Moest in behoorlijk zware regen naar huis en hoewel ik met onbeslagen ramen begon bleek dat op de (zeer) natte weg het raam maar bleef beslaan. Was vooral merkbaar bij het rijden achter andere auto of door diepere plassen waarbij de voorruit, ondaks volle blower erop, zomaar in 1x dichtsloeg.
(Even ter info; mijn heater/blower pijp is zeer goed afgedicht mbv. een haakse PVC bocht en neopreen tape. Daar lekt echt niets. Heb mijn luchtinlaten ook iets vergroot en voorzien van wat gaaswerk tegen de troep met daarvoor nog eens een extra troep/regenschotje.)
De heater/blower haalt zijn lucht uit de crashbox en ik denk dat hierdoor juist de problemen ontstaan want alle regen/vocht boven het wegdek wordt zo direct naar binnen gezogen en op de voorruit geblazen...

Gisteren een snel testje gedaan met een losse speedster blowerfan en de output daarvan is eigenlijk enorm. Zelfs op standje 1 blaast ie dan al flink, dus ik denk dat vooral inlaat restrikties voor de problemen zorgen.
Wat ik eens wil proberen:
- Kijken of de heaterunit anders gemonteerd kan worden zodat ie de inlaatlucht gewoon onder de voorklep vandaan kan halen met minder weerstand. (evt. inlaatgat vergroten.)
- Montage van een andere heaterunit. Ik heb zeer goede ervaringen met een polo unit. Klein, stil en zeer goed/krachtig. Aleen werkt deze met een kraantje op de warmwatertoevoer, dus ik moet nog uitzoeken of blokkering van de heaterflow negatief werkt op de motorkoeling. (Flowdiagram koel/heater-circuit iemand??)
Goede iedeeen zijn natuurlijk altijd welkom.
(Door die gaten onderaan zou je bv. ook een prachtige voetverwarming kunnen maken.

Ben ook erg benieuwd waar en hoe de AC unit in de nieuwe Elise's is gebouwd. Foto's?