Inhouden?
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Inhouden?
Nu een paar keer, waneer ik nog niet te lang heb gereden en weinig gas geef gehad dat de motor(?) ineens inhoudt. Net alsof iemand heel kortstandig even voor de grap hard op de rem trapt. Iemand enig idee? 22ste servicebeurt, dus dan zou ik er evt. gelijk naar kunnen laten kijken.
He, dus toch meer mensen die dit hebben? Jij hebt toch ook het 2.4 inlaatspruitstuk erop zitten? Had het er laatst met Maik over dat ik dat probleem ook heel soms heb. Kan echt 100-en km's niet gebeuren, en dan ineens ie het gebeurd. Het effect is HEEEEL kort bij mij, kan bij deellast zijn, maar soms ook bij vollast of gewoon cruisen.
Als het idd gebeurd bij mensen die het 2.4 spruitstuk erop hebben zou er misschien in bepaalde omstandigheden in de ECU wat mis kunnen gaan. Andere mensen die dit ook hebben?
Mark
Als het idd gebeurd bij mensen die het 2.4 spruitstuk erop hebben zou er misschien in bepaalde omstandigheden in de ECU wat mis kunnen gaan. Andere mensen die dit ook hebben?
Mark
C30-94@0.55bar
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
inhouden
hoi allen
ik heb hetzelfde probleem met een mercedes gehad
het was de luchtmassameter die defect was en zo een verkeerde
info doorgaf die op bepaalde momenten het mengsel verklooide
maar of het dit nu in dees geval is blijft een vraagteken
(ik heb toen op 2 jaar tijd 2 maal hetzelfde probleem gehad)
grt stefan
ik heb hetzelfde probleem met een mercedes gehad
het was de luchtmassameter die defect was en zo een verkeerde
info doorgaf die op bepaalde momenten het mengsel verklooide
maar of het dit nu in dees geval is blijft een vraagteken
(ik heb toen op 2 jaar tijd 2 maal hetzelfde probleem gehad)
grt stefan
- stefan
inhouden
hoi allen
het rare is dat ze dat toen ook dachten maar achteraf bleek het toch de lmm te zijn
ze hadden ook al vanalle andere zaken nagekeken en ja daar zat het probleem
maar het is een rariteit (wat niet wil zeggen dat het hetzelfde probleem bij jou is
grt stefan
het rare is dat ze dat toen ook dachten maar achteraf bleek het toch de lmm te zijn
ze hadden ook al vanalle andere zaken nagekeken en ja daar zat het probleem
maar het is een rariteit (wat niet wil zeggen dat het hetzelfde probleem bij jou is
grt stefan
lmm zal het niet zijn, die zit er niet in 
Opzich interessant dat jij dit probleem dus hebt zonder het 2.4 spruitstuk. Misschien dat het dan iets te maken heeft met de EGR. Ik heb tenslotte die EGR simulator erop zitten.
Zou interessant zijn om die hele EGR gewoon niet meer te hoeven simuleren maar in de ECU te kunnen uitschakelen. Wellicht dat dat nog verschil maakt. Ik weet dat het op Peter z'n lijstje staat
Mark

Opzich interessant dat jij dit probleem dus hebt zonder het 2.4 spruitstuk. Misschien dat het dan iets te maken heeft met de EGR. Ik heb tenslotte die EGR simulator erop zitten.
Zou interessant zijn om die hele EGR gewoon niet meer te hoeven simuleren maar in de ECU te kunnen uitschakelen. Wellicht dat dat nog verschil maakt. Ik weet dat het op Peter z'n lijstje staat

