ik heb jaren met RS14 gereden, op zich tot volle tevredenheid, maar wel omdat ik met enige regelmaat op het circuit zit en daar de blokken dus warm krijg.
Alleen op de openbare weg zie ik het nut niet zo van RS14. Die dingen voelen koud een beetje als houten blokken aan en warm krijg je ze niet op de openbare weg.
Mbt de CL blokken, ik heb sinds November RC6 geprobeerd, op zich prima blokken, de initieele byte is fenomenaal vergeleken met RS14, maar ik zou ze niet willen gebruiken icm straat banden voor alleen straat gebruik.
Oh en ze piepen inderdaad, maar daar waren de RS14 ook goed in
Nu RC5+ op de auto, dat was even wennen omdat de initieele byte minder is dan de RC6, maar na wat serieus circuitwerk ben ik er toch wel blij mee. De frictie is heel constant en eigenlijk ook best voldoende voor mijn S1 met veul vermogen en A048's. (wel icm 295 schijven voor)
Ik heb geen last van piepers en / of rammels.
De meeste rammel problemen zijn terug te voeren op uitgeveerde veerplaatjes of versleten / verdwenen anti rammel buffers. Tot op heden heb ik niet één klant terug gezien met problemen na het monteren van plaatjes / buffers.
Het brokkelen is lastig te duiden. Ik heb uiteraard ook de verhalen gehoord en heb er één gezien. Die was 100% terug te voeren op de schijf die heerlijk in het blok stond te hakken. Op Seloc was er één man die de complete frictielaag van een blok was verloren. Erg vreemd verhaal wat na de initieele post verstomde.
Gek genoeg gaf de beste man aan dat hij nog een aardig stuk terug naar huis gereden was en daarbij dus ook de remmen gebruikt heeft, maar op de backing plate was alleen onderop (zeg maar op de onderste mm) een slijtplek te zien.
Dat is heel vreemd omdat de gehele backingplate tegen de schijf aan gedrukt zou worden als de frictielaag helemaal weg is. Zoals gezegd, vreemd verhaal...