Eergisteren te horen gekregen dat niet mijn koppakking stuk was maar de kop zelf Nu ben ik op zoek naar een nieuwe, maar de markt daarvoor is niet te groot.
Dit is een ruilkop, dus de vraag is nu hoeveel ze ervoor willen hebben als je niets inruilt, maar zoals wel vaker met Engelse bedrijven duurt het even
Weet iemand nog andere leveranciers van zo'n kop, liefst zonder inruil want mijn kop is gescheurd over de hele lengte bij de nokkenas
Als je toch een nieuwe kop nodig hebt Steven, kijk dan meteen naar een Saabkop (ik dacht van het L850 blok). Moet er 1 op 1 op passen en is via een andere techniek gegoten en daardoor van veel betere kwaliteit.
Trouwens balen dat de boel stuk is! Hoeveel kilometer heeft de kapotte kop het volgehouden?
Toevallig staat er net een losse saab kop te koop van "Dude" bij Vx220.co.uk !
Je kan ook gelijk een compleet geflowde versie kopen bij zijn andere advertentie daar. Of een compleet blok...
Maarruhh... Heeft die gescheurde kop ook een diepere oorzaak, of gewoon pech??
Maik schreef:Was het niet te hard aangedraaide bougies Steven?
Dat is inderdaad een belangrijk punt bij deze auto. Normaliter is het gewoon bougies erin draaien en met de hand goed vast zetten. Bij deze motor moet je dat dus niet doen. Het schroefdraad van de bougies loopt taps toe. Even uit m'n hoofd hoeven ze daardoor ook maar met 15 of 20 Nm te worden vast gezet. Als je ze vaster draait heb je idd kans dat de kop gaat scheuren (heb hier meerdere keren verhalen over gehoord dat dat gebeurd is).
Wat ik gehoord heb, nog niet gezien, is dat ie gescheurd is thv de nokkenassen. Niet op de bougie, maar als ie terug is kijk ik ff. Want dat kan gewoon gemaakt worden.
Wat zou het verschepen van zo'n ding kosten uit Amerika? Invoeren kost 200 denk ik, maar dan nog overvliegen of overvaren.........
Klopt, afgelopen woensdag heeft Leo tijdens de beurt het nog even opgezocht in hun documentatie en heeft die van mij ook op 20Nm gezet.
Ze hebben bij die dealer dus ook al eens een z22se kop naar z'n grootje gedraaid (was een zafira in dit geval), sindsdien letten ze er extra goed op