GT
-
- Lid
GT
Sinds 1 december de Speedster omgeruild voor een Opel GT! De kwaliteit van de GT is ten opzichten van de Speedster echt super. De rijeigenschappen (wegligging, balans in de bochten) van de Speedster waren echter beter. Het vermogen, de korte achterkant (en de enorme voorkant lijkt wel een Viper als je er in zit) en het uitzetten van de TC kan nog wel eens tot een spannend worden! De Speedster kon je nog corigeren maar de GT is echt weg als die gaat!
Mensen willen de auto's vergelijken maar dat kan niet: de Speedster is een echte hardcore sportauto en de GT is een luxe sportauto met veel vermogen (en helaas voor de wegenbelasting wat meer KG).
Is er einde van elke maand nog een bijeenkomst dan kom ik weer eens langs?
Mensen willen de auto's vergelijken maar dat kan niet: de Speedster is een echte hardcore sportauto en de GT is een luxe sportauto met veel vermogen (en helaas voor de wegenbelasting wat meer KG).
Is er einde van elke maand nog een bijeenkomst dan kom ik weer eens langs?
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
GT
Ik heb hem een dag testgereden, en echt enthousiast was ik niet.
Maar ik beging de fout hem als alternatief voor mijn Speedster te overwegen, en dan valt hij zwaar tegen. Hij heeft alle nadelen van de Speedster (plus enkele extra), maar geen enkel van de voordelen of je moet zwaar in modificaties gaan investeren.
Je moet hem als een categorie apart beschouwen, en dan is het best een mooie wagen met een interessante prijs. Waar je net als bij onze Speedster de nadelen er bij moet nemen. Het is een showbeest, ideaal om met te pronken al cruisend langs een boulevard.
Maar wil je bochtjes gaan pikken, of een circuitje verslaan, kies dan voor een Speedster, Lotus of aanverwante. Wil je een weekje reizen, ga dan voor een comfortabele saloon of cabrio.
Maar ik beging de fout hem als alternatief voor mijn Speedster te overwegen, en dan valt hij zwaar tegen. Hij heeft alle nadelen van de Speedster (plus enkele extra), maar geen enkel van de voordelen of je moet zwaar in modificaties gaan investeren.
Je moet hem als een categorie apart beschouwen, en dan is het best een mooie wagen met een interessante prijs. Waar je net als bij onze Speedster de nadelen er bij moet nemen. Het is een showbeest, ideaal om met te pronken al cruisend langs een boulevard.
Maar wil je bochtjes gaan pikken, of een circuitje verslaan, kies dan voor een Speedster, Lotus of aanverwante. Wil je een weekje reizen, ga dan voor een comfortabele saloon of cabrio.
Laatst gewijzigd door Pipo op 26 feb 2008 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
-
- Lid
Zeker niet! Want de kwaliteit van de afwerking en dergelijke is 100 X beter dan de Speedster. Echter zit er een verschil in weggedrag en dat was bij de Speedster veel beter. Maar dat krijgen we hopelijk ook wel onder controle door een paar kleine aanpassingen.Super7 schreef:Dat klinkt alsof de GT wat tegenvalt??
-
- Lid
Re: GT
Zo als ik al aangaf vergelijken kan je ze niet. Al denk ik dat de slechte dingen die in de Speedster zaten er wel degelijk uit zijn gehaald (afwerking, goede audio geen gerammel en gekraak meer).Pipo schreef:Ik heb hem een dag testgereden, en echt enthousiast was ik niet.
Maar ik begin de fout hem als alternatief voor mijn Speedster te overwegen, en dan valt hij zwaar tegen. Hij heeft alle nadelen van de Speedster (plus enkele extra), maar geen enkel van de voordelen of je moet zwaar in modificaties gaan investeren.
Als je de GT niet met de speedster kan vergelijken, waar slaat dat eerste stuk van je verhaal dan op?extremesaba schreef:Sinds 1 december de Speedster omgeruild voor een Opel GT! De kwaliteit van de GT is ten opzichten van de Speedster echt super. De rijeigenschappen (wegligging, balans in de bochten) van de Speedster waren echter beter. Het vermogen, de korte achterkant (en de enorme voorkant lijkt wel een Viper als je er in zit) en het uitzetten van de TC kan nog wel eens tot een spannend worden! De Speedster kon je nog corigeren maar de GT is echt weg als die gaat!
"Poep" en "sjinees"
-
- Lid
Uiteraard probeer je zelf ook eerst een vergelijking tussen je oude en nieuwe auto te maken. Al snel blijkt echter dat je de twee niet kan vergelijken. Zowel de Speedster als de GT hebben positieve en negatieve kanten ..... niks te nadelen van welke auto dan ook!BBVW schreef:Als je de GT niet met de speedster kan vergelijken, waar slaat dat eerste stuk van je verhaal dan op?extremesaba schreef:Sinds 1 december de Speedster omgeruild voor een Opel GT! De kwaliteit van de GT is ten opzichten van de Speedster echt super. De rijeigenschappen (wegligging, balans in de bochten) van de Speedster waren echter beter. Het vermogen, de korte achterkant (en de enorme voorkant lijkt wel een Viper als je er in zit) en het uitzetten van de TC kan nog wel eens tot een spannend worden! De Speedster kon je nog corigeren maar de GT is echt weg als die gaat!
-
- Lid
Ik denk dat de kwaliteit van de afwerking niet bepaald heeft hoe de rij eigenschappen van de Speedster waren. Dank dat een vergelijking met een Lotus dan voldoende zegt. De kwaliteit van de afwerking van deze auto is volgensmij al weer een stuk beter.Maik schreef:Die "slechte dingen" in de speedster hebben er wel juist voor gezorgd dat de speedster zo goed rijdt ivm de GT... Het had allemaal veel beter gekund, maar dan had je weer zo'n boot als de GT overgehouden
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
De eerste versies van de elise's waren net zo belabberd afgewerkt als de speedster vind ik. En die waren ook het lichtst. De latere elise's zitten weer beter in elkaar maar die zijn alweer een stukje zwaarder geworden (daardoor). De speedster is dan ook weer niet te vergelijken met de elise want die had (vroeger) geen ABS, airbag, geen zware 2.2, ditjes en datjes...