Mark
C30-94@0.55bar
Ik kan me een beetje voorstellen wat je bedoeld, maar ik heb het nog nooit gehad.
Ik heb een 2.4 inlet, EGR cheater, standaard luchtfilter, en sportuitlaat. Geen pre-cat.
Als het echt heel kort inhouden is, lijkt het me alleen aan de ECU kunnen liggen die even hikt.
Ik las op het Engelse forum ook van iemand die zijn gaspedaal (contact/potmeter) had schoongemaakt. Wat zou er gebeuren als daar even een "vuiltje" inzit?
Wat gebeurd er eigenlijk als hij inhoud? Zakken de toeren dan ook even in, of lijkt het meer alsof er mechanisch wordt ingehouden?
Ik heb een 2.4 inlet, EGR cheater, standaard luchtfilter, en sportuitlaat. Geen pre-cat.
Als het echt heel kort inhouden is, lijkt het me alleen aan de ECU kunnen liggen die even hikt.
Ik las op het Engelse forum ook van iemand die zijn gaspedaal (contact/potmeter) had schoongemaakt. Wat zou er gebeuren als daar even een "vuiltje" inzit?
Wat gebeurd er eigenlijk als hij inhoud? Zakken de toeren dan ook even in, of lijkt het meer alsof er mechanisch wordt ingehouden?
Laatst gewijzigd door André R op 06 aug 2008 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- stefan
inhouden
hoi mark
dat is dan al iets dat zeker niet kapot kan gaan
dat wist ik niet dat er geen lmm in stak(jullie hebben toch goed gelachen
zeker)
hopen dat je het vind
grt stefan en monia
dat is dan al iets dat zeker niet kapot kan gaan
dat wist ik niet dat er geen lmm in stak(jullie hebben toch goed gelachen
zeker)
hopen dat je het vind

grt stefan en monia
Ik zou niet verwachten dat het gaspedaal zo'n effect heeft. Bij mij komt het over als een fractie van een seconde even inhouden. Maar dan wel als een gemiste onsteking. Bij vol gas kan het dus best wel bot zijn.
Wanneer er iets met het gaspedaal zou zijn gebeurd dat niet denk ik. Er zit geen directe koppeling tussen het gaspedaal en het draaien van de motor. Hoogstens zal de ECU op een gegeven moment een foutcode geven dat de metingen van het gaspedaal toch wel erg vaag zijn.
Ik zit zelf te denken aan de ontstekingsunit. Daar heb ik nu ook een tweede van liggen. Binnenkort maar een keertje monteren en kijken of het verschil maakt.
Mark
Wanneer er iets met het gaspedaal zou zijn gebeurd dat niet denk ik. Er zit geen directe koppeling tussen het gaspedaal en het draaien van de motor. Hoogstens zal de ECU op een gegeven moment een foutcode geven dat de metingen van het gaspedaal toch wel erg vaag zijn.
Ik zit zelf te denken aan de ontstekingsunit. Daar heb ik nu ook een tweede van liggen. Binnenkort maar een keertje monteren en kijken of het verschil maakt.
Mark
C30-94@0.55bar
- allen
- Contacteer:
@Stefan, uitlachen gebeurd hier niet zo snel hoor. Ik weet ook niet alles. Dolletje op z'n tijd ben ik altijd wel voor in, maar dat heeft dan niet met technische problemen te maken.
Ben benieuwd Mark. Alleen is de laatste keer tot vandaag dik 1000 km geweest. Geen idee dus wanneer je uitsluitsel hebt.

Ben benieuwd Mark. Alleen is de laatste keer tot vandaag dik 1000 km geweest. Geen idee dus wanneer je uitsluitsel hebt.
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- allen
- Contacteer:
Erg groot ben ik niet, dus die glazen pot moet geen probleem zijn!
@Mark: Net even contact gehad met v/d Kooi ivm wat recalls en dit ter sprake gehad. Schijnt dat ze ook zo nu en dan een Lotus s2 terugkrijgen met hetzelfde probleem. Zou het electronische gaspedaal kunnen zijn. Rottig is dat het maar af en toe even hapert, want dan kun je er de donder op zeggen dat het perfect werkt wanneer zij de auto hebben.

@Mark: Net even contact gehad met v/d Kooi ivm wat recalls en dit ter sprake gehad. Schijnt dat ze ook zo nu en dan een Lotus s2 terugkrijgen met hetzelfde probleem. Zou het electronische gaspedaal kunnen zijn. Rottig is dat het maar af en toe even hapert, want dan kun je er de donder op zeggen dat het perfect werkt wanneer zij de auto hebben.