speedster
- wettewilly
- Lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57
Dag 2 Vrijdag 19 September
Na een afspraak te hebben gemaakt met lotus specialist sten engineering.
die zou komen kijken en advies geven hoe en wat, na een maand verder te zijn heb ik nog niets gehoord van het bedrijf het zal wel falliet zijn
Dus heb ik de keuze zelf genomen wat het beste leek, na wat informatie
hier en daar te verzameld te hebben Over lijmen,lassen,enz.
Nu gaan we het lassen het deel, de hele balk wordt dus niet verwijderd
dit is een enorme klus en het maakt het chassis niet sterker van, Dus laten we de orginele balk voor 95% zitten.
Nu hebben wij deze schuin afgeslepen voor het deel wat niet repareerbaar was, en hebben we van de andere balk dit deel verwijderd.



Het stuk dashboard wat op de balk gelijmt is hebben wij er ook afgehaald zo dat we dit terug kunnen lijmen op het nieuwe en oude stuk balk voor de stevigheid ook wordt het stuk van onderen geschroefd op de
dwarsbalk dit geld ook voor het stuk wat boven op de balk nog gemonteerd zit deze wordt gelijmd en geschroefd zodat het extra stevig wordt.



Het losse deel wordt gelast door middel van extra aluminium plaat dit
zal nog steviger worden dan het was.
Dinsdag wordt de wagen gelast dus hou jullie op de hoogte
Als het gelast is zal ik opnieuw verslag doen met foto`s en beginnen met opbouwen van de wagen sideskirt erop lijmen, en voorruit monteren.
De eind datum dat die klaar moet zijn is 25 november dan ben ik jarig en wordt dan 27 jaar en hoop dan eerste rit te kunnen doen..

Na een afspraak te hebben gemaakt met lotus specialist sten engineering.
die zou komen kijken en advies geven hoe en wat, na een maand verder te zijn heb ik nog niets gehoord van het bedrijf het zal wel falliet zijn

Dus heb ik de keuze zelf genomen wat het beste leek, na wat informatie
hier en daar te verzameld te hebben Over lijmen,lassen,enz.
Nu gaan we het lassen het deel, de hele balk wordt dus niet verwijderd
dit is een enorme klus en het maakt het chassis niet sterker van, Dus laten we de orginele balk voor 95% zitten.
Nu hebben wij deze schuin afgeslepen voor het deel wat niet repareerbaar was, en hebben we van de andere balk dit deel verwijderd.



Het stuk dashboard wat op de balk gelijmt is hebben wij er ook afgehaald zo dat we dit terug kunnen lijmen op het nieuwe en oude stuk balk voor de stevigheid ook wordt het stuk van onderen geschroefd op de
dwarsbalk dit geld ook voor het stuk wat boven op de balk nog gemonteerd zit deze wordt gelijmd en geschroefd zodat het extra stevig wordt.



Het losse deel wordt gelast door middel van extra aluminium plaat dit
zal nog steviger worden dan het was.
Dinsdag wordt de wagen gelast dus hou jullie op de hoogte
Als het gelast is zal ik opnieuw verslag doen met foto`s en beginnen met opbouwen van de wagen sideskirt erop lijmen, en voorruit monteren.
De eind datum dat die klaar moet zijn is 25 november dan ben ik jarig en wordt dan 27 jaar en hoop dan eerste rit te kunnen doen..



Dag 3 20september
Even weer 2,5 uur bezig geweest
Werk voorbereid voor het lassen
Op de oude dwarsbalk hebben we L Profielen aangebracht
deze zijn door middel van 2 expoxy lijm en popnagels
aan elkaar bevestigd. 4 Hoek profielen moeten voor de stevigheid
zorgen en dat alles waterpas is. De lijm kan 180Kg houden en
heet vloeibaar metaal, Na 2 uur is dit dan ook keihard.


Nu wordt dinsdag extra plaatjes aluminium op de dwarsbalk
gelast met puntjes dus geen hele lassen om het aluminium
sterk te houden en dit is alleen een extra verstevinging.
De naad in de onderstebalk wordt dichtgeplamuurd en hierover
komt een carbon stickervel, of carbon sierplaat.

Even weer 2,5 uur bezig geweest
Werk voorbereid voor het lassen
Op de oude dwarsbalk hebben we L Profielen aangebracht
deze zijn door middel van 2 expoxy lijm en popnagels
aan elkaar bevestigd. 4 Hoek profielen moeten voor de stevigheid
zorgen en dat alles waterpas is. De lijm kan 180Kg houden en
heet vloeibaar metaal, Na 2 uur is dit dan ook keihard.


Nu wordt dinsdag extra plaatjes aluminium op de dwarsbalk
gelast met puntjes dus geen hele lassen om het aluminium
sterk te houden en dit is alleen een extra verstevinging.
De naad in de onderstebalk wordt dichtgeplamuurd en hierover
komt een carbon stickervel, of carbon sierplaat.

