a -8 waar ik woon) een beetje langzaam rond te gaan, dus maar een nieuwe gehaald.Maik schreef: Als je startmotor met deze kou nog gewoon als een dolle draait tijdens het starten dan zou ik denken dat hij nog prima is
Probleem opgelost.. Nou was hij alweer iets van 3 jaar en met dagelijks gebruik beginnen acuu's dan toch na een jaar of 3 a 4 wat 'vermoeid' te raken is mijn ervaring.
Komt waarschijnlijk ook omdat de accu vrij klein is gedimensioneerd voor de (start)motor. Deze accu's staan bijvoorbeeld ook in een 1.1 Saxo'tje en ik gok dat daar iets minder vermogen nodig is door de startmotor om 'm rond te krijgen als ik nu met een 2.0L en een 11.5:1 compressie

Onregelmatic knipperend alarm ledje is inderdaad een code dat hij een keer is af gegeaan. Aan het patroon qua knipperen kan je bepalen wat de oorzaak was.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..