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
-
- Lid
Niet vergelijken dat is de enige juiste redenatie, beide auto's hebben hun voor en nadelen! P.s. prijs/kwaliteit/pk's is bij de GT toch even wat gunstigger dan bij een Z4 (en die rijden er zo veel)Hendrik-Jan schreef:Gewoon niet te vergelijken met elkaar dus.
De ene is om aktief te rijden, de ander om te cruisen.
De kwaliteit is bij de GT ook niet zijn sterkste kan, had je een Z4 moeten nemen.
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
JA, Maar dat is een BMW dus vergelijken met een OPEL heeft geen zin.Neem bijv.de sleutelhangers.............extremesaba schreef:Niet vergelijken dat is de enige juiste redenatie, beide auto's hebben hun voor en nadelen! P.s. prijs/kwaliteit/pk's is bij de GT toch even wat gunstigger dan bij een Z4 (en die rijden er zo veel)Hendrik-Jan schreef:Gewoon niet te vergelijken met elkaar dus.
De kwaliteit is bij de GT ook niet zijn sterkste kan, had je een Z4 moeten nemen.

The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
linne150 schreef:JA, Maar dat is een BMW dus vergelijken met een OPEL heeft geen zin.Neem bijv.de sleutelhangers.............extremesaba schreef:Niet vergelijken dat is de enige juiste redenatie, beide auto's hebben hun voor en nadelen! P.s. prijs/kwaliteit/pk's is bij de GT toch even wat gunstigger dan bij een Z4 (en die rijden er zo veel)Hendrik-Jan schreef:Gewoon niet te vergelijken met elkaar dus.

Dat dan weer wel

- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Dat lijkt me toch wel erg vreemd eerlijk gezegd. Van nature zou ik zeggen dat een GT juist makkelijker op te vangen is als hij eenmaal uitbreekt.extremesaba schreef:... en het uitzetten van de TC kan nog wel eens tot een spannend worden! De Speedster kon je nog corigeren maar de GT is echt weg als die gaat!