Xenon..
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Xenon..
Dacht, ik start eens een topic..........
Iemand ervaring met Xenon........?
Iemand ervaring met Xenon........?
- SteV6
Meerderen hier op het forum!
Ik heb er al jaren een setje van Hella in zitten. Tegenwoordig kan je al hele goedkope setjes krijgen, maar daar hoor je ook veel narigheid over. Regelmatig kapotte ballasten enzo. Wil je echte kwaliteit, ga dan voor een Xenonset van Targetautomotive ( www.xenonshop.nl ). Kost iets meer, maar gaat ook probleemloos lang mee. In mijn Leon werkt de Xenonset van Target al weer 5 jaar en meer dan 120.000 kilometer met altijd de lampen aan.
En je zicht in het donker gaat er echt enorm op vooruit vergeleken met de standaard kaarsjes van de Speedster. Ik wil nooit meer zonder.
Oh, en zelf inbouwen is een fluitje van een cent en uurtje werk.
SteV6
Ik heb er al jaren een setje van Hella in zitten. Tegenwoordig kan je al hele goedkope setjes krijgen, maar daar hoor je ook veel narigheid over. Regelmatig kapotte ballasten enzo. Wil je echte kwaliteit, ga dan voor een Xenonset van Targetautomotive ( www.xenonshop.nl ). Kost iets meer, maar gaat ook probleemloos lang mee. In mijn Leon werkt de Xenonset van Target al weer 5 jaar en meer dan 120.000 kilometer met altijd de lampen aan.
En je zicht in het donker gaat er echt enorm op vooruit vergeleken met de standaard kaarsjes van de Speedster. Ik wil nooit meer zonder.
Oh, en zelf inbouwen is een fluitje van een cent en uurtje werk.
SteV6
S4 Avant
- stevenflappy
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
Hoogte regeleing is niet verplicht, afhankelijk van datum kentekenstelling:
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... ampen.aspx
Groeten,
Mark
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... ampen.aspx
Groeten,
Mark
C30-94@0.55bar
- zoonvanlinne150
- Mega lid

Oh bij de weg... het verhaal dat lampjes niet uitwisselbaar zijn moet ik naar het rijk der fabelen verwijzen.
Iedere HID lamp is opgebouwd met hetzelfde principe. De gas samenstelling in het bolletje kan wisselen (dat doet ie ook in de levensduur), maar het is juist de taak van de electronica in de ballast om de regeling op de lamp af te stemmen, niet andersom.
Het enige probleem wat je kan ondervinden zijn de stekkers aan de lamp. Die lijken bij iedere fabrikant net iets anders. Als je (goed) kan solderen kan je de stekkers echter prima uitwisselen.
De truuk is om een stukje isolatie van ca 15mm uit iedere kabel te nemen. Dat doe je eigenlijk toch al om de boel aan te strippen.
Daarnaast gebruik ik altijd drie lagen professionele krimpkous. (het 3:1 spul wat niet keihard wordt na het krimpen). Die schuif je over de kabel, dan de las maken en zorgen dat de las van aangesneden mantel tot aangesneden mantel kleiner dan 15mm is. Het stukje afgesneden isolatie exact op lengte knippen en over de last clippen.
Dan de eerste krimpkous er overheen en bij het krimpen goed opletten dat de losse isolatie mooi dicht geknepen wordt door de krimpkous.
Tweede en derde krimpkous erover en klaar.
Dan.. als verficatie om te zien dat de hoogspanning ook echt netjes geisoleerd is.. neem ik altijd een tie rap en bind de twee lassen tegen elkaar. (losjes, niet straktrekken) en steek de boel aan. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar als de boel dan begint te vonken heb je de handel niet goed geisoleerd.
Maak je geen zorgen over het vonken, een goede ballast zit vol met beveilingen, waaronder een kortsluit beveiliging. De ballast zal een paar keer hoorbaar tikken (dat is de overslaande hoogspanning) waarna hij uitschakelt.
Het hoeft alleemaal niet zo moeilijk te zien

Zoals ik al heb aangegeven, ik zou altijd voor een setje van Pilot gaan.
Van Pilot krijg je 2 jaar volledige garantie (op lampjes en ballast).
Het grootste voordeel van Pilot is dat ze een groot dealernetwerk (inbouwstations) in Nederland en Belgie hebben.
Mocht je een kapot lampje of ballast hebben dan zit er altijd wel een punt in de buurt waar je even snel een passend lampje vandaan kunt halen.
Dus geen gezeur met andere stekkers aan lampjes solderen enzo.
Bestel je bij een of andere webshop of een setje via bijvoorbeeld marktplaats, dan is het altijd maar afwachten wat je krijgt.
Toch vervelend als je niet even snel ergens een passend lampje vandaan kunt halen. Een probleem wat je dus niet hebt met een setje van Pilot.
Van Pilot krijg je 2 jaar volledige garantie (op lampjes en ballast).
Het grootste voordeel van Pilot is dat ze een groot dealernetwerk (inbouwstations) in Nederland en Belgie hebben.
Mocht je een kapot lampje of ballast hebben dan zit er altijd wel een punt in de buurt waar je even snel een passend lampje vandaan kunt halen.
Dus geen gezeur met andere stekkers aan lampjes solderen enzo.
Bestel je bij een of andere webshop of een setje via bijvoorbeeld marktplaats, dan is het altijd maar afwachten wat je krijgt.
Toch vervelend als je niet even snel ergens een passend lampje vandaan kunt halen. Een probleem wat je dus niet hebt met een setje van Pilot.
Steven, ik waardeer je bezorgdheid.
Ik ben inmiddels bij Yvo langsgeweest. Hij heeft geheel onbaatzuchtig de lamp nagekeken. Talk about service!
Het lijkt er op dat het probleem een breuk in de lamp zelf was. De lamp deed het wel, maar waarschijnlijk door het warmer worden werd het effect van de inwendige breuk groter en groter, totdat hij uitging.
De lamp is vervangen en werkt nu prima.
Untill we meet again and the case is solved.....

Het lijkt er op dat het probleem een breuk in de lamp zelf was. De lamp deed het wel, maar waarschijnlijk door het warmer worden werd het effect van de inwendige breuk groter en groter, totdat hij uitging.
De lamp is vervangen en werkt nu prima.
Untill we meet again and the case is solved.....