Rammeltjes

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: gewicht

Bericht door markv »

jans schreef:mijn auto woog bij de keuring 905 kg.
De 2.2 weegt 845 kg. dus 60 kg verschil.
Die waarde van de 2.2 is kenteken gewicht. Is die 905kg van jouw auto ook kentekengewicht?

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: gewicht

Bericht door jans »

markv schreef:
jans schreef:mijn auto woog bij de keuring 905 kg.
De 2.2 weegt 845 kg. dus 60 kg verschil.
Die waarde van de 2.2 is kenteken gewicht. Is die 905kg van jouw auto ook kentekengewicht?

Mark
Ja, 905 kg :!:

jans
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Over rammeltjes !

Bericht door damnedt »

Een echte Opel moet rammelen, dit is namelijk het grootste verschil met de VW clan, die trekken namelijk vacuum bij het afsluiten !
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Zullen we het woord Volkswagen nooit nooit meer noemen op deze site.. aub..aub..aub :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Volksfiets dan?
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Vind alles beter... :lol:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: gewicht

Bericht door markv »

jans schreef:
markv schreef:
jans schreef:mijn auto woog bij de keuring 905 kg.
De 2.2 weegt 845 kg. dus 60 kg verschil.
Die waarde van de 2.2 is kenteken gewicht. Is die 905kg van jouw auto ook kentekengewicht?

Mark
Ja, 905 kg :!:
Ok, dan hoef je denk ik niet die waardes voor de cd wisselaar, hardtop etc eraf te trekken. Die zullen niet meegenomen zijn in het kentekengewicht gok ik.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hi Mark

Wat ik bedoel is,als mijn turbo voor 905 kg op het kenteken staat ,wegen dus alle turbo,s hetzelfde! ze hebben mijn auto n.l. niet gewogen ,maar opgezocht.Koop je dus een (kale) turbo ,zal die minimaal 25 kg lichter zijn.Of ik zit er helemaal naast.

jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

stevenflappy schreef:Zullen we het woord Volkswagen nooit nooit meer noemen op deze site.. aub..aub..aub :twisted: :lol:
:twisted: :twisted: :twisted:
Geen van beide merken ben ik dol op.............maar ik zou liever hebben dat er een VW logo op zit dan een OPEL :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Nou ik moet zeggen dat ik minder last heb van opeltjes als van die mongoolen in een "gti"(welke dan ook, Golf1,2,3/Polo)... Die zijn al tien jaar niet snel meer maar hun zijn de enige die dat niet weten met hun bumperkleven, enz.. Opel heeft de mazzel dat de gsi kadetten ook uit elkaar gevallen zijn, die zie je niet zoveel meer... :wink: Maar dat beide merken imago problemen hebben is duidelijk en dat VW betere auto's maakt ook... Ben gewoon niet gecharmeerd van de rijders van VW..

Shit heb het woord toch TWEE keer moeten gebruiken... :oops:
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

stevenflappy schreef:Nou ik moet zeggen dat ik minder last heb van opeltjes als van die mongoolen in een "gti"(welke dan ook, Golf1,2,3/Polo)... Die zijn al tien jaar niet snel meer maar hun zijn de enige die dat niet weten met hun bumperkleven, enz.. Opel heeft de mazzel dat de gsi kadetten ook uit elkaar gevallen zijn, die zie je niet zoveel meer... :wink: Maar dat beide merken imago problemen hebben is duidelijk en dat VW betere auto's maakt ook... Ben gewoon niet gecharmeerd van de rijders van VW..

Shit heb het woord toch TWEE keer moeten gebruiken... :oops:
Even correctie, de nieuwe golf GTi met die schitterende nieuwe bak is toch wel redelijk vlot te noemen ;-)

En ieder merk heeft wel een bepaald imago......vaak niet zo positief :roll:

Maat je hebt gelijk met het type bestuurder, is bij de golf vaak fout of ertegenaan........bij de Opel saai en grijs :oops:
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Nooit meer.

Bericht door damnedt »

Ik ga dus het woord ...... maar nooit meer noemen, dat van de VAG groep dus.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Jans,
jans schreef:Hi Mark

Wat ik bedoel is,als mijn turbo voor 905 kg op het kenteken staat ,wegen dus alle turbo,s hetzelfde! ze hebben mijn auto n.l. niet gewogen ,maar opgezocht.Koop je dus een (kale) turbo ,zal die minimaal 25 kg lichter zijn.Of ik zit er helemaal naast.
Ik denk eerder dat die 905 dus van een kale turbo is, net als die 845 van een kale 2.2 is. Is als het goed is ook zonder bezine, koelvloeistof, olie etc.. Dat merk je ook wel als je een auto gaat wegen, wijkt altijd flink af van kenteken gewicht.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hi Mark

Heb mijn auto 26 - april laten uitwegen bij Lotus i.v.m. de Nitron's.
Woog toen met een half volle tank ,884 kg.
dat is incl, caths tank 3 kg,die ik er net op had gezet.
De dingen die ik er vooraf aan veranderd heb zijn ;wielen 10.5 kg
accu 6.0 kg
vliegwiel 4.8 kg
uitlaat 6.0 kg
--------------------------
totaal 27.3 kg
- de caths tank 3.0 kg
---------------------------
totaal gewichts besparing 24.3 kg

De auto zou dus gewogen zijn met een half volle tank en incl olie, koel vloeistof e.d.Wat 884 kg+24.3 kg =908 kg.Komt dus aardig in de buurt.

jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Dat is interessant. Dat is dan de eerste auto die ik ben tegengekomen die onder z'n kentekengewicht zit..

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie