zoemend geluid

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Ralph
Actief lid

zoemend geluid

Bericht door Ralph »

Hallo allemaal, sinds een paar dagen is er aan de toch al kakafonie van geluiden in de Speedster een nieuw zoemend geluid toegevoegd... In een klankenkast als een Speedster moet je de kraakjes,rammeltjes en andere geluidjes voor lief nemen maar iedere keer dat er een nieuwe bij komt "schrik"je toch weer even! :shock:

To the point: een zoemend geluid dus, niet contstant, meestal een aantal seconden en niet specifiek bij een koude motor. Mijn gevoel zegt dat het een protesterende brandstofpomp is... Kan iemand dat bevestigen (of liever ontkrachten, want een nieuwe brandstofpomp is prijzig denk ik zo maar even).

Mocht het de brandstofpomp zijn: kan dat geluid kwaad, is dat een serieus voorteken dat hij het binnenkort al voor gezien houdt of krijg ik nog een andere "waarschuwing" :?:
Ohja , mijn Speedy is van 2001 en heeft 96K gelopen...

alvast dank voor jullie deskundige reactie! :)

Ralph
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Super7 »

Volgens mij inderdaad de benzinepomp die het morgen kan begeven, maar ook nog wel eens 20 k mee kan gaan.
Ralph
Actief lid

Bericht door Ralph »

.... en om hem nou preventief te laten vervangen? :roll:
Volgens mij kost zo'n pomp een paar lieve centen als je dat bij een dealer laat doen. Iemand een alternatief (ben er zelf niet handig genoeg voor,helaas :? )

Voorlopig kijk ik het even aan, gelukkig komen ze me van Opel overal in europa ophalen bij pech (das dan ook het enige voordeel als je een beurt laat uitvoeren door de dealer dan krijg je dat er een jaar lang gratis bij...)
Plaats reactie