vauxhall schreef:bedoel hiermee al gooi ik hem vol tot aan de stop...
400 a 450km kan ik niet halen, zelfs niet na ultrazuinig rijden
PIPO hoe vul jij?
Nou gewoon. Ik tank op laag debiet tot het vulpistool afslaat. Dan nog 1 tot 2 keer wat bijtanken en that's it

Het maximum dat ik er ooit ingegooid heb was ca 34Lt. Het maximum verbruik uitgerekend ca 8,7 Lt/100km. Dat was na een lange snelle autostraderit.
Wat niet uitzonderlijk is. Ik heb eens een Ford Sierra 2.0 I gehad, en die verbruikte ook maar ca 9 Lt aan 180km/h. Eens sneller liep het verbruik op tot ca 10Lt. En die is een stuk zwaarder en minder gestroomlijnd dan de Speedster.
Ik schakel veel, en hou het toerental meestal tussen de 2000 en 4000 rpm. Dit houdt het verbruik heel laag, en is toch ruim voldoende om mee te kunnen met snelle toerritten.
Alles begint met het goed inrijden van je nieuwe motor natuurlijk.
Voor de rest helpt het je gezond verstand te gebruiken bij het rijden

. Veel motorrem gebruiken, géén gekke onnodige sprints van het ene licht naar het andere, en je wagen zorgvuldig warm rijden voor je op het gas gaat. Nevenvoordeel is dat je je Speedster mechanisch spaart. Levensduur van je remblokken en banden verlengt spectaculair, om over de rest niet te spreken
