Major Guard GM garantie

Algemene zaken omtrent onze auto.
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

Major Guard GM garantie

Bericht door Dutch Boy »

Beste Speedy's,

Er is op het forum nog al wat :? te doen over de garantie van de Speedy / Speedy T.

Nu valt het mij ook op dat de Speedy 'wat' meer garantiewerk vraagt dan een ander model (zo heb ik nu bij de T al het 3e paar achterlichten :roll: ) en daarom heb ik vandaag, op het scheiden van de markt (of: net op tijd :idea: ) een GM Major Guard garantie afgesloten.

Ik denk een aanrader voor ieder van je waarvan de Speedy nog géén 2 jaar oud is :!: Want dan kan het nog :!:
De garantieverlenging kan voor 1 of 2 jaar en is afhankelijk van het aantal te rijden kilometers, ook 2 opties. (zie: www.opel.nl ) De kosten vallen me mee, maar zijn afhankelijk van de voorgaande opties, en 'baet het niet, het schaedt ook niet' denk ik dan.

Voor mijn dealer was het even uitzoeken, zo vaak is dit bij een Speedy nog niet voorgekomen blijkbaar, maar met GM Nl. zijn ze er uit gekomen (NB: GM NL is er nu dus van op de hoogte).

Kijk maar of het voor jouw Speedy ook 'iets' is :wink:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Hallo dutch boy

Weet je toevallig ook de prijzen van die verlengde garantie :?:
Voor 1 en voor 2 jaar :?: Staat niets van op hun site.

jans
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef:Hallo dutch boy

Weet je toevallig ook de prijzen van die verlengde garantie :?:
Voor 1 en voor 2 jaar :?: Staat niets van op hun site.

jans
Mijn vraag :P kon ook al niks vinden 8)
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

zo ongeveer

Bericht door Dutch Boy »

Beste Marcel & Jans,

Nu weet ik 'slechts' het volgende:
- de MG kan 1 of 2 jaar
- en met resp. 80.000 km c.q. 120.000 km bij 2 jaar (kies je 1 jr dan is dit de 1/2)
Zelf koos ik voor 2 jaar en 80.000 km wat mij, volgens eerste opgave, ongeveer € 375,- kost.
In principe zou je dealer deze informatie dienen te hebben, maar dat was ook bij mijn dealer (nog) niet het geval.

Als je nu weet dat mijn dealer het 1 maand geleden nog nodig vond om de geperforeerde remschijven, achter, onder garantie te vervangen (nb: geen idee hoe het kwam, waarschijnlijk waren ze foutief geplaatst); als dit nu (ook) nog eens voorkomt....

Bij 'klantenservice' van GM is o.m. Jochem Annema hiervan op de hoogte, daarnaast is er binnen GM nog een 'aftersales manager' specifiek voor de Speedy waarvan ik meen dat zijn voornaam is 'Wilbert' o.i.d.

Ik hoop dat je hier 'iets' aan hebt.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Hi Dutch Boy

Vanmorgen naar de Opel dealer geweest , en zouden het opvragen.
Mijn speedster is 1 jaar oud ,en mijn vraag was aan hun, wanneer kan ik het beste de 2 jaar verlenging in laten gaan? want als ik hem verleng doe ik dat met 2 jaar.En de kosten hiervan? krijg ik óók nog bericht van.
Bedoel je dat je max 80.000 km mag rijden in die 2 jaar :?:

groetjes jans
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

klopt

Bericht door Dutch Boy »

Sterker nog: voor je MG is je kilometerstand belangrijk, dus niet het te rijden aantal kilometers :!: .

Als je dus je Speedy in de eerste 2 jaar van 'zijn/haar bestaan' al op 120m km hebt staan dan komt ie sowieso niet meer in aanmerking voor MG!
M.a.w. ik verwacht dat mijn Speedy over 4 jaar een km stand zal hebben van ca. (of net niet) 80m km.

Wat betreft het afsluiten, ik heb ook gewacht tot het einde van de 1e periode.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Oké, heb nu een km stand van 22.000 en over 10 maand staat ie op max 30000 km . dan doe ik hem dus 2 maand vóór dat ie 2 jaar is ,in de verlengde garantie van 2 jaar. :D

jans
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

Primo

Bericht door Dutch Boy »

Goed idee :!:
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef:Oké, heb nu een km stand van 22.000 en over 10 maand staat ie op max 30000 km . dan doe ik hem dus 2 maand vóór dat ie 2 jaar is ,in de verlengde garantie van 2 jaar. :D

jans
Zeker het overwegen waard, nog een jaar ;)
Ernie
Nieuw lid

Bericht door Ernie »

jans schreef:Oké, heb nu een km stand van 22.000 en over 10 maand staat ie op max 30000 km . dan doe ik hem dus 2 maand vóór dat ie 2 jaar is ,in de verlengde garantie van 2 jaar. :D

jans
Jans,

Doen ze er niet moeilijk over als je wat "kleine" dingetjes aan je auto hebt gedaan? Of worden bepaalde delen uitgesloten van garantie ingeval van bijv. tuning? Ze zullen zich bij jou wel even op hun hoofd krabben als je een probleempje hebt met motor of aandrijving..... :roll:

Ernie
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ernie schreef: Jans,

Doen ze er niet moeilijk over als je wat "kleine" dingetjes aan je auto hebt gedaan? Of worden bepaalde delen uitgesloten van garantie ingeval van bijv. tuning? Ze zullen zich bij jou wel even op hun hoofd krabben als je een probleempje hebt met motor of aandrijving..... :roll:

Ernie
Alles wat jij aan je auto veranderd, niet via de Opel dealer in dit geval kun je volgens mij op rekenen dat er moeilijk gedaan wordt, mbt garantie.

Dus bv een chippie of een paar andere wielen, kunnen je al aardig wat problemen opleveren.

Jans zal bij motorproblemen misschien bij V-max moeten zijn, ik wet niet hoeveel garantie die geven :?:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Hai

Heb al bij Vmax voor dik 7000 euro kapot gereden, of beter gezegt, V max heeft het zélf gedaan na amper 500 km knapte er een stuk uit het water kanaal.Hij heeft toen direkt een nieuwe motor laten opbouwen.
4 dagen later liep ie weer.dat wat er gebeurt is ,komt éen op de miljoen keer voor.was dus een produtie fout.Maar hij heeft alles kosteloos opgelost.Normaal krijg je nooit en te nimmer garantie op de zuigers e.d.
Hij geeft wel garantie op de elektronica.
Welke tuner bouwd er een nieuw blok in :?: juist , géén.
Dat is nu hét verschil in tuners.

jans
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Heb nog even gevraagd bij de dealer of die extra garantie overeen komt met de garantie die in de eerste twee jaar wordt gegeven. Dat blijkt dus niet het geval. De extra garantie is heel erg uitgekleed. Het advies was dan ook eigenlijk om gewoon gebruik te maken van de garantie die je krijgt door de beurten (als je beurten netjes laat doen krijg je ook continue dat opel assist garantie schijnt).

Wel jammer, had mooi geweest als de garantie hetzelfde was geweest als de eerste 2 jaar.

Mark
C30-94@0.55bar
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

en toch

Bericht door Dutch Boy »

Mark,

Ik ben het met je eens maar volgens mij ligt het ook aan je dealer c.q. kan die er (toch) enige invloed op uitoefenen. Die van mij heeft me al enkele keren prima geholpen en ik wil dat graag zo houden (al was het maar dat ie weer gespoten dient te worden....)
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Tja, het kan natuurlijk altijd dat de dealer dingen voor je kan regelen. Maar ik denk niet dat deze niet iets kan veranderen aan de uiteindelijke voorwaarden van de extra garantie. Dus dat is meer coulance van de dealer...

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie