Ik zie het somber in voor nederland als deze vorm van collegialiteit ook bij de belastingdienst voorkomt...damnedt schreef:Hoe ik erover denk.
Ik heb in de 24 jaar dat ik voor deze baas werk nog nooit een collega bekeurd en zal dat, gezien mijn huidige functie, ook nooit gaan doen!
Even voorstellen....
Re: Sterke arm.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Een klein beetje verkeerd. Bij mij valt het alleszins heel erg mee met aanlopen, alleen tegen het zwarte spatbordje, maar geen schade aan clam of banden. Het is maar wat je "verkeerd" noemt dus.piet schreef:Maik vergeet nog te noemen dat die ATS ook de verkeerde et waarden hebben en dat ze wiel wielkasten raken bij extreem inveren.
Ook in dit geval, wat is "verkeerd"? De speedster rijdt erg prettig (vind ik) op de ATS-en. De ET heeft zeker invloed, maar in dit geval geen nadelige...Verkeerde et waarden hebben ook nog effect op het stuurgedrag van de auto.
En als ik dan heel eerlijk mag zijn, liever de "verkeerde" ET en ATS-en, dan velgen met afbladderende verfJe kunt ook compomotive bestellen. Hebben Mark en ik gedaan. Die maken ze altijd op de jouw opgegeven et waarden. Kost wat maar dan heb je ook wat. Alleen de afwerking (verf) is minder. Ze boren het gat voor je ventiel nadat ze velg hebben geverft.
Re: Mooie Speedster.
damnedt schreef:Ja, bijna vergeten.
Mooie blauwe Speedster.
Zo te zien bij een Opel dealer gekocht.
Goede keuze en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier dan een rode!!!!
oke, excuses geaccepteerd
Welkom en veel plezierige kilometers gewenst!
Ik krijg het plaatje van de OZ velgen maar niet geopend.
De Ultraleggera HLT van OZ lijkt mij inderdaad een stoere velg.
Heb hem al een tijdje als plaatje opgeslagen.
Ben ook benieuwd of de ET maten leverbaar zijn voor de Speedster.
Ik krijg het plaatje van de OZ velgen maar niet geopend.
De Ultraleggera HLT van OZ lijkt mij inderdaad een stoere velg.
Heb hem al een tijdje als plaatje opgeslagen.
Ben ook benieuwd of de ET maten leverbaar zijn voor de Speedster.
- Bijlagen
-
- BIG_ULTRALEGGERA%20HLT-CT_1.jpg (50.54 KiB) 2324 keer bekeken
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Dat is bij de meeste 'off the shelf' velgen dus precies het probleem.caterham7 schreef: Ben ook benieuwd of de ET maten leverbaar zijn voor de Speedster.
BBS, OZ, etc. die maken velgen met veelal een ET37, ET42 en dan is het 't wel zo'n beetje. Dat past op 95% van de gewone voorwiel-aandrijvers.
Als je geluk hebt doen ze ook wat voor BMW's en dan hebben ze soms wel wat lagere offsets. Blijft vaak schipperen...
Ook zit je bij de Speedster met de 5x110 steek die vrij 'zeldzaam' is. 5x112 vind je dan wel weer vaker. Daar kan je bouten voor gebruiken met een 'kraag' die een offset heeft om die 2mm te compenseren.
Daarom zie je dus wielen als Compomotive, Speedline, etc.
Deze maken wielen 'op maat' per set of in kleine runs (bijv 10 sets).
OZ doet dat ook wel voor je, maar dan moet je 100 sets afnemen.. En da's vaak net effe teveel. (Of je moet bij OZ-motorsport kunnen shoppen, maar daar kom je vrijwel niet mee in contact..)
Zelfs Lotus heeft daar last van, want de officiele winter velgen voor de S2 elise zijn nooit geleverd omdat ze niet genoeg orders bij elkaar konden krijgen om een produktie-batch te bestellen bij de wielen-bouwer.
Een alternatief kunnen ook een aantal Japanse velgen zijn (o.a. Work, Volk) die ook nog wel eens in wat afwijkende offsets te krijgen zijn en vaak gesmeed (sterk en licht!)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Bitterkoekje
- Lid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 01 jul 2008 13:27
- Locatie: Zuid Holland
Klopt Arno.....OZ kan ik wel op mijn buik schrijven. Die gaan hem niet worden.....Toen ik hoorde over spacers en pasringen?? had ik het al gehad. Ik ga verder zoeken....
ATS DTM Competition zijn wel verkrijgbaar voor de Speedster....in het zwart en high gloss. 16, 17 en 18 Inch...
ATS DTM Competition zijn wel verkrijgbaar voor de Speedster....in het zwart en high gloss. 16, 17 en 18 Inch...
- Bijlagen
-
- 8d91_27.jpg (30.11 KiB) 2281 keer bekeken
- Bitterkoekje
- Lid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 01 jul 2008 13:27
- Locatie: Zuid Holland
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Hallo Bitterkoekje,
Om te beginnen zou ik gewoon eens lekker gaan sturen en de auto standaard laten. Is die dan niet helemaal naar je zin, dan kun je altijd nog veranderingen aanbrengen. Waarbij Nitrons zeker het overwegen waard zijn. Ik bedoel: die geven meer winst in rijgedrag dan velgen.
Groeten,
Nico
N.B.: je vorige avatar vond ik wat beter aan te zien...ik hou van bitterkoekjes, maar dan wel van de verse bakker!
Om te beginnen zou ik gewoon eens lekker gaan sturen en de auto standaard laten. Is die dan niet helemaal naar je zin, dan kun je altijd nog veranderingen aanbrengen. Waarbij Nitrons zeker het overwegen waard zijn. Ik bedoel: die geven meer winst in rijgedrag dan velgen.
Groeten,
Nico
N.B.: je vorige avatar vond ik wat beter aan te zien...ik hou van bitterkoekjes, maar dan wel van de verse bakker!
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
Ik denk dat dit weer hetzelfde is als met alle modificaties die je kunt doen aan de auto. Het meest verstandig is om eerst met de auto te rijden om te kijken wat je bevalt en wat niet. Daarna kijken of er auto's zijn met de aanpassingen waar je aan zit te denken en daarin mee te rijden om een idee te krijgen of de aanpassing wat is voor je.
Kan me voorstellen dat Piet de velgen/banden meer effect vind hebben dan nitrons. Het is maar net wat je opvalt en wat je irriteert
Persoonlijk vind ik beide een erg groot verschil. Nieuwe velgen/banden heeft voor mij vooral veeeel meer remvertraging opgeleverd (nog afgezien van de nieuwe ABS unit). De nitrons geven gewoon waanzinnig veel meer gevoel en vertrouwen in de bochten. Maargoed, dat ligt natuurlijk ook aan de rijstijl.
Mark
Kan me voorstellen dat Piet de velgen/banden meer effect vind hebben dan nitrons. Het is maar net wat je opvalt en wat je irriteert
Persoonlijk vind ik beide een erg groot verschil. Nieuwe velgen/banden heeft voor mij vooral veeeel meer remvertraging opgeleverd (nog afgezien van de nieuwe ABS unit). De nitrons geven gewoon waanzinnig veel meer gevoel en vertrouwen in de bochten. Maargoed, dat ligt natuurlijk ook aan de rijstijl.
Mark
C30-94@0.55bar
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Maik schreef:Kom op Piet, met die standaard gele fietspompjes is de speedster gewoon een waggelbakjepiet schreef:Dat vindt ik dus niet. Andere velgen en banden hebben mij meer gebracht dan de Nitrons. De standaard veren zijn helemaal niet slecht.
Ik denk dat Piet ze er al zo lang onderheeft zitten dat je niet meer weet hoe die standaard reed.Piet ik denk dat je je rot schrikt,maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet meer weten.Je wielen en banden kwamen na de Nitrons zo zou ik ook dat laatste als het grootste verschil ervaren.Misschien voor jou een pijnlijke vraag De eerste keer bij Andrew Walsh was die toch standaard Heb je dan nu verschil gemerkt
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.