kent er iemand al deze site
www.lotusfreunde.com
ga naar Shop en dan carbonteile aanklikken
carboncrashbox voor 600euro??
is dit origineel?
www.lotusfreunde.com
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Nee,
Is niet origineel en zo te zien mist deze op het plaatje nog het bovendeel...
Zag net een 2e hands crashbox op ebay.co.uk bij de Elise car parts, alleen min. 500GBP en dan zit ie nog aan het frame gelijmd. (Kl...te klus om dat knap los te krijgen!!)
Deze dan:
http://cgi.ebay.co.uk/vx220-crashbox_W0 ... dZViewItem
Maken veel spullen voor VX220, o.a. ook een nieuwe radiator omlijsting, want ik denk uit je mail dat je frontschade hebt?
Is niet origineel en zo te zien mist deze op het plaatje nog het bovendeel...
Zag net een 2e hands crashbox op ebay.co.uk bij de Elise car parts, alleen min. 500GBP en dan zit ie nog aan het frame gelijmd. (Kl...te klus om dat knap los te krijgen!!)
Deze dan:
http://cgi.ebay.co.uk/vx220-crashbox_W0 ... dZViewItem
Maken veel spullen voor VX220, o.a. ook een nieuwe radiator omlijsting, want ik denk uit je mail dat je frontschade hebt?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: www.lotusfreunde.com
Daar zou ik persoonlijk nooit aan beginnen.vauxhall schreef: carboncrashbox voor 600euro??
is dit origineel?
Het is wellicht niet het meest 'sexy' onderdeel aan de auto, maar het is wel 1 van de meest functionele.
Lotus heeft flink wat tijd in het ontwerp zitten om 'm precies de juiste hoeveelheid energie te laten absorberen en op de juiste manier.
Met ontwerp bedoel ik dan niet alleen de vorm van het ding, maar ook bijvoorbeeld de positionering en richting van de glas-matten waarmee deze is opgebouwd en de soort en hoeveelheid hars die gebruikt is.
Iedere kopie van dit onderdeel zal wel de buitenkant kunnen namaken, maar tenzij het een officieel gelicenseerd produkt is bestaat bij dit soort produkten de kans dat ze bij een crash zich totaal anders gedragen wat wel eens heel vervelend kan uitpakken....
Goed.. Moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken, maar wilde het even aangeven..
(Dit is trouwens ook de reden waarom scheuren in de crashbox NOOIT mogen worden gerepareerd..)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: www.lotusfreunde.com
Ik denk dat er goedkoper manieren zijn om 600gram gewicht te besparen....vauxhall schreef:kent er iemand al deze site
www.lotusfreunde.com
ga naar Shop en dan carbonteile aanklikken
carboncrashbox voor 600euro??
is dit origineel?

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
euhm.. helemaal met Arno eens... met een grote boog om dit soort dingen heenlopen.
Ik vraag me sowieso af hoe de verkoper zich indekt tegen eventuele claims. Het ding wordt als volwaardige crashbox verkocht, stel dat ie nou net niet doet wat ervan verwacht mag worden en je moet daardoor een been missen kan ik mij zo voorstellen dat de verkoper toch een erg vervelende discussie tegemoet gaat...
Ik vraag me sowieso af hoe de verkoper zich indekt tegen eventuele claims. Het ding wordt als volwaardige crashbox verkocht, stel dat ie nou net niet doet wat ervan verwacht mag worden en je moet daardoor een been missen kan ik mij zo voorstellen dat de verkoper toch een erg vervelende discussie tegemoet gaat...