Mijn eerste post op dit Forum.
Na een veel wikken en wegen heb ik de keuze (vrijwel zeker) gemaakt: mijn eerste snelle auto wordt geen S2000, MR2 of Boxster maar een Opel Speedster!
Ik hou al enkele maanden verschillende sites in de gaten, en onder de E20.000 kun je een hele mooie speedster vinden. Deze week kwam ik schade auto tegen. Ik wist al dat het geen gemakkelijk auto was om weer op te knappen, maar deze auto ziet er niet heel beroerd uit op het eerste gezicht.
Mark heeft me al een aantal zeer goede tips gegeven (bedankt!), maar misschien kent een van jullie deze auto toevallig. Hij staat op Belgisch kenteken. Ben benieuwd!
Ik ken hem niet maar pas op met de schade. Wanneer het voorwiel een klap heeft gehad kan het chassis beschadigd zijn en is de auto total loss.
Voer op dit forum bij 'zoeken' het woord 'schade' in en je vindt van alles.
Welkom!
Op het eerste gezicht ziet de schade er niet heel ernstig uit. Alles hangt af van de schade aan het alu chassis, maar dat zal Mark je vast ook al uitgelegd hebben.
Het enige wat gaat helpen in ons advies is als we wat meer info hebben over de schade. Maar wie weet gaan de Belgen ons helpen daarmee
Waar staat de auto precies? In NL?
De auto staat in Maastricht, dus ik kan er ook niet zomaar iemand als Van Sten bijhalen (dat was de tip van Mark). Of kennen jullie een specialist die daar in de buurt woont en naar de auto zou kunnen kijken?
De topics over schade heb ik ook al gelezen, voorzichtigheid is geboden.... Eens kijken of er tips uit Belgie komen.
Kan je de huidige eigenaar niet vragen of hij wat goede gedetaileerde foto's kan maken, en dan vooral van het chassis. Hij zal dan wel foto's van achter het wiel moeten maken. Dus wielen volledig naar rechts gestuurd en dan foto's achterlangs nemen.
Dan weet je misschien al iets meer.
Ik vind hem niet goedkoop moet ik heel eerlijk zeggen.
Komt iig nog BPM bij (zeg €2500 afhankelijk hoe oud hij precies is) + de reparatie van de schade...
Oh jeetjuh, ik kijk nog eens goed naar die advertentie maar das niet goed hoor.
Die auto zit gigantisch onder de steenslag, heeft gewoon heel vaak in de grindbak gezeten!!!
Hoe ik dat weet?
Kijk maar eens naar de naam van de verkoper op marktplaats
Richard schreef:Wat betreft de BPM dat kan nog wel eens meevallen met een tegen taxatie.
Waarde van het schadevoertuig en daar dan nog BPM over ik denk een paar honderd.
Voor zover ik weet gaat die vlieger niet meer op.
Auto dient schadevrij te zijn om het moment van bepalend waarde (Geloof zelfs dat hij zonder problemen door de APK moet komen).
Die regel is nog niet zo heel lang geleden aangepast als ik het goed heb.
Het is de WOK-status (Wachten Op Keuren) waar hem de kneep zit.
Schade is een probleem als het gaat om forse schade (deurstijl / raamstijl / dakstijl / dorpel / chassis of wielophanging vervormd of beschadigd).
Lichte schade is toch geen probleem, en hoeft toch niet vooraf gerepareerd te worden.
Een auto invoeren met schade is nog steeds mogelijk, en kan ook voordelig uitpakken bij wat jongere schadeauto's. Maar tegenwoordig moet ie IN APK WAARDIGE STAAT ter keuring verschijnen. (En je moet daarvan dan ook een recent taxatieraport hebben.)
Hij moet dus kunnen rijden & remmen, verlichting moet het doen en dus ook geen scherpe uitstekende delen. Deze zal dus voor de invoer voorzien moeten worden van een (gerepareerde) frontclam...