Wie heeft er ook zo'n last van het zeer snel vies en grijs worden van de binnenkant van de voorruit?
Aangezien de Speedster geen airco heeft zou de ruit eigenlijk langer schoon moeten blijven. Maar binnen de kortste keren heb ik er zo'n vieze vettige grijze laag op. En het is een ramp om die er netjes zonder strepen weer af te poetsen. Zeker nu de zon 's avonds weer lekker laag in de ruit komt te staan.
Ik. Niets aan te doen. Ik heb een filterding geprobeerd tussen te zetten, maar die houdt dan teveel lucht tegen. Regelmatig even schoonmaken is de enige oplossing. Gebruik daar gewoon Fastglass van Autoglym voor. Volgens mij kun je ook gewoon normale huisvrouwenglasex gebruiken.
Hier heb ik ook last van en begrijp ook niet waar het vandaan komt. Het lijkt wel een olie laag ofzo...
Ik gebruik glassex eens per week en dan gaat het wel. Verder houd ik mijn ventilatie gaten zoveel mogelijk dicht!
Het beslaan van de ruit en vooral de ruit "droog" blazen is een klein drama. Ik zat zelf te denken om het raam in spuiten met anti-condens spul. Wat je ook voor de spiegel in de badkamer kan gebruiken tegen het beslaan van de ruit. Dat geeft ook geen zichtbare vette laag...
Holts verkoopt die dingen gewoon voor autoruiten. Kan goed werken als je het goed uitpoetst, maar anders was het een klein drama. Ik maak nu gewoon 1 keer per week even de ruit schoon.
Ik heb er geen last van, maar ik heb in mijn buis een stuk afzuigkap filter zitten en dan werk wel. Twee keer per jaar vervangen. Hij ga er wit in en kom er zwart uit.
Nou, bij mij wordt het niet sneller vuil dan in mijn dagelijks voertuig. Ik heb in de aanzuigbuis ook wel een stuk dampkapfilter zitten dat de meeste vuiligheid wel tegenhoudt. Ook zal het feit dat ik nooit in de regen rij er ook wel wat met te maken hebben denk ik
Voor het reinigen gebruik ik gewoon standaard ruitenreiniger opgelost in wat water. Daarna afdrogen met zeemvel. Eventueel daarna nog even napoetsen met een pluisvrije droge doek.
Tegen het aandampen kan je de binnenkant nog nabehandelen met 'anti-fog'; een produkt van dezelfde fabrikant van 'Rain-X'.