Even brede velgen voor en achter

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Net besteld bij moto-concept...30mm rondom :yes:
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Nu moet ik morgen ook gaan kijken voor banden voor de achtervelgen

ik twijfel tussen de BRIDGESTONE POTENZA RE040 205/45R17 ??W en de BF GOODRIDGE G-FORCE PROFILER 205/45ZR17 88W.

Als er veel prijsverschil is tussen deze 2 banden weet ik niet want de bandenfabrikanten + bandenboeren geven niet veel prijzen weg online.

Mijn keuze valt eerder op de Potenza's omdat ik deze er origineel toch al vanachter heb opliggen. Het zullen beiden wel zeer goede banden zijn. Maar pipo raadde me de Goodridge's aan. Moest het prijsverschil zodanig groot zijn ja dan is de keuze misschien al wat sneller gemaakt :wink:.
Paskal
Actief lid
Contacteer:

Re: velgen

Bericht door Paskal »

Pipo schreef:Ter info:
Standaard velgen (atmo en Turbo)
voorvelg: 5,5 x 17 , PCD 5 x 110 , ET 26
achtervelg: 7,5 x 17 , PCD 5 X 110 , ET 36

Met achtervelgen en 205-45 banden vooraan moet je minimum een 5mm spoorverbreder monteren om niet tegen het chassis te raken bij volle stuuruitslag.

Max. banden vooraan te monteren is een 215-40. Max spoorverbreder is 15mm. Bij het overschrijden van deze waarden raak je anders het koetswerk met het bandloopvlak bij volle stuuruitslag.
Pipo,

Thankx voor deze korte en bondige uitleg :!:
Twijfel namelijk zelf nog of ik voor de ATS-DTC's ga of voor achtervelgen op de vooras. Aangezien ik toch wel veel op het circuit rijd ben ik wel bang dat de wiellagers redelijk snel overleden zijn met de achtervelgen op de vooras. Die lagers krijgen het namelijk nogal te verduren. Op mijn race-205 waren ze na iedere 6 rondes Ring overleden totdat ik voor wat wat meer koelende lucht zorgde.

Eerst rij ik de huidige bandjes op en dan maak ik wel een keuze :) Iemand toevallig een idee waar ik die ATS-DTC's het beste (zeg meest voordelig ;)) kan halven ?
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

@ Robin,

Ik heb die Bridgestone RE040 in de maat 205/45R17 W voor. Mijn advies als je nu de keuze hebt: NIET DOEN! Bij temperaturen onder de 12-13 graden weinig grip en bij warmere temperaturen en stevig doorrijden kunnen ze ook niet tegen hitte. Dan bouwt de grip snel af en gaan ze smeren.
Kies dan eerder voor de RE050A, schijnt volgens de forumleden hier een veel betere band te zijn. En voor een prijsorientatie gebruik ik altijd:
http://www.autobandenmarkt.nl/autobanden.html

@ Paskal,

Dempert Automotive in Duitsland is het bedrijf dat de groepsinkopen van het Duitse forum heeft georganiseerd. Vraag daar naar Karsten. Of houdt het Duitse forum in de gaten, 1 tot 2x per jaar hebben ze een nieuwe groepsbestelling lopen.

SteV6
S4 Avant
Paskal
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Paskal »

SteV6 schreef:@ Paskal,

Dempert Automotive in Duitsland is het bedrijf dat de groepsinkopen van het Duitse forum heeft georganiseerd. Vraag daar naar Karsten. Of houdt het Duitse forum in de gaten, 1 tot 2x per jaar hebben ze een nieuwe groepsbestelling lopen.

SteV6
Thankx,

Ben uiteraard druk aan het meelezen op het Duitse forum, maar ben natuurlijk een "latertje" qua aanschaf van een Speedster dus ik lees me helemaal suf :)
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Het vorige weekend heb ik 1200 km gereden heen en terug naar Duitsland met de 15mm spoorverbeders rondom en de achtervelgen vanvoor met de potenza R050 erop gemonteerd.

Niet alleen dat het gewoon zoveel mooier staat, geen fietsbandeffect meer vanvoor :wink:, stuurt de speedster ook nog eens beter, in ieder geval veel beter als ik verwacht had. En spoorvorming tja ik zou zeggen welke spoorvorming, echt niks van gemerkt toch niet meer als met de smallere bandjes met dito velg.

in ieder geval een zeer aan te raden modificatie :D
Plaats reactie