Na de beurt dus maar es gaan kijken. Op de sticker onder de motorkap staat dus:
LE5 2.4b
Dat is dus de 2.4 variant die tot nu toe alleen maar in de VS te verkrijgen was

Zo te zien heeft deze 2.4 alleen niet de variabele kleppentiming van de versie uit de VS. Hij is opgegeven voor 170pk bij 6200 toeren en 222Nm bij 4800 toeren.
Natuurlijk zijn we gelijk even gaan kijken naar wat onderdeelnummers. Wellicht dat er nog bruikbare onderdelen zijn. Onder de motorkap lijkt het inlaatspruitstuk in iedergeval niet op de van de amerikaanse 2.4. Hij lijkt dezelfde constructie te hebben als het standaard inlaatspruitstuk van de 2.2. Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat de doorstroming toch beter is. Even wat onderdeelnummers:
Inlaatspruitstuk: 12597953
Gasklep: 12607362
Gasklep is zo te zien ook electrisch bediend, op de tekening ziet het er alemaal ERG bekend uit. Injectie is ook nog port type, dus niet direct zoals bij de modernere 2.2 versies.

Mark