Het probleem is misschien niet zozeer de nieuwe verbindingen en hoe sterk deze zullen zijn, maar dat je je verbindingen in het zicht houd.
Je gaat ze dan wel afdekken met carbonplaatjes, maar je weet zelf dat dat zichtbareverbindingen zijn met een vermomming en deze kunnen (wanneer je ooit de speedster wil verkopen) een probleem worden.
Je gaat ze dan wel afdekken met carbonplaatjes, maar je weet zelf dat dat zichtbareverbindingen zijn met een vermomming en deze kunnen (wanneer je ooit de speedster wil verkopen) een probleem worden.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Wanneer je deze auto verkoopt en je verteld niets over deze historie dan kan je een groot probleem krijgen wanneer de nieuwe eigenaar iets overkomt.Richard schreef:Het probleem is misschien niet zozeer de nieuwe verbindingen en hoe sterk deze zullen zijn, maar dat je je verbindingen in het zicht houd.
Je gaat ze dan wel afdekken met carbonplaatjes, maar je weet zelf dat dat zichtbareverbindingen zijn met een vermomming en deze kunnen (wanneer je ooit de speedster wil verkopen) een probleem worden.
We hebben het niet over een VW Golf met kapot voorschempje.
Laat je de auto keuren bij het RDW?
Lotus Elise S2
Auto is al gekeurd en men vertelde dat de schade niet noemenswaardig is voor de veiligheid. Door 2 rdw mensen bekeken
En de sterkte heeft amper invloed omdat ik de balk niet verwijdert heb,
Ruim 50 % van de wagens die in nederland rijden zijn nog onveiliger dan dit dus ik weet niet waar je eigen druk om maak ? als je hoeveel mensen er bij dealer opgelicht worden met auto`tjes van 500 Euro dan heeft dit niets met de veiligheid te maken. En de wagen krijgt ruim 350 pk dus mocht ik deze verkopen dan zal de nieuwe eigenaar hier echt niet ongerust om zijn, Een Ariel atom is helemaal niet veilig en een Secma extrem ook niet.. De wagen wordt dinsdag bij een Groot bedrijf gelast deze doen lassen van aluminium voor jachts van miljoenen en zullen dus wel wat ervaring hebben en verstand om zoiets goed te doen.
Voor een nieuwe deurophaning ? veiligheid ?
En de sterkte heeft amper invloed omdat ik de balk niet verwijdert heb,
Ruim 50 % van de wagens die in nederland rijden zijn nog onveiliger dan dit dus ik weet niet waar je eigen druk om maak ? als je hoeveel mensen er bij dealer opgelicht worden met auto`tjes van 500 Euro dan heeft dit niets met de veiligheid te maken. En de wagen krijgt ruim 350 pk dus mocht ik deze verkopen dan zal de nieuwe eigenaar hier echt niet ongerust om zijn, Een Ariel atom is helemaal niet veilig en een Secma extrem ook niet.. De wagen wordt dinsdag bij een Groot bedrijf gelast deze doen lassen van aluminium voor jachts van miljoenen en zullen dus wel wat ervaring hebben en verstand om zoiets goed te doen.
Voor een nieuwe deurophaning ? veiligheid ?

Laatst gewijzigd door rayz25 op 21 sep 2008 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hij wordt niet meer verkocht ik wou hem compleet verkopen voor ik er aan begonnen was, Maar nu ik bezig ben en het ergste deel gedaan is gaat die ook niet meer weg,
Het wordt de vervanger voor mijn corsa b met 350 pk
Aangezien dit wel een limiet is voor een corsa om nog
een beetje normaal te kunnen rijden, Heeft de wagen
plaats gemaakt voor de speedster.
Het wordt de vervanger voor mijn corsa b met 350 pk
Aangezien dit wel een limiet is voor een corsa om nog
een beetje normaal te kunnen rijden, Heeft de wagen
plaats gemaakt voor de speedster.
Woensdag 24 september
Probeer elke avond een paar uurtjes vrij te maken voor de speedster
die ik op 25 november klaar hoop te hebben..
Vandaag gedaan, Plaatje gemonteerd op de dwarsbalk met kit,
Deur gemonteerd kijken of het paste. En het dashboard deels opgebouwd.




Zondag ga ik de voorruit halen compleet, Maar moet eerst een nieuwe sideskirt bestellen dan pas kan de voorruit erin deze worden op elkaar gekit,
Als iemand een goed adresje weet waar ik die sideskirt tegen een leuke tarief kan kopen geef maar een gil.
Probeer elke avond een paar uurtjes vrij te maken voor de speedster
die ik op 25 november klaar hoop te hebben..
Vandaag gedaan, Plaatje gemonteerd op de dwarsbalk met kit,
Deur gemonteerd kijken of het paste. En het dashboard deels opgebouwd.




Zondag ga ik de voorruit halen compleet, Maar moet eerst een nieuwe sideskirt bestellen dan pas kan de voorruit erin deze worden op elkaar gekit,
Als iemand een goed adresje weet waar ik die sideskirt tegen een leuke tarief kan kopen geef maar een gil.