Advies gevraagd
Bij meer dan 400nm kan het zijn dat de originele koppeling begint door te slippen, was bij mij het geval toen ik met phase 2 van EDS (zelfde mods als Klasen stage 2) ging rijden jaren terug. Een Sachs sintermetaal koppeling is dus zeker aan te raden voor zij die hem nog niet hebben en de motortunning overwegen...
Update:
Morgen kan ik 'm weer ophalen (bijna 1 week in Oosterhout bij dealer).
Hardnekkig probleen1: Rammel/scherpend geluid uit versnellingsbak bij gas los.
Conclusie: verschild per Speedster Turbo, de ene heeft het wel, de ander niet. Het geluid is wat vreemd, maar het klinkt volgens de monteur niet alsof er iets aan het kapot gaan is.
Oplossing: Bakolie laten vervangen, morgen hoor ik wel of het weg is, zo niet, dan lekker blijven rijden want een nieuw bak kost meer dan € 5.000
(gereviseerde iets meer dan € 3.000). Kan altijd nog als het erger word.
Hardnekkig probleem2: Dip in vermogen bij ca. 3.500rpm. Klept wordt gewoon 40% dichtgegooid door de computer, terwijl we 100% gas vragen.
Conclusie: waarschijnlijk ligt het gewoon aan de standaard software, verschild ook per Speedster Turbo.
Oplossing: monteur stuurt de data nog op, die gaat naar Klasen Motorsport, misschien kan Stefan er nog iets uithalen. Maar ja, ik laat 'm toch chippen bij Stefan, dus zal die dip wel opgelost zijn
Morgen kan ik 'm weer ophalen (bijna 1 week in Oosterhout bij dealer).
Hardnekkig probleen1: Rammel/scherpend geluid uit versnellingsbak bij gas los.
Conclusie: verschild per Speedster Turbo, de ene heeft het wel, de ander niet. Het geluid is wat vreemd, maar het klinkt volgens de monteur niet alsof er iets aan het kapot gaan is.
Oplossing: Bakolie laten vervangen, morgen hoor ik wel of het weg is, zo niet, dan lekker blijven rijden want een nieuw bak kost meer dan € 5.000
(gereviseerde iets meer dan € 3.000). Kan altijd nog als het erger word.
Hardnekkig probleem2: Dip in vermogen bij ca. 3.500rpm. Klept wordt gewoon 40% dichtgegooid door de computer, terwijl we 100% gas vragen.
Conclusie: waarschijnlijk ligt het gewoon aan de standaard software, verschild ook per Speedster Turbo.
Oplossing: monteur stuurt de data nog op, die gaat naar Klasen Motorsport, misschien kan Stefan er nog iets uithalen. Maar ja, ik laat 'm toch chippen bij Stefan, dus zal die dip wel opgelost zijn

Elke dag een risico!