2.4 inlaatspruitstuk

Op zoek naar onderdelen.
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Een grotere gasklep heb ik ook nog niet besteld. Op dit moment is het ook nog niet helemaal duidelijk of je voor de 2.4 klep moet gaan (65mm) of de 2.0sc klep (68mm) Dat moet denk ik nog blijken.
In Engeland heeft er iemand (Vocky) een goed draaiende set-up gehad met de 2.4 inlaat, 68mm klep en 2.0sc injectoren. Maar dan moet je echt gaan remappen. Nog even wachten dus.

Dit is volgens mij de juiste 2.4 klep. Die van de 2.0sc (art 9194751, Kat no 825245) kan ik zo snel niet vinden op trademotion.

Heb je Mark zijn uitgebreide inbouwbeschrijving wel eens gelezen trouwens? Handig om vooraf te weten waar je aan begint. :wink:
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

ja dat is inderdaad een hele klus maar ik ben er niet bang van hoor
maar mark heeft zen orginele gasklep weer terug gemonteerd
dus die andere niet bij bestellen dan ?
en nu maar hopen dat de alternator de kleine is

grt stefan
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

mark v

mark heb jij enig idee hoeveel vermogen je aan de wielen gaat meten
met deze modificaties
bmc box
precat eruit
2.4 inlaat
eventueel andere gasklep (maar welke raad jij aan )want ik zag op de fotos dat je de orginele terug geplaatst hebt?
en remap van speerke (als hij er klaar mee is en het wil natuurlijk)
met standaard uitlaat

wat is jouw berekening :?:

stefan
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Stefan,

Is niet te berekenen wat dat gaat opleveren.

De gasklep zal je niet zo werkend gaan krijgen. Zelfs een aangepaste 58mm gaf bij mij problemen.

De uitlaat zal zeker een restrictie vormen in jouw setup. Dat de prekat eruit is zal wel schelen, maar diameter van de pijp en het type demper is gewoon niet fijn. Zie wat het verschil bij mij is met alleen de 2bular op een standaard motor.

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

ok mark maar moet ik dan de orginele gasklep terug monteren?

en zal deze dan werken ?

grt stefan
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

De originele gasklep doet het prima tot een pk'tje of 200 schat ik. Daarboven misschien ook nog wel. Dus gewoon je originele blijven gebruiken met de set-up die jij voorstelt.

Het is inderdaad jammer om wel zover te gaan als jij voorstelt, maar dan de standaard uitlaat blijven gebruiken... Je kan denk ik nog beter eerder beginnen aan een nieuwe betere uitlaat dan een remap.
Als ik een schatting mag maken van de set-up die jij voorstelt met standaard gasklep: ongeveer 170pk... (2.4MF levert al een kleine 20pk, remap dan misschien "maar" 5pk, omdat je uitlaat uiteindelijk teveel een beperkende faktor gaat worden.
Als je een knappe uitlaat eronder zet dan schiet je denk ik gelijk naar over de 190pk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

hoi maik

ja ik zit er niet zoveel mee in(maar het is wel het vrouwke haar speedy he)
als er een uitlaat bestaat die geen overdreven geluid maakt
dan zie ik dat eventueel wel zitten maar ik heb nog geen enkele met een ander systeem gehoord

en dat vermogen lijkt mij verdomd niet slecht :D

grt stefan & monia
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

hoi maik

ja ik zit er niet zoveel mee in(maar het is wel het vrouwke haar speedy he)
als er een uitlaat bestaat die geen overdreven geluid maakt
dan zie ik dat eventueel wel zitten maar ik heb nog geen enkele met een ander systeem gehoord

en dat vermogen lijkt mij verdomd niet slecht :D

grt stefan & monia
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

dat was ni de bedoeling

:roll:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hmm, pk getallen zijn leuk, maar de wijzigingen gaan 2 verschillende dingen doen. Het inlaatspruitstuk vervangen gaat ervoor zorgen dat de motor beter doorloopt op toeren, dat hij z'n koppel langer vast kan houden. Dat betekend dan dus meer vermogen (vermogen is een produkt van koppel en toeren).
Het verwijderen van de prekat en/of het upgraden van je uitlaat zal ervoor zorgen dat de hele koppel curve omhoog wordt geduwd, omdat de motor dan minder energie hoeft te steken in het eruit werken van de uitlaatgassen. Dat levert natuurlijk meer topvermogen op omdat de motor meer koppel houdt bij hoge toeren, maar het levert vooral een motor op die onderin beter trekt.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

hoi mark v

dus met andere woorden een motor die draait zoals een goede motor hoort te draaien
en de power onderin is dan weer mooi meegenomen
dan moet je bij rustig rijden niet zoveel in de pot roeren

grt stefan en monia
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

goede morgen

vandaag de 2.4 inlaat besteld en de nodige pakkingen
wachttijd ongeveer 14 dagen ik ben eens benieuwd
en dan kan de klus beginnen en aan gezien het hier toch te veel regent
wacht ik niet tot de winterperiode :lol:

grt stefan en monia
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Je hoeft niet te wachten tot de 2.4 inlaat binnen is.

Je kan alvast:
- Kijken wat voor dynamo je hebt
- De EGR-klep afblinden of verwijderen (evt komponenten kopen voor de EGR-cheater)
- Een beugel maken voor de ECU
- Een beugel maken voor de pijlstok
- Condensator kopen voor de dynamo (of de oude uit de kap slopen)
- Vacuumleiding kopen

En als je dan inmiddels toch bezig bent:
- pre-cat verwijderen
- evt gasklep porten/polijsten (voorzichtig!)

Heb je ook een blindplaat meebesteld (als je kiest voor EGR verwijderen) en een luchtklep? (564607)
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

2.4 inlaatspruitstuk

Bericht door stefan »

dag andre

ik denk dat de kans groot is dat ik een kleine alternator heb
speedy 3280 vacuumslang heb ik liggen
maar afdekplaat egr was niet gekend?
en support voor ecu pas ik pas aan op de inlaat

maar ik wacht tot alles binnen is dan kunnen we nog wat genieten he
precat is al verdwenen met de noorderzon
maar egr klep verwijderen geeft dat geen probleem met de keuring?

grt stefan e n monia
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Spruitstuk was binnen 1 week al verzonden, de NL douane heeft het nu al een week liggen :evil: :evil: :evil: Zou leuk zijn als die een beetje gingen doorwerken!!!
Plaats reactie