Xenon kapot?
Xenon kapot?
Ik heb de Seloc-set (Hurricane) van de Elise shop erop zitten. Iemand op het werk attendeerde me op het feit dat mijn rechterkomplamp het niet deed toen ik aan kwam rijden. ’s Middags heb ik zelf nog even gekeken, maar hij deed het gewoon. Ook de volgende dag. Verder niet meer naar gekeken, tot ik woensdag achter m’n vriendin aanreed om naar het Opel centrum Oosterhout te gaan voor de jaarlijkse beurt en APK.
Het viel haar op dat bij starten alles het deed, maar na 5 minuten viel de lamp uit. Heeft ze 3x gezien (In de garage is het ze niet opgevallen).
In de eerste instantie dacht ik dus aan de bekabeling, maar omdat hij het bij het starten wel gewoon doet vermoed ik eerder iets anders. Weet iemand of dit de ballast kan zijn? Of de xenon-lamp zelf?
Zomaar nog een ander vraagje…..is het nodig dat ze van de garage 6 kilometer gaan rijden bij een beurt/apk? (De mil was wel aan)
Het viel haar op dat bij starten alles het deed, maar na 5 minuten viel de lamp uit. Heeft ze 3x gezien (In de garage is het ze niet opgevallen).
In de eerste instantie dacht ik dus aan de bekabeling, maar omdat hij het bij het starten wel gewoon doet vermoed ik eerder iets anders. Weet iemand of dit de ballast kan zijn? Of de xenon-lamp zelf?
Zomaar nog een ander vraagje…..is het nodig dat ze van de garage 6 kilometer gaan rijden bij een beurt/apk? (De mil was wel aan)
Opel Speedster 2.2 zwart
APK is een moment opname, dus als hij het doet als ze het checken is dat voor de APK genoeg.
Yvo heeft zijn eigen merk (Hurricane) op die xenon setjes laten zetten, maar uit welke fabriek als ze komen???
Zal zeker geen setje van Pilot zijn geweest
(al zijn het wel Pilot prijzen die je betaald...)
Dat vind ik zelf altijd het nadeel van dat eigen merk spul, gaat er wat kapot zit je altijd aan 1 leverancier vast.
Zoals in dit geval kunt je niet even snel een vervangend lampje ergens vandaan halen, daarom wil ik zelf een Pilot setje hebben.
Op http://hidreview.com/ staan nog een aantal lekkere verhalen mbt HID
Yvo heeft zijn eigen merk (Hurricane) op die xenon setjes laten zetten, maar uit welke fabriek als ze komen???
Zal zeker geen setje van Pilot zijn geweest

Dat vind ik zelf altijd het nadeel van dat eigen merk spul, gaat er wat kapot zit je altijd aan 1 leverancier vast.
Zoals in dit geval kunt je niet even snel een vervangend lampje ergens vandaan halen, daarom wil ik zelf een Pilot setje hebben.
Op http://hidreview.com/ staan nog een aantal lekkere verhalen mbt HID

Ik heb de ballast nog niet daadwerkelijk zien zitten. Ik wilde eerst wat input verzamelen voordat ik ga schroeven. De vorige eigenaar heeft het erin gezet en hij zei me dat hij het naar aanleiding van Mark z'n ombouw had gedaan. Ik neem aan dat het dezelde is...
Maar ik kijk er liever zelf naar als dat zij het doen. Ze hebben toch de vervangingsmaterialen niet.
Dat klopt, maar omdat ze ook een eind zijn weze rijden ermee, is de koplamp waarschijnlijk uitgevallen en dat zouden ze hebben moeten kunnen zien bij het terugrijden de garage in, of bij het inparkeren.Elise schreef:APK is een moment opname, dus als hij het doet als ze het checken is dat voor de APK genoeg.
Maar ik kijk er liever zelf naar als dat zij het doen. Ze hebben toch de vervangingsmaterialen niet.
Opel Speedster 2.2 zwart
Re: Xenon kapot?
6 kilometer vind ik veel. Als de auto verder geen gebreken heeft hoeft er misschien alleen een remtest gedaan te worden, als ze geen remmentester hebben.André R schreef:Zomaar nog een ander vraagje…..is het nodig dat ze van de garage 6 kilometer gaan rijden bij een beurt/apk?
Ik zal het dit weekend mijn pa 's vragen (hij doet APK-keuringen), maar het lijkt me dat ze een plezierritje hebben gemaakt.

Dave
"Live to Drift - Drift to Live"
"Live to Drift - Drift to Live"
Ik denk dat die ballast voor aan je crashbox vast zal zitten.André R schreef:Ik heb de ballast nog niet daadwerkelijk zien zitten. Ik wilde eerst wat input verzamelen voordat ik ga schroeven. De vorige eigenaar heeft het erin gezet en hij zei me dat hij het naar aanleiding van Mark z'n ombouw had gedaan.
Als die wel kapot is zou ik gelijk de hele set vervangen...losse ballast kost je alleen al €75 ex. btw en ex. verzenden (= +/- €100 incl.) als ik even snel op elise-shop.nl kijk.
6KM rondrijden is nergens voor nodig, dat zal dus wel een lekker plezierritje geweest zijn. Voldoende reden om de volgende keer naar een andere garage te gaan.....

Hij doet het nog steeds. Of beter gezegd niet. Naar verloop van tijd valt ie af en toe langzaam uit. Ik heb de boel wel uit elkaar gehaald en gechecked, maar ziet er ok uit. Ik weet niet hoe ik de ballast moet doormeten, maar aangezien de lamp wel goed opstart denk ik dat het probleem niet in de ballast zit.
Ik dacht gewoon even ergens een nieuw lampje te gaan halen om te proberen, maar dat valt zowaar niet mee. Niet bij de gewone automaterialenzaken iig.
Weet iemand waar ik die kan krijgen?
Ik dacht gewoon even ergens een nieuw lampje te gaan halen om te proberen, maar dat valt zowaar niet mee. Niet bij de gewone automaterialenzaken iig.
Weet iemand waar ik die kan krijgen?
Grappig, dan moet ik het me zeker verbeelden dat mijn verlichting gewoon werkt met andere lampjes?Elise schreef: Dat vind ik zelf altijd het nadeel van dat eigen merk spul, gaat er wat kapot zit je altijd aan 1 leverancier vast.
Zoals in dit geval kunt je niet even snel een vervangend lampje ergens vandaan halen, daarom wil ik zelf een Pilot setje hebben.
Toch m'n ogen maar es laten nakijken..
Mark
C30-94@0.55bar
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
- Locatie: scheveningen