net nog een tripje met de speedy gedaan en na een tankbeurt(niet bij de pomp waar we normaal tanken)en in plaats van 95 oct 98 oct getankt
stationair toerental steeg na een 10 minuten na de tankbeurt plots van 900 toeren naar 1500 . en draait nu op en af tussen de 1500 en 2000
toeren (wat is dat nu weer) of is dit puur toeval en heeft het niets met elkaar te maken?
kan er me iemand raad geven
stefan en monia
grt nu nog straffer lampje van de motorstoring gaat branden en motor sputtert hard en reageerd niet meer op de gaspedaal
ik begon het ook al te denken dat het met elkaar niks te maken zou hebben maar je weet nooit
vanmorgen nog eens gestart(batterij heel de nacht afgekoppeld)
hij start direct (motor loopt iets boven de 2000 toeren en na 5 seconden
motorlampje aan sputteren als gek en geen respons op gaspedaal
Heb je je ECU en gasklep en bedrading al een beetje nagekeken? Na het gerommel van je met het nieuwe inlaatspruitstuk misschien iets verkeerds aangesloten of iets dergelijks?
Misschien toch nog een keer de stekkers van de ECU lostrekken en weer opnieuw inpluggen? In principe zou alles goed contact moeten maken, maar je weet maar nooit. Ook dat je al meer dan 200km gereden hebt zegt niet zoveel, het kan nog steeds een vettig of gammel contactje zijn...
Ik zou dus die stekkers even lostrekken en even goed naar de pinnen kijken, gewoon om dat uit te sluiten.
Succes!
ik begon het ook al te denken dat het met elkaar niks te maken zou hebben maar je weet nooit
vanmorgen nog eens gestart(batterij heel de nacht afgekoppeld)
hij start direct (motor loopt iets boven de 2000 toeren en na 5 seconden
motorlampje aan sputteren als gek en geen respons op gaspedaal
en heb niets om foutcodes uit te lezen
grt stefan en monia
Dat komt bekend voor.
Zoals Maik al zei De stekker van de ECU lostrekken kan wel helpen (tijdelijk). AUTO UIT NIET OP CONTACT, DUS AUTOSLEUTELS IN JE BROEKZAK, maar dat het daar aan ligt lijkt me heeeel onwaarschijnlijk aangezien die stekkers zijn geborgd enzo.
neen ik ken hier niemand die zo een ding heeft en als ik het moest hebben zou ik niet weten hoe het te gebruiken met sleutelen en mekaniek
maak ik geen probleem van maar die elektronica daar ben ik niet van op de hoogte(ik weet zelf niet waar ik dat ding moet inpluggen) ik heb wel de indruk dat de gasklep lichtjes varieert(dat zal dat op en neergaande
toerental zijn) maar dan het lampje en die motor draait dan zoals een grasmachien met de choke op
Stefan, je bent vrij hem even te lenen hoor. Rijdt gerust langs als het nodig is, alleen ligt Dordrecht niet echt naast Grobbendonk. Inpluggen is aan die stekker onder je dashboard. Enige wat je moet doen is even op scan drukken en de foutcode hier op het forum plaatsen. Dan ben je al een heel end.
Hmmmm balen Stefan. Maar zal wel iets simpels zijn hoor. Heb je de aardedraad weer goed aangesloten op de CPU?
Zonder het uitlezen van de codes kom je niet ver en blijft het giswerk. Schaf zo'n ding aan. Je hebt er die je zo aan je laptop hangt, maar ik begreep dat jij en computers niet echt een goeie combi is
Ze zijn er ook met geintergreerd schermpje.
Woont er geen autofreak in de buurt bij je die zo'n ding heeft?
Heb je misschien pechhulp of zo? Die hebben ook vaak zo'n ding bij zich.