slecht starten

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Racerke
Actief lid
Contacteer:

slecht starten

Bericht door Racerke »

De laatste tijd doet de speedy wat raar als je hem wilt starten na een uurtje te hebben stilgestaan.

contact wordt aangezet (dan hoor je normaal achter in de motorruimte alles "laden en zoemen", maar de laatste tijd pas na 3x te proberen starten), druk op de knop en je hoort dat hij probeert te starten maar slaagt niet aan... :?
Dus contact terug af en nogeens proberen. Zo een 3 tal keer herhalen en dan start deze zonder probleem (oranje lampje blijft wel branden maar door contact terug aan en af te zetten voor 2x gaat dit uit).

Volgens mij komt het dat er iets ni juist opstart, normaal als je het contact opzet hoor je achter je alles aangaan met de nodige zoemen en klikken, maar ni niet meer die bekende zoem.
Denk dat het aan de bezinepomp ligt, deze niet direct wilt opstarten, maar is maar een gok. Iemand anders een idee wat dit kan zijn?

mss moeilijke uitleg, maar met al die geluiden van een speedster :lol:

grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

heb ongeveer zelfde probleem gehad
bij mij was het de - pool van accu die niet 100% vast zat, er was genoeg stroom om alle toeters en bellen te doen branden & zoemen, maar starten was er niet bij. na het vastzetten van de accu nooit meer gehad.

misschien es resetten of accu loskoppelen doet soms ook (kleine)wonderen
speedster 2.2 - #3064
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

ah, klinkt al beter als een kapotte benzinepomp :)
zou wel kunnen, want de massaklem is uitgelodderd, is zo goed mogelijk vastgezet, maar dan toch best eens zien achter'n nieuwe klem...
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

was ook iets in die zin... ik gebruik de speedy als daily & werk in de haven van Zeebrugge, maw is bij mij een klein zandbakje daar vooraan en klem zat vol smerigheid enz waardoor ik hem niet meer kon vastzetten, es goed afgekuist en heb die toch nog kunnen vastzetten.

die stomme accu is wel een rugbreker, als je zo meer als halfuur lekker voorover moet staan :x
speedster 2.2 - #3064
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Racerke schreef:ah, klinkt al beter als een kapotte benzinepomp :)
zou wel kunnen, want de massaklem is uitgelodderd, is zo goed mogelijk vastgezet, maar dan toch best eens zien achter'n nieuwe klem...
Een probleem met de accuklem heb ik ook eens gehad. Omdat het lastig sleutelen is daar zo in het vooronder, draai je de klem met zo min mogelijk slagen los. Als je de klem dan weer wilt monteren, komt deze iets te hoog op de pool te liggen en als je de klem vastdraait, komt deze omhoog. Van bovenaf is ook niet goed te zien dat de klem niet helemaal onder op de pool aansluit. Ik dacht eerst dat de pool van de nieuwe accu iets te klein was waardoor ik de klem niet goed kon vastdraaien, maar dat was dus niet zo. Check dit dus eerst even voordat je een nieuwe klem koopt.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

komt mij veeeeeeeeeeeeeels te bekend voor :)

positief punt, kost niks!
speedster 2.2 - #3064
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

hehe, dan rij ik maandag eens langs de opelgarage voor een klem, kan ik beginnen sleutelen (da beloofd :lol: )
vx0877
Actief lid

Bericht door vx0877 »

niet nodig onmiddellijk een nieuwe klem te halen hoor, 9/10 zit ie er gewoon niet goed op, los maken, deze er diep (& hard) genoeg terug opzetten en terug vastzetten zou kunnen volstaan
speedster 2.2 - #3064
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

vx0877 schreef:niet nodig onmiddellijk een nieuwe klem te halen hoor, 9/10 zit ie er gewoon niet goed op, los maken, deze er diep (& hard) genoeg terug opzetten en terug vastzetten zou kunnen volstaan
was al eens iemand van VAB gekomen omdat hij eens helemaal ni wou starten ( nog opel garantie, dus toen van geprofiteerd ) en die wou de foutcodes resetten door batterij even af te koppelen en toen zei hij dat die klem een stuk weggecorrodeerd/gesmolten was.
dus met een nieuwe klem ben ik zeker dat het ineens goed is...
Racerke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Nog steeds geen tijd gehad voor een nieuwe klem te kopen, maar het probleem is opgelost :)
Denk dat de relails van de benzinepomp beetje losgetrild was ofzo, effe met gespeeld en sinds dien heb ik het probleem nietmeer voorgehad. 'fingers crossed' zijn nu al 2 weken verder, dus hopen dat het dat was :lol:
Plaats reactie