2.0 Turbo houdt in op hoge snelheid
- Rene Turbo
- Lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 dec 2007 20:41
- Locatie: Noord-Limburg
2.0 Turbo houdt in op hoge snelheid
Hallo,
Heb sinds vanavond n probleempje.
De wagen houdt nl plotseling in op hoge snelheid, vanaf zo'n 210/220 km/h.
Even de feiten:
- Heb n paar keer eerder 240+ gereden, toen was er niets aan de hand
- De wagen is (nog) geheel origineel
- Bij vol dooraccelereren in de lagere versnellingen is er niets ad hand
De tank is nu wel vrij leeg, heb dus al gedacht aan mogelijkheid dat er wat vuil in de brandstoffilter is gezogen.
Heeft er misschien iemand ervaringen met dit probleem, of nuttige tips of suggesties ?
Thanks,
Rene
Heb sinds vanavond n probleempje.
De wagen houdt nl plotseling in op hoge snelheid, vanaf zo'n 210/220 km/h.
Even de feiten:
- Heb n paar keer eerder 240+ gereden, toen was er niets aan de hand
- De wagen is (nog) geheel origineel
- Bij vol dooraccelereren in de lagere versnellingen is er niets ad hand
De tank is nu wel vrij leeg, heb dus al gedacht aan mogelijkheid dat er wat vuil in de brandstoffilter is gezogen.
Heeft er misschien iemand ervaringen met dit probleem, of nuttige tips of suggesties ?
Thanks,
Rene
--- #4980 / 250 PK / 365 Nm ---
Probleem wordt misschien inderdaad veroorzaakt door de bijna lege tank... Niet dat er vuil wordt aangezogen, maar eerder dat er tijdelijk geen brandstof maar lucht wordt aangezogen. Heb het zelfde probleem ervaren met een Astra z20let, waar het zich al voor deedt bij minder dan een kwart tank! Tank vol en nog eens proberen...
- Rene Turbo
- Lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 dec 2007 20:41
- Locatie: Noord-Limburg
Thanks Rik.
Had zelf ook al gedacht aan een benzinedrukprobleem of zoiets ivm. de vrij lege tank. Voltanken en opnieuw proberen heb ik dus meteen gedaan vanavond. En inderdaad, probleem lijkt er niet meer te zijn.
Lucht aanzuigen klinkt wel logischer dan benzinedruk.
Toch vreemd, heb nadat t probleem zich voordeed zeker nog zo,n 60 km gereden voordat ik getankt heb. Aangezien ik met deze tank gemiddeld 1 op 6,8 gereden blijk te hebben (tja, heb de wagen net en heb m niet gekocht om rustig te toeren ;-) moet er toch zeker nog n litertje of 8 in gezeten hebben.
Als iemand n suggestie heeft hoe dit op te lossen.....
Is dit verbruik trouwens erg uitzonderlijk voor n standaard Turbo?
Heb m zoals gezegd wel flink op z'n staart getrapt.
Groet,
Rene
Had zelf ook al gedacht aan een benzinedrukprobleem of zoiets ivm. de vrij lege tank. Voltanken en opnieuw proberen heb ik dus meteen gedaan vanavond. En inderdaad, probleem lijkt er niet meer te zijn.
Lucht aanzuigen klinkt wel logischer dan benzinedruk.
Toch vreemd, heb nadat t probleem zich voordeed zeker nog zo,n 60 km gereden voordat ik getankt heb. Aangezien ik met deze tank gemiddeld 1 op 6,8 gereden blijk te hebben (tja, heb de wagen net en heb m niet gekocht om rustig te toeren ;-) moet er toch zeker nog n litertje of 8 in gezeten hebben.
Als iemand n suggestie heeft hoe dit op te lossen.....
Is dit verbruik trouwens erg uitzonderlijk voor n standaard Turbo?
Heb m zoals gezegd wel flink op z'n staart getrapt.
Groet,
Rene
--- #4980 / 250 PK / 365 Nm ---
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Pro-alloy levert ook een (iets) grotere tank voor de Elise/Exige/Speedster:
http://www.proalloy.co.uk/cgi-bin/sitew ... d=proalloy
Developed and tested on our own trackday cars, our long range Alloy tank allowed us to run right down to 3ltrs without surge.
Features..
48 ltr capacity (standard 38 ltrs)
Internal collector assembley installed with Anti surge check valves.
safety foam Type IV FIA polyether
Light weight alloy construction weighing 6.65k (standard 10.8k)
Alloy construction will not corrode like the standard steel tank
Utilises Standard fuel pump and sender unit
Eliminates the need for external fuel swirl pots and collectors
Simple installation using all original fittings and brackets
http://www.proalloy.co.uk/cgi-bin/sitew ... d=proalloy
Developed and tested on our own trackday cars, our long range Alloy tank allowed us to run right down to 3ltrs without surge.
Features..
48 ltr capacity (standard 38 ltrs)
Internal collector assembley installed with Anti surge check valves.
safety foam Type IV FIA polyether
Light weight alloy construction weighing 6.65k (standard 10.8k)
Alloy construction will not corrode like the standard steel tank
Utilises Standard fuel pump and sender unit
Eliminates the need for external fuel swirl pots and collectors
Simple installation using all original fittings and brackets
Er was laatst een group buy voor producten van pro-alloy en was een tank £510 inc VAT ( +/- €650 tegen de huidige koers).Maik schreef:Die tank van pro-alloy is ook een leuke optie. Ook een catch tankje erin en wat goedkoper dan die van Klasen. 780 tegen 1180 euro....
Misschien dat daar nog wat te regelen valt?
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... ntry693878