Toen ik vorige zaterdag aan't aanschuiven was aan de rode lichten hoorde ik plots een luide KNAL binnen in mijn auto. Bleek er een metalen veer gesprongen te zijn, die mijn ontkoppelingspedaal terug moet trekken naar de ruststand (aan de rem hangt er ook ene).
Was wel even schrikken, zo'n knal
Binnenin de Speedster klinkt alles zo lekker helder
Ik heb ene besteld bij Opel (nee, niet bij de ijzerboer) en nu zeggen ze dat die veer 2 keer zo lang is dat ze krijgen via de Opel, dat het objectnummer veranderd is, en dat het wel zal passen. Nu, ik pas em donderdag erin.
Klopt dat die nieuwe veer anders is. Ze hebben geleerd van de oude die bij bijna alle speedster kapot gaat met een BANG! Bij mij dus ook al een tijdje geleden...
De nieuwe zal het langer uithouden.
Maik schreef:Klopt dat die nieuwe veer anders is. Ze hebben geleerd van de oude die bij bijna alle speedster kapot gaat met een BANG! Bij mij dus ook al een tijdje geleden...
De nieuwe zal het langer uithouden.
Klopt, die nieuwe is ook een ander modelletje...
Rib uit mijn lijf trouwens... zo'n veer!
Ik geloof dat ik 6ct had moeten afrekenen.
André R schreef:Ik heb em (net als meerdere hier denk ik) eruit gelaten na de big bang. Ik merkte nagenoeg geen verschil en het kan geen kwaad....
Nagenoeg geen verschil ja, maar wel het verschil dat het pedaal nu een klein beetje druk zet op je drukgroep. Het is niet veel, maar je krijgt nu toch wat extra slijtage van je drukgroep terwijl je gewoon rijdt (dus ook als je niet koppelt).
Ik rij nog steeds met mijn eerste veer, misschien niet verkeerd om maar eens een nieuwe te bestellen. en preventief te vervangen ipv te wachten op de klap.
Yep, koste me 6 cent. Na Maik's tip ook maar gelijk vervangen. Ik zag alleen dat er net zo'n veer naast zat. Ik kan alleen niet meer voor me halen of het voor het gas of de rem was. Hij zag er in ieder geval ook uit alsof ie het niet lang meer ging volhouden. Dus als je preventief gaat wisselen zou ik ze denk ik allebij gelijk doen.
Volgens mij breekt die ander nooit. Is dacht ik voor het rempedaal? Die maakt lang niet zo'n grote slag.
Heb nog geen verhalen gehoord dat die veer breekt in ieder geval. Spaart je toch mooi 6cent uit!!
Bij mij gebeurde dit tijdens de dealertestrit met het gaspedaal
Het kwam er op neer dat het gas bleef hangen en ik met *kuch, meelezende pliessie* 50 kmh op een rood stoplicht afstormde en mijn passagier als een malloot onder de pedalen moest duiken om 'm terug te trekken. Fly-by-wire
gisteren tijdens het rijden ook de zware knal gehoord.... dacht dat mijn voorste chassis eraf gevallen was, wat een kabaal!!
(de veer vliegt tegen kogelsnelheid tegen de achterste plaat/bodemplaat)
ik had spijtig genoeg nog een korte aan waardoor ik nu een mooie blauwe plek overhoud aan mijn onderbeen
In mijn geval rook ik regelmatig de lucht van de koppeling. Ook was ik het pedaal af en toe kwijt. Na controle bleek er geen veertje meer te zijn. Besteld, vervangen en de lucht is weg. Denk dus wel degelijk dat het veertje belangrijk is.