Chevrolet HHR

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
markv
Beheerder
Contacteer:

Chevrolet HHR

Bericht door markv »

Ik was gister bij het Motorhuis voor een onderhoudsbeurt van de Speedster. Leo had het over een nieuwe Chevrolet die ze nu hadden staan. Opzich niet heel boeiend, maar hij had gezien dat er een variant van de ecotec uit de Speedster in wordt gebruikt.

Na de beurt dus maar es gaan kijken. Op de sticker onder de motorkap staat dus:

LE5 2.4b

Dat is dus de 2.4 variant die tot nu toe alleen maar in de VS te verkrijgen was :).

Zo te zien heeft deze 2.4 alleen niet de variabele kleppentiming van de versie uit de VS. Hij is opgegeven voor 170pk bij 6200 toeren en 222Nm bij 4800 toeren.

Natuurlijk zijn we gelijk even gaan kijken naar wat onderdeelnummers. Wellicht dat er nog bruikbare onderdelen zijn. Onder de motorkap lijkt het inlaatspruitstuk in iedergeval niet op de van de amerikaanse 2.4. Hij lijkt dezelfde constructie te hebben als het standaard inlaatspruitstuk van de 2.2. Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat de doorstroming toch beter is. Even wat onderdeelnummers:

Inlaatspruitstuk: 12597953
Gasklep: 12607362

Gasklep is zo te zien ook electrisch bediend, op de tekening ziet het er alemaal ERG bekend uit. Injectie is ook nog port type, dus niet direct zoals bij de modernere 2.2 versies.

Afbeelding

Mark
C30-94@0.55bar
André R
Mega lid

Bericht door André R »

De luchtinlaat ziet er idd. Behoorlijk hetzelfde uit als de onze. Ik heb hem toevallig gisteren nog in m’n handen gehad ;)

Ik ben wel benieuwd naar de injectoren en de grootte van de gasklep. En de ECU. Maar dat zal wel dezelfde zijn als die wij hebben denk ik.
Ik vind dat die Amerikanen altijd maar weinig vermogen halen per cm3. Doen de japannersen toch beter.
Weet je al wat voor diameter die luchtklep heeft?
Opel Speedster 2.2 zwart
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik denk dat de injectoren ongeveer dezelfde grootte zullen zijn als die van de 2.2. Voor zover ik heb begrepen zit in de VS 2.4 ook dezelfde injectoren als de 2.2, voor die mensen zijn de injectoren van een LSJ ook een geliefde upgrade.

De ECU ben ik erg benieuwd naar. Voor zover ik tot nu toe heb gezien wordt de GMTP-15e alleen gebruikt op de 2.2, de 2.0SC en de VS 2.4 gebruiken alle het nieuwere type gebaseerd op een powerpc cpu core in plaats van een motorola. Het mooie van die ECU is dat je hem (voor zover ik heb begrepen) zo kunt aansluiten op de hptuner software en je kunt je uitleven :)

De gasklep durf ik niet te zeggen, ik heb verder geen specificaties, en de chevrolets zijn niet te vinden in GM EPC of TIS..

Over het vermogen, tja, volgens mij redelijk normaal toch? Het 2.4 blok van volvo zit rond dezelfde getallen, dus niet echt vreemd ofzo.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie