Vandaag Thorney voor de derde keer aangesproken in verband met de velgen die op voorraad zouden liggen maar na de bestelling in backorder bleken te zijn. Na 3 weken peuteren te horen gekregen dat ze problemen hadden met de leverancier maar dat ze ieder moment binnen zouden zijn. Volgens mij hoorde ik dat vorige week ook.
Nu staat er een setje te koop met semi slicks op een ander forum. Weet iemand toevallig of dit exact dezelfde zijn? En spigot rings? Wat zijn dat? Als het wat is probeer ik die bij Thorney wel te annuleren. Voorraadbeheersing is niet hun sterkste punt vrees ik.
Welke gereedschap in welke maat heb ik exact nodig als ik een Nitron setje onder de auto wil hebben. Geschat aantal uren?
Ik weet nog niet of ik het zelf wil doen. Hangt vanaf watvoor gereedschap ik moet bijkopen en de tijd die ik ervoor nodig heb. Geld besparen begint echter een hele grote hobby voor me te worden.
@Arno: dat gereedschap moet ik wel hebben. Zal toch voor de zekerheid een gil geven als ik het binnen heb. Net na overleg met Nitron een setje met eibach veren (375/450) besteld. Zou in twee weken uitgeleverd kunnen worden.
Als je nog ergens een redelijk vlakke vloer of weg weet te vinden, dan kan hij ook meteen op een eerste rij-hoogte setting worden gezet.
Als je dan zelf voor 'ballast' speelt kan hij meteen ingesteld worden met de bestuurder er in. Anders paar zakken zand oid. nodig.
Hij zal uiteindelijk nog wel een keer moeten worden uitgelijnd (verandering van rijhoogte verandert ook meteen je sporing) en dan kan hij ook nog verder worden afgeregeld qua hoogte en evt. corner-weighting.
Draagarmen?! Wtf!!!
Als het alleen om het mooie gaat, dan boeiuh! Ik ben geen poetser.
Ik ken nu zelfs een bmw rijder die uiterst tevreden is over zonneveld.
allen schreef:Draagarmen?! Wtf!!!
Als het alleen om het mooie gaat, dan boeiuh! Ik ben geen poetser.
Toch niet onverstandig om de roest even van die draagarmen af te poetsten en ze daarna eens even lekker in te soppen met b.v Owatrol of POR-15 of Fertan ofzo
Of als je het helemaal goed wil doen te laten stralen en dan opnieuw verzinken/poedercoaten
Hoi. ik heb momenteel ook een setje Team Dynamics velgen in bestelling staan bij de vrienden van Thorney, zelfde verhaal: onduidelijke levering.
Had me er wel een beetje op ingesteld (met de snap-off adapter voor mijn stuurwiel, heeft het al met al een dikke twee maand geduurd zonder dat dat op enig moment echt duidelijk was)..... We wachten maar geduldig af, heb ik nog ff tijd om over de bandenkeuze na te denken.
Speedster Z22SE (147pk), Mei 2005
9-3X 2.0T Biopower (240pk), Juli 2010
9-3 Viggen Troll R Coupé (280pk), Maart 2000
XC60 D5 AWD Summum (215pk), April 2012
Bij mij zeiden ze juist hetzelfde: Velgen zijn direkt leverbaar uit stock.
Uiteindelijk 6-8 weken moeten wachten !!!
Mijn wielen hebben volgens mij geen Spot rings of wat het ook mag zijn ??? Vraag naar de ET waarde !!
Het is toch een beetje bizar dat de velgen nooit gemonteerd zijn geweest ?? miscchien passen ze niet goed ? bandenmaat is in ieder geval korrekt !
Volgens de jongen is het enige verschil dat bij thorney speciaal de boring oid op maat heeft laten maken. Hij zou ze direct van rimstock ingekocht hebben. Afgezien de spigotring zouden de velgen identiek zijn.
Die spigot ring kan ik me nu herinneren dat ac schnitzer ze ook gebruikt in de type IV velgen. Blijkbaar om de velgen voor meerder auto's compatible te kunnen hebben.
Met thorney is het probleem dat ik zo'n standaard 'ieder moment' antwoord krijg terwijl ik gewoon niet weet wanneer ze er zijn. En ik sta te springen om nieuwe voorbanden.
Bij acs is het gewoon plastic (nylon???). Iig schroeven ze de wielen nog onder een auto met 300+ pk dan. Maak ik me niet teveel zorgen om. Wel om de pasvorm. Maar als thorney nu gewoon kan zeggen wanneer ik de wielen kan hebben.
Plastic/nylon ringen zijn op zich geen enkel probleem. Veel algemene aftermarket velgmerken gebruiken die om de wielen goed te laten centreren.
Dan hoeven ze maar 1 velg met een 'groot' naafgat te maken die met deze ringen op vele verschillende auto's passen.
Dat is ook de enige functie ervan. De juiste centrering van de velg op de naaf verzorgen. De wielbouten houden de zaak feitelijk daarna op z'n plek.
Alu ringen werken ook prima natuurlijk, maar hebben nog wel eens de neiging om door oxidatie op de (stalen) naaf te blijven zitten als je het wiel er af haalt.
Soms nogal prutsen om 'm dan (intact) van de naaf af te krijgen.