Pascal schreef:ok Arno, maar als het zover komt dat de naaf moet buigen dan denk ik dat het niet meer zo veel uitmaakt.
Maar het is het overwegen waard, enkel moet je weer een hoop spullen bij elkaar gaan zoeken om het allemaal passend te krijgen.
En het setje van ivo is vrij compleet.
en ik denk toch aan een setje 4 punts gordels. dit moet contact met het stuur voorkomen.
En als het stuurwiel nou op één of andere manier naar binnen wordt gedrukt?
Ben je denk ik toch blijer met een buigzame stuurnaaf.
Pascal schreef:ok Arno, maar als het zover komt dat de naaf moet buigen dan denk ik dat het niet meer zo veel uitmaakt.
Maar het is het overwegen waard, enkel moet je weer een hoop spullen bij elkaar gaan zoeken om het allemaal passend te krijgen.
En het setje van ivo is vrij compleet.
en ik denk toch aan een setje 4 punts gordels. dit moet contact met het stuur voorkomen.
En als het stuurwiel nou op één of andere manier naar binnen wordt gedrukt?
Ben je denk ik toch blijer met een buigzame stuurnaaf.
Gerard denk je dat dan een airbag of een stuur naaf je leven nog gaat redden, als alles zo ver naar binnen word gedrukt.
Ach, ik blijf dat persoonlijk vinden, vingers binnen of buitenboord. Andrew mag dan ietsje beter kunnen rijden als ik maar ik blijf op sommige punten gewoon mijn eigen gevoel voorrang geven.
De constructie van het kitje wat wij verkopen is inderdaad star en niet opvouwbaar.
Achtergrond daarvoor was dat Lotus een 'motorsport steeringwheel kit' aanbied die op dezelfde wijze is opgebouwd.
Na de crash van Bogie (voor sommigen waarschijnlijk een bekend verhaal) kan ik met zekerheid zeggen dat het stuur niet naar binnen komt.
Bogie is met een eigen snelheid van plm. 80km/h en een verschil snelheid van ruim boven de 100km/h frontaal in een Daewoo geklommen.
Toen ik een maand of twee geleden even bij hem ben gaan kijken hoe het met hem was heb ik de foto's kunnen bekijken van het wrak. (hij wil ze niet online zetten om verschillende redenen)
In zijn auto was het stuur wél verwrongen, maar achteraf is vastgesteld aan de hand van de verwondingen aan zijn armen dat hij zich waarschijnlijk heeft getracht af te zetten tegen het stuur. En dat terwijl hij zelf ook iedere keer riep "bij een crash handen van het stuur". Maar ja.. in zo'n situatie gaat het allemaal een beetje automatisch.
Het stuur staat dus aan twee kanten naar voren gebogen, maar het stuur is niet naar binnen gekomen. Het is wel naar boven gekomen, maar dat kan dus geen kwaad.
Voor wat betreft de airbag leveren we tegenwoordig een draadje mee met daarin de weerstand om de plofzak indicator uit te zetten. Als je die over de stekker plaatst op het moment dat de accu uit is zal het lampje niet gaan branden. Pas op het moment dat ie eenmaal geactiveerd is blijft het lampje branden totdat het via de OBD uitgeschakeld wordt.
De snap off die wij gebruiken heeft conische paspannen. Dat wil dus zeggen dat de pennen steeds verder naar binnen lopen naarmate je het stuur meer in weet te drukken. Met andere woorden, daarop kan geen speling ontstaan.
piet schreef:de kwart voor 3 stand voor je handen vind ik ook niet echt geweldig.
Ik wel..helemaal top. Vooral op snelheid. Voelt "natuurlijk" aan. Handen, voeten, op 1 lijn.
Groeten,
Nico
Wat doe je met je duim? Die uitsparing vlak boven de middenstand zit mij een beetje in de weg.
De "duimenplek" zit mij niet in de weg bij het sturen. Wel bij het inparkeren! Dat nadeel neem ik op de koop toe, want doet er dan niet toe.
De GTI heeft ook zo'n "duimenplek" en dat stuurt ook heel lekker. Ik heb het idee dat ik preciezer stuur met de duimen op hun plek. Meer ontspannen.
Plus: weleens met het voorwiel een stoeprandje geraakt op lage snelheid (in een Volkswagenbus: minder dan 20 km/u) en je wilt niet weten wat er dan gebeurt; stuurwiel slaat echt uit je handen en dan: gebroken duimen.
Ik sla mijn duimen lekker om het stuur, dan heb je toch veel meer grip dan er op. Op de openbare weg is het bijna nooit een probleem, maar als ik bv op de ring ga boenderen, dan heb je daar hele lange bochten met behoorlijk hobbelig asfalt, je wilt dan niet weten hoe goed je je stuur dan vast moet houden.
En ik rij liever altijd met dezelfde handentechniek.
Liever voorkom ik dat ik ergens tegens aan knal (en dan een duimpje breek) dan dat ik door te weinig grip met mijn handen juist ergens tegen aan knal: badkuip kapot, benen gebroken, inwendige bloedingen, MAAR MIJN DUIMEN ZIJN NOG 